M.Bartuška „Lietuvos geležinkeliuose“ pakeitė netikėtai atsistatydinusį Stasį Dailydką. Dešimtmetį „Lietuvos geležinkeliams“ vadovavęs S.Dailydka iš pareigų pasitraukė prasidedant skandalams dėl įmonės skirstytų paramos lėšų, neskaidrių vidaus sandorių ir ryšių su Rusijos koncernu „Transmašholding“.
Negana to, praėjusią savaitę Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) atliko kratą „Lietuvos geležinkeliuose“. FNTT neslepia, kad tiriami „labai pelningi“ vidaus sandoriai, kuriais pasinaudoję verslininkai didelę dalį gauto pelno išsigrynino. Anot FNTT vadovo Kęstučio Jucevičiaus, dalis šių pinigų galėjo nusėsti vadovaujančių „Lietuvos geležinkelių“ asmenų kišenėse.
Šiems skandalams netylant, skubių pertvarkų ėmėsi naujasis susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Jau pirmą savo darbo dieną jis atleido visą „Lietuvos geležinkelių“ valdybą. Ji, savo ruožtu, netruko paskirti naują generalinį direktorių. Juo tapo „Klaipėdos naftai“ pastaruosius porą metų vadovavęs M.Bartuška.
„Lietuvos geležinkeliai“ vis dar neatskleidžia, kaip skirstoma didelė bendrovės valdomų pinigų upė. Tai vidaus sandoriai, per kuriuos kiekvienais metais prasisuka milžiniški pinigai.
Oficialiai darbams samdomos „Lietuvos geležinkelių“ dukterinės įmonės, taip apeinant būtinybę skelbti konkursus. Tačiau dukterinės bendrovės darbų atlikimui neretai samdo pačių parinktus subrangovus ar medžiagų tiekėjus – ir vėl be konkurso. Kas tie subrangovai ir medžiagų tiekėjai, „Lietuvos geležinkeliai“ neatskleidžia, tačiau jau kurį laiką žada paviešinti šią informaciją.
Vien 2011-2015 m. „Lietuvos geležinkeliai“ su savo dukterinėmis įmonėmis sudarė vidaus sandorių už 429 mln. eurų.