„Tokios bendros įmonės sukūrimas yra atsakas į iššūkius, kuriuos Rusijos agresija kelia abiem šalims. Visų pirma būtina plėsti krovinių, kurių negalima gabenti per rusų užblokuotus uostus ir užblokuotą Ukrainos geležinkelių tinko dalį, kuri šiandien jau nebeturi jungčių su Rusija ir Baltarusija, pervežimą“, – teigiama pranešime.
Bendros logistikos įmonės kūrimą patvirtinantį memorandumą praėjusį šeštadienį Krokuvoje pasirašė šalių ministrai pirmininkai Denisas Šmygalas ir Mateuszas Morawieckis.
Įmonė turėtų rūpintis per vakarinę Ukrainos sieną išvežamų krovinių logistika, kartu spręsti techninius ir organizacinius klausimus, skirtingus muitinės reglamentus, skirtingų bėgių naudojimą ir laisvų riedmenų paiešką.
„Bendros įmonės koncepciją su kolegomis iš Lenkijos pradėjome rengti praėjus savaitei nuo karo pradžios. Sujungę patirtį ir žinias galėsime suformuoti unikalius logistikos pasiūlymus Europos ir pasaulio rinkai, kuri atsisako Rusijos tiekimo ir Rusijos logistikos“, – pranešime teigė „Ukrzaliznicia“ valdybos pirmininkas Oleksandras Kamyšinas.
Kaip BNS teigė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas, krovinių pervežimo poreikis yra apie 5 mln. tonų per mėnesį, tačiau Ukrainos ir Lenkijos geležinkelių terminalų pajėgumai dabar per maži jam patenkinti.
Pirmadienį Lietuvoje apsilankęs Ukrainos žemės ūkio ir maisto ministras Mykola Solskis teigė, kad šiemet Ukraina ketina eksportuoti apie 50-60 mln. tonų grūdų.
Dalį šių krovinių planuojama išvežti per Klaipėdos uostą, grūdai per Lenkiją geležinkeliu būtų atgabenami iki Šeštokų ir ten perkraunami. Bandomuosius vežimus „Lietuvos geležinkeliai“ planuoja balandžio pabaigoje arba gegužės pradžioje.
Šis grūdų gabenimo maršrutas logistikos požiūriu yra sudėtingas dėl skirtingų geležinkelio vėžių – Ukrainoje ir Lietuvoje jos yra sovietinės, o Lenkijoje – europinė, dėl to pasienyje tektų keisti vagonų riedmenis.