Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Transporto paslaugų eksportą augino rekordiniai krovinių vežimo tarifai

Krovininio kelių transporto paslaugų eksportas šių metų pirmąjį pusmetį sudarė 2,5 mlrd. eurų – 23,8 proc. daugiau nei 2021 metais tuo metu, liudija Lietuvos banko duomenys, rašoma Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso pranešime žiniasklaidai.
Vilkikų eilės
Vilkikų eilės / Skirmanto Lisausko / 15min nuotr.

Eksportui augant pinigine verte, minimu laikotarpiu krovinių apyvarta pagal vežtų krovinių kiekį ir tonkilometrius sumenko maždaug dešimtadaliu, pastebi rinkos ekspertai.

„Krovininio kelių transporto pajamas iš eksporto daugiausia augino šiais metais į rekordines aukštumas pakilę krovinių vežimo tarifai, drastiškai augusi infliacija, pabrangęs kuras“, – pažymi Povilas Drižas, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinis sekretorius.

Krovininio kelių transporto paslaugos sudaro didžiausią Lietuvos paslaugų eksporto ir importo dalį.

Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU vertinimu, krovinių vežimo kelių transportu tarifų indeksas Europoje šių metų pirmąjį, o po to ir antrąjį ketvirtį pasiekė visų laikų aukščiausią lygį.

Smarkiai augusį tarifų augimą lėmė nepalankių aplinkybių visuma: metinė infliacija birželį euro zonoje pakilo iki rekordinių 8,6 proc., o po Rusijos invazijos į Ukrainą dyzelino kaina Bendrijoje išaugo 69 proc.

Tačiau vienas didžiausių iššūkių, su kuriuo pastaruoju metu susiduria Europos transporto ir logistikos sektorius – vairuotojų trūkumas, teigiama IRU pranešime.

Prognozuojama, kad šiais metais profesionalių vairuotojų laisvų darbo vietų skaičius Europoje išaugs 40 proc. Šiuo metu žemyne trūksta apie 400 tūkst. vairuotojų.

Neužimtų vairuotojų darbo vietų skaičius Rumunijoje siekia 71 tūkst., Lenkijoje ir Vokietijoje – po 80 tūkst., Jungtinėje Karalystėje – 100 tūkst. Lietuvoje tarptautinio transporto vairuotojams skirta 16 tūkst. kvota išnaudota dar šių metų rugpjūčio 26 dieną.

Verslo atstovai atkreipia dėmesį, kad Lietuvoje vairuotojų trūkumą augina įsigalioję Mobilumo paketo reikalavimai dėl privalomo vilkiko grąžinimo į registracijos šalį, o taip pat užsidariusios galimybės įdarbinti vairuotojus iš Baltarusijos ir ypač iš Ukrainos dėl prieš šią šalį vykdomos Rusijos agresijos.

Pasak P.Drižo, TTLA deda visas pastangas, kad reikalavimas dėl privalomo vilkiko grąžinimo būtų panaikintas Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimu.

Neseniai Europos Komisija atsižvelgė į Lietuvos verslo pastabas ir pakeitė pirminį išaiškinimą dėl vilkiko grąžinimo nuostatos taikymo puspriekabėms ir priekaboms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos