„Skiriamos lėšos duoda dvigubą grąžą – gerina Lietuvos gyventojų ir verslo susisiekimą su užsienio šalimis, o atvykstantys turistai ir investuotojai skatina šalies ekonomikos augimą. Skrydžių bendrovės, norinčios pasiūlyti naujų maršrutų iš Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų, juos turės pradėti iki kitų metų birželio ir skraidinti keleivius bent du kartus per savaitę. Be to, aviakompanija įsipareigos bent tris mėnesius išlaikyti šį maršrutą“, – pranešime cituojamas Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Gediminas Almantas.
Siekiama naujus maršrutus pradėti Lietuvai svarbiomis kryptimis, kurios įvardytos atsižvelgiant į Ekonominės diplomatijos tarybos, Valstybinio turizmo departamento ir agentūros „Investuok Lietuvoje“ rekomendacijas. Paskelbtame kvietime įvardyta daugiau nei 40 Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostams aktualių skrydžių krypčių, kurių plėtrai gali būti suteikta pagalba.
Tarp krypčių, kurioms ieškoma skrydžius iš Vilniaus galinčių vykdyti bendrovių, yra Pekinas, Miunchenas, Porto, Tbilisis, Dubajus ir dar 25 kryptys į Europos ir pasaulio didmiesčius. Iš Kauno oro uosto ieškoma vežėjų 21 krypčiai, pavyzdžiui, Maskvai, Minskui, Oslui, Pekinui ir kt., iš Palangos – 5 kryptims į Bilundą, Dubliną, Duseldorfą, Hamburgą, Helsinkį ir Sankt Peterburgą. Taip pat numatyta, kad į paramą gali pretenduoti vežėjai, didinantys skrydžių dažnumą aktualiais maršrutais.
Vienam oro vežėjui per 3 metų laikotarpį gali būti skirta iki 200 000 eurų paramos išlaidoms kompensuoti. Šias lėšas oro linijų bendrovės galės panaudoti rinkodaros ir reklamos išlaidoms, pristatant ir reklamuojant naują maršrutą ar papildomą esamo maršruto skrydžių dažnį; įsikūrimo išlaidoms, kurias aviakompanija patiria oro uoste pradėdama naują maršrutą ar padidindama esamo maršruto dažnį, ir kitoms glaudžiai susijusioms išlaidoms.
Maršrutų plėtros fondo investicijomis siekiama didinti šalies pasiekiamumą tiesioginiais skrydžiais ypač tomis kryptimis, kurios būtinos Lietuvos ekonomikai augti, verslo ryšiams ir tarptautiniams projektams plėsti bei atvykstamajam turizmui skatinti, taip pat pristatyti Lietuvą ir jos regionus užsienio šalyse.
2015 m. pabaigoje aštuonioms oro linijų bendrovėms iš šio fondo buvo skirta kiek daugiau nei milijonas eurų. Skatinant maršrutų plėtrą remiamasi gerąja Vakarų ir Šiaurės Europos šalių patirtimi.