Troleibuse apsikrovėte lagaminais ar ketinate vežti spintelę? Šios taisyklės padės išvengti baudų

Po tykaus rugpjūčio rugsėjį sostinės viešasis transportas pastebimai papilnėja, o piko valandomis ryte ir vakare pasitaiko atvejų, kai tenka akimirksniu priimti sprendimą, ar apskritai verta lipti į prikimštą autobusą ir troleibusą. Jais vežami ne tik žmonės – kiekvienas keleivis turi teisę pasiimti su savimi ir bagažo. Tačiau kiek galima vežtis nemokamai, o kada reikia pirkti papildomą bilietą?
VVT pristato naujuosius troleibusus
VVT pristato naujuosius troleibusus / Skirmanto Lisausko / BNS nuotr.

Kaip nurodoma Vilniaus viešojo transporto taisyklėse, keleivis turi teisę neužimant papildomos laisvos sėdimos vietos nemokamai vežtis du bagažo vienetus, kurių kiekvieno matmenys ne didesni kaip 60x40x20 cm, arba kurių kiekvieno bendra matmenų suma ne didesnė kaip 120 cm.

Matmenų ribojimas netaikomas žiemos sporto inventoriui ir moksleivių ar studentų vežamam vienam rankinio bagažo vienetui, kuris būtinas jų mokslams ar studijoms.

Norint vežtis daugiau ar didesnį bagažą, teks pirkti bilietą.

Pažymėjęs papildomą vienkartinį bilietą (visos kainos), keleivis gali vežti dar ir trečiąjį bagažą, kurio matmenys ne didesni kaip 60x40x20 cm, arba kurio bendra matmenų suma ne didesnė kaip 120 cm.

Pažymėtas papildomas bilietas suteikia ir dar vieną teisę – vežtis vieną, tačiau didesnį bagažo vienetą negu prieš tai nurodyti dydžiai.

Nesumokėjęs už papildomą bagažą keleivis gali gauti baudą – šiuo metu ji siekia nuo 10 iki 12 eurų.

Taisyklėse pabrėžiama, kad už vežamo bagažo saugumą atsako pats keleivis. Visi bagažo vienetai neturi trukdyti keleiviams, būti griozdiški, tepti transporto priemonės sėdynes arba keleivių drabužius.

Troleibusais ir autobusais taip pat draudžiama vežti sprogstamąsias, dvokiančias, radioaktyvias medžiagas, suspaustas ir suskystintas dujas (išskyrus dujas nešiojamuose balionuose), smailius, aštrius, griozdiškus, trukdančius keleiviams daiktus, ginklus, nesilaikant ginklų gabenimo reikalavimų, daiktus, kurie gali sutepti transporto priemonės sėdynes arba keleivių drabužius.

Įspėja tik akivaizdžiai trukdančius

Kaip Vilniaus viešojo transporto keleiviams sekasi laikytis šių taisyklių? Panašu, kad neblogai.

JUDU klientų patirties vadovė Lina Juknevičienė 15min teigė, kad problemų su bagažu Vilniuje beveik neiškyla – kontrolieriai šiais metais dėl to dar nenubaudė nė vieno žmogaus.

„Tai nėra opi problema. Kai akivaizdžiai matosi, kad vežamas stambiagabaritis bagažas, tuomet JUDU kontrolė paprašo bilieto. Tačiau šiemet nėra fiksuoto nei vieno atvejo, kai buvo baustas keleivis. Kontrolė draugiškai primena apie viešojo transporto taisykles ir įspėja keleivius vežančius didesnius daiktus“, – komentavo L.Juknevičienė.

„Susisiekimo paslaugos“ nuotr./Vis daugiau vilniečių po miestą juda derindami skirtingas judumo priemones
„Susisiekimo paslaugos“ nuotr./Vis daugiau vilniečių po miestą juda derindami skirtingas judumo priemones

Kaip jau skelbta, nuo rugsėjo 1 d. nebeliko galimybės įsigyti popierinių bilietų pas vairuotoją. Bilietus sau ir savo bagažui viešajame transporte galima įsigyti tik elektroniniu būdu.

Anksčiau įsigytais popieriniais vienkartiniais bilietais keleiviai galės naudotis dar 3 metus – iki 2027 metų rugsėjo 1 d. aktyvuodami autobuse ar troleibuse jiems įprastu būdu.

Bilietus galima įsigyti pačiame autobuse ar troleibuse bekontakčiu būdu. Taip pat galioja ir likę pardavimo būdai – bilietų įsigijimo galimybė „m.Ticket“ ir „Trafi“ programėlėmis ir pildant JUDU/Vilniečio kortelę.

JUDU/Vilniečio kortelę galima papildyti „Narvesen“, „Maxima“ ir „Rimi“ prekybos centruose bei JUDU savitarnoje ar klientų aptarnavimo centruose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis