Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Teismas atmetė „Gargždų geležinkelio“ skundą dėl pajėgumų

Verslininko Igorio Udovickio valdomai bendrovei „Gargždų geležinkelis“, teikiančiai manevravimo paslaugas Klaipėdos uoste, teisme nepavyko panaikinti Lietuvos institucijų sprendimų 2018 metais neskirti bendrovei jos prašytų geležinkelio pajėgumų.
Geležinkelio bėgiai
Geležinkelio bėgiai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Jie būtų leidę gabenti krovinius nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos uosto ir taip konkuruoti su valstybės valdomais „Lietuvos geležinkeliais“.

Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) spalio 2 dieną atmetė „Gargždų geležinkelio“ skundą – bendrovė prašė panaikinti jai nepalankų Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) sprendimą, kad krovinių gabenimo šalies geležinkeliais tvarkaraštis buvo sudarytas su pažeidimais, tačiau jie neturėjo lemiamos įtakos nesuteikiant „Gargždų geležinkeliui“ visų prašytų pajėgumų.

Patraiškoje Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA) „Gargždų geležinkelis“ prašė įtraukti įmonę į 2018-2019 metų traukinių tvarkaraštį, numatant galimybę gabenti krovinius nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos, iš viso 14 traukinių per parą (į abi puses).

Pernai spalį LTSA, remdamasi „Lietuvos geležinkelių“ vertinimu, „Gargždų geležinkeliui“ neskyrė visų prašytų pajėgumų. Šį sprendimą bendrovė apskundė RRT, tačiau pastaroji šiemet gegužę nusprendė, kad nepaisant pažeidimų, LTSA sprendimas neturi būti naikinamas.

„Gargždų geležinkelis“ teismui tvirtino, kad vertinant įmonės paraišką „Lietuvos geležinkeliai“ pažeidė skaidrumo principus ir diskriminavo įmonę, todėl ji negalėjo lygiateisiškai dalyvauti pajėgumų skyrimo procese.

VAAT pripažino, kad „Lietuvos geležinkeliai“ bet kuriuo atveju nebūtų priėmę kito sprendimo. Viena priežasčių – kad ruožai Kužiai–Klaipėda, Radviliškis–Pagėgiai, Radviliškis–Rokiškis ir Kaišiadorys–Radviliškis yra riboto pralaidumo.

VAAT sprendimas per 30 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

„Gargždų geležinkelio“ vadovas Arūnas Grikšas BNS nekomentavo, ar įmonė skųs teismo sprendimą. Jis taip pat atsisakė komentuoti, ar bendrovė šiemet prašė tokių pat pajėgumų kaip pernai.

Tokį pat skundą teismui yra pateikusi ir kita geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“, per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę „Baltic Transit Service“ netiesiogiai susijusi su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir „Rusijos geležinkeliais“ (RŽD) ir pernai negavusi teisės vežti krovinius per Lietuvą.

„LGC Cargo“ prašo panaikinti RRT direktoriaus balandžio 29 dienos įsakymo dalį, kuria bendrovei neskirti pajėgumai, nes šie nepašalino RRT abejonių, kad naudojantis tais pajėgumais bus užtikrintas įstatymo nuostatų laikymasis“, – BNS pranešė teismo atstovė Sigita Baltaduonė. Teismas skundą dar nagrinėja.

Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius BNS yra pranešęs, kad įmonė šeimet pavasarį pateikė prašymą vežti krovinius tiek šalies viduje, tiek per Lietuvos sieną su Latvija, Baltarusija ir Kaliningrado sritimi.

„LGC Cargo“ atstovai neneigia, kad jų kroviniai keliautų iš Rusijos ar Kazachstano per Latviją, Lietuvą ir Kaliningradą į Lenkiją. Anot jų, tai nebūtų tranzitas.

Tačiau Susisiekimo ministerija „LGC Cargo“ ketinimuose įžvelgia grėsmių nacionaliniam saugumui. LTSA pernai įmonei skyrė tik dalį jos prašytų pajėgumų, suteikiančių teisę vežti krovinius keliais maršrutais šalies viduje. Kituose maršrutuose įžvelgiama tranzito požymių, o tranzitu per Lietuvą gali vežti tik valstybės kontroliuojama įmonė.

„LGC Cargo“ stebėtojų tarybos pirmininkas, vienas Rygos prekybos uosto akcininkų, buvęs transporto ministras Ainaras Šleseris balandį Vilniuje teigė, jog įmonė nori vežti krovinius Lietuvoje, tačiau jai sudaromos dirbtinės kliūtys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos