Lietuva – vežėjų kraštas, todėl sunkvežimius parduodančios įmonės gyvena stabiliau ir džiaugiasi didesniu pelnu nei lengvųjų automobilių pardavėjai. Krovinių vežėjai jau įsitikino – pirkti naudotą sunkvežimį neapsimoka, nes jo eksploatacija bus susijusi su didelėmis išlaidomis ir dažnu remontu, o tai kenkia stabiliam verslui. Be to, Europos šalyse kasmet didėja ekologiniai reikalavimai. Tad su senu sunkvežimiu toli nenuvažiuosi.
Susitinka pirkėjai ir pardavėjai
Krovinių pervežimo verslas Lietuvoje itin populiarus ir lietuviai Europoje garsėja kaip rimti konkurentai. Tai dar viena priežastis, kodėl transporto parodose dalyvauja dauguma sunkvežimių ir autobusų pardavėjų. Savo naujoves čia demonstruoja MAN, Renault, Scania, Volvo sunkvežimių pardavėjai.
MAN automobilių atstovybės pardavimo vadovas Audrius Lukošius sakė, jog nesitiki, kad parodoje prie jų stendo rikiuosis potencialūs pirkėjai: „Sunkvežimis ne bandelė ir jos greitai neparduosi. Procesai trunka ištisus metus. Tuose procesuose dalyvauja ne tik pardavėjai, bet ir servisas. Aš sakau, kad pirmą sunkvežimį klientui parduoda pardavėjas, o antrą – serviso meistras. Ar pirks klientas antrą tokį automobilį, priklauso nuo to, kaip gerai ir greitai mašina tvarkoma. Taigi, paroda yra tokia vieta, kur susitinka pirkėjai ir pardavėjai. Pirmieji turi progą apžiūrėti visas naujoves, vietoje padiskutuoti, pasikalbėti apie sąlygas.“
MAN parodoje pristato atnaujintą gamą, atitinkančią „Euro 6“ reikalavimams. Dar viena naujovė – autobusai „TAM Durabus“. Tai Slovėnijos automobilių gamykloje pagamintos mašinos, kuriose montuojamos MAN sunkvežimių transmisijos. Būtent pastarasis faktas ir paskatino Adampolį imtis šių automobilių importo.
„Šios mašinos nėra tokios brangios, kaip gaminamos Vokietijoje ar Skandinavijos šalyse. Taip pat jos yra kokybiškesnės nei gaminamos Kinijoje ar Turkijoje. Be to, šalyje nėra didelės autobusų iki 30 vietų pasiūlos. Taigi, tikimės, kad geras kainos ir kokybės santykis privilios pirkėjus“, – sakė „Adampolio“ pardavimo vadovas Audrius Lukošius.
Siūlo autobusus
MAN sunkvežimiai Lietuvos rinkoje dalijasi 4–5 vietas su Scania. Pirmose vietose rikiuojasi „Volvo“, „Mercedes-Benz“, DAF. „Anksčiau prieš mus dirbęs šių automobilių atstovas neturėjo gero serviso, jis buvo tik pardavėjas, tai galbūt lėmė, kad pirkėjai pasirinko kitus gamintojus, turinčius stipresnių servisų, – sakė A. Lukošius. – Dabar „Adampolis“ turi 4 servisus visoje Lietuvoje, turime labai gerų produktų pagal kainos ir kokybės santykį, tad tikime, kad netrukus būsime tarp rinkos lyderių.“
Didžiausia „Scania“ naujiena – autobusai. Atstovai šias transporto priemones pristato pirmąsyk. Pasak „Scania“ pardavimų vadovo Kęstučio Bacevičiaus, rinkoje būtent dabar atsiranda tokių autobusų poreikis. Lietuvos rinka nedidelė, tad čia galima parduoti iki 10 autobusų. Autobusuose įrengti visi patogumai, važiuodamas keleivis gali žiūrėti televizorių, naudotis internetu. Vienas šių stende pristatomų autobusų netrukus išvažiuos į reisą Vilnius–Praha. Šalia eksponuojamas ir vietiniams maršrutams skirtas autobusas.
„Du skirtingi pasauliai“
„Volvo Lietuva“ vairuotojų tobulinimo instruktorius Eivitas Žarys stende buvo apsuptas vairuotojų, besidominčių naujųjų „Volvo“ sunkvežimių vairavimo ypatumais. E.Žarys, klausinėjamas, kuo skiriasi naujos kartos mašinos nuo ankstesnių, sakė, kad tai du skirtingi pasauliai, kuriuos sunku sulyginti. Pasak jo, tai skiriasi taip smarkiai, kaip šiuolaikinis televizorius nuo lempinio.
Dirbant Rusijoje apžiūrėti mašiną reikia dažniau, Europoje – rečiau. Vidutiniška šiuolaikinio kelių vilkiko kaina siekia apie 300 tūkst. Lt.
Dabar daugumą mašinos funkcijų valdo elektronika, jis smarkiai skaitmenizuotas ir jau baigėsi tie laikai, kai vairuotojas pats gali suremontuoti automobilį. Geriausiu atveju jis gali tik pakeisti ratą. Techninė automobilių būklė nuolat virtualiai stebima gamintojų atstovybės servise. Technikai stebi po Europą važinėjančio sunkvežimio parametrus ir į techninę apžiūrą pakviečia tik tada, kai to tikrai reikia. Vidutinis apžiūros intervalas svyruoja nuo 60 iki 130 tūkst. km. Tai priklauso nuo šalies, kurioje mašina važinėjama.
Dirbant Rusijoje apžiūrėti mašiną reikia dažniau, Europoje – rečiau. Vidutiniška šiuolaikinio kelių vilkiko kaina siekia apie 300 tūkst. Lt. Gamintojai pripažįsta, kad „Volvo“ nėra pats pigiausias sunkvežimis, tačiau jie gali pasiūlyti pigesnių „Renault“ vilkikų. Mat ši Prancūzijos markė priklauso švedams. „Renault“ taip pat pristato naujus modelius su „Euro 6“ varikliais.
Ekonomiški būna ir sunkvežimiai
E.Žarys tarp vairuotojų žinomas kaip ekonomiško vairavimo instruktorius. Jis prisipažįsta mokęs per 1000 vairuotojų. Daugelis lankytojų stende jo klausinėja apie vairavimo ypatumus. Pasak Eivito, ekonomiško vairavimo kursus baigęs vairuotojas sutaupo apie 10 proc. degalų. Tai yra apie 3 l/100 km. Tad jeigu sunkvežimis vidutiniškai per metus nuvažiuoja apie 150 tūkst. km, tai vienas vairuotojas įmonei gali sutaupyti apie 10 tūkst. Lt. Dėl to Lietuvoje populiarios „Volvo“ ekonomiško vairavimo varžybos. Taupiausias vairuotojas keliauja į analogiškas varžybas Europoje, o žemyno geriausieji varžosi pasaulinėse „Volvo“ varžybose.
Pasak E.Žario, paroda yra puiki vieta populiarinti sunkvežimius. Jų stende kasdien apsilanko gausybė žmonių – nuo studentų, kuriems viskas įdomu, iki įmonių vadovų, svarstančių apie būsimus pirkinius.
Nors parodoje negausu lengvųjų automobilių, įmonė „Autoverslo automobiliai“ čia demonstruoja visą „Suzuki“ mašinų gamą bei „Isuzu“ pikapus. Daugumą šių mašinų perka įmonės, kurioms reikia nebrangių, ekonomiškų, patikimų transporto priemonių, galinčių nuolat riedėti prastais keliais ar bekele. Įmonės atstovai dažnai iš parodų išvažiuoja su pasirašytais kontraktais. Pasak jų, apie 60 proc. parodų atsiperka pardavus automobilius tiesiog ekspozicijoje.
Šeštadienį parodoje vyksta vežėjų gegužinė, kurioje transportininkai aptars parodos rezultatus, čia liesis alus, vyrus linksmins grupė POP LADIES.