Vilniaus apygardos teismas kovo 6 dieną Estijos geležinkelių paslaugų grupės „Skinest Rail“ valdomos geležinkelių tiesimo ir remonto įmonės „Vitras-S“ prašymu pritaikė laikinąsias apsaugos priemones – sustabdė vieną iš 4-ių konkurso dalių.
Pasak „Vitras-S“ valdybos pirmininko Vaidoto Balyno, „Lietuvos geležinkeliai“, jau vykstant konkursui, pakeitė jo sąlygas – pradžioje buvo įrašyta, kad darbai bus atliekami iš užsakovo medžiagų, o sutarties pasirašymo etape paaiškėjo, kad rangovams reikia nusipirkti ir medžiagas.
Pasak jo, taip „Lietuvos geležinkeliai“ proteguoja savo antrinę įmonę Geležinkelių tiesimo centras (GTC), jau turinčią medžiagas.
„Yra padarytas techninis pakeitimas, kuris reikalauja turėti pakankamą kiekį naudotų bėgių 15-ai kilometrų. Tai nėra įprastinis reikalavimas, kada geležinkelių tiesimo įmonės tiesiog turėtų būti sandėliavusios tokį milžinišką kiekį naudotų bėgių (...). Galima vertinti šitą dalyką įvairiai, mūsų ir partnerių įsitikinimu, tai yra konkrečiai bandymas suteikti neteisėtą pranašumą GTC“, – BNS sakė V.Balynas.
Vėliau jis pranešė, kad po teismo sprendimo „Lietuvos geležinkeliai“ pasiūlė taikytis, atstatant pirminę sąlygą dėl naudotų bėgių, tačiau su sąlyga, kad „Vitras-S“ neginčys vieno procedūrinio klausimo. Pasak V. Balyno, įmonė derina savo poziciją su Vokietijos partneriais, tačiau jis teigė manantis, kad susitarti pavyks.
„Lietuvos geležinkeliai“ BNS informavo, kad su trimis geriausius pasiūlymus pateikusiomis bendrovėmis jau pasirašytos preliminarios sutartys, o atranka dėl konkrečių užsakymų po teismo sprendimo sustabdyta.
Geležinkelių remonto konkursas pagal regionus – Vilniaus, Kauno, Šiaulių ir Klaipėdos – yra išskaidytas į keturias dalis. Pagal konkurso struktūrą, kiekvienai daliai atrenkami trys nugalėtojai, iš kurių konkretiems darbams atrankos būdu pasirenkamas vienas.
Preliminarios 2 metų trukmės sutartys su galimybe jas pratęsti dar 2 metams dėl Kauno regiono geležinkelių remonto pasirašytos su GTC, „Vitras-S“ kartu su Vokietijos bendrove „Leonhard Weiss“ bei Latvijos geležinkelių antrine įmone „LDz Infrastruktūra“.
„Vitras-S“ kartu su „Leonhard Weiss“ bei GTC užsitikrino dalyvavimą atrankoje dėl užsakymų visuose 4 regionuose, „Hidrostatyba“ – Klaipėdos ir Vilniaus, o „LDz Infrastruktūra“ – Kauno ir Šiaulių. Kol kas yra įvykęs tik vienas konkursas dėl konkretaus maždaug 1,5-2 mln. eurų vertės užsakymo Klaipėdoje, jį laimėjo „Hidrostatyba“.
BNS žiniomis, bendras visų remonto darbų per dvejus metus biudžetas siekia apie 80 mln. eurų.