Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Uždraudus bet kur palikti paspirtukus – pasipiktinimo banga

Nuo rugsėjo pradžios Vilniaus senamiestyje įsigaliojo naujos elektrinių paspirtukų parkavimo taisyklės. Sostinės savivaldybė sako, kad dar per anksti kalbėti apie pokyčių naudą. Tuo tarpu didžiausios Lietuvoje paspirtukų dalijimosi platformos „Bolt“ atstovai jau įžvelgia savivaldybės įdiegtos sistemos trūkumų.
Elektrinių paspirtukų stovėjimo vieta
Elektrinių paspirtukų stovėjimo vieta / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Nors Vilniaus centre dirbanti Marija sako pati elektriniais paspirtukais nevažinėjanti, juos moteris mato kiekvieną dieną keliaudama į ir iš darbo. Ji neslepia, kad nėra didžiausia šios transporto priemonės gerbėja – važiuojantys paspirtukininkai ją ne kartą kliudė, o ne vietoje palikti dažnai blokuoja siauras senamiesčio gatves.

Tačiau Marija pripažįsta, kad situacija Vilniaus senamiestyje keičiasi į gerą. „Tik gal ne taip greitai, kaip norėtųsi“, – sako ji.

Ir tikrai, 15min žurnalistė pasivaikščiojo Vilniaus senamiestyje ir įsitikino, kad ne vietoje pastatytų, kelią užstojančių paspirtukų – vos keli, o iš jų – vos vienas viduryje kelio paliktas gulsčiai.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Paspirtukų parkavimas Vilniaus centre
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Paspirtukų parkavimas Vilniaus centre

Miesto taisyklės – „Bolt“ programėlėje

Dalyje senamiesčio el. paspirtukų iš viso nematyti, mat nuo birželio 1 dienos elektriniais paspirtukais ir dviračiais draudžiama važiuoti judriausiose turistinėse sostinės gatvėse: Vilniaus, Pilies ir Savičiaus.

Nuo rugsėjo 1 d. įsigaliojo dar viena taisyklė, dabar Vilniaus centre el. paspirtukus privaloma palikti tik specialiose stovėjimo vietose.

„Nuo rugsėjo gyventojai paspirtukus gali palikti zonose, kurias paženklino miesto atstovai, tačiau būtent „Bolt“ technologija užtikrina, kad kitur vartotojams užbaigti kelionės paspirtuku tiesiog nepavyksta – tai leidžia įgalinti miesto sprendimą visa apimtimi,“ – aiškina „Bolt“ dalijimosi paslaugų operacijų vadovas Benas Jurlovas.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Paspirtukų parkavimas Vilniaus centre
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Paspirtukų parkavimas Vilniaus centre

Draudžiamose gatvėse „Bolt“ paspirtukai paprasčiausiai neveikia, greičio nustatymai atitinkamose miesto zonose pasikeičia automatiškai, o norit pabaigti kelionę programėlėje matyti, kuriose vietose paspirtukas turėtų būti paliekamas.

Taisyklėms užtikrinti „Bolt“ visai neseniai pristatė ir paspirtukininkų reitingą, pagal kurį vartotojams siunčiami įspėjimai, o pažeidimams kartojantis jau užblokuota ne vieno vartotojo paskyra.

Šiuo metu tvarkai mieste užtikrinti iš viso skirta 120 el. paspirtukų parkavimo vietų, paženklintų specialiu stačiakampio formos žymėjimu, kurio viduryje – paspirtuko ir „P“ raidės simboliai. Stovėjimo vietos išdėstytos keturiuose miesto rajonuose: Senamiestyje, dalyje Naujamiesčio, Užupio ir Šnipiškių.

Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Elektrinių paspirtukų stovėjimo vieta
Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Elektrinių paspirtukų stovėjimo vieta

Kiekviena šių vietų talpina iki 10 paspirtukų, kuriuos privaloma palikti tvarkingai – statyti vertikaliai su lyg stovėjimo zona, kuo arčiau krašto arba šalia esančio el. paspirtuko. Stovėjimo zonai užsipildžius – statyti kitoje artimiausioje stovėjimo vietoje.

Vieta paspirtukų parkavimui – „nykštukinė“

Miestiečiai pripažįsta – tokių dešimčiai paspirtukų skirtų zonų ne visuomet užtenka net ir norit paspirtuką palikti tinkamai. „Būna atvažiuoji, o ten nėra vietos. Tikrai nesinori tada važiuoti kažkur toliau statyti, o dar jei skubi, tai būna ir palieki kaip gaunasi“, – dalijasi ant „Bolt“ paspirtuko sutikta abiturientė Gabrielė.

Natūralu, kad tvarų transportą besirenkantys vilniečiai nenori būti diskriminuojami ir baigti kelionę kuo arčiau kelionės tikslo.

Šį naujųjų parkavimo zonų trūkumą pastebi ir „Bolt“ atstovas: „Kaip ir prognozavome, įsigaliojus naujai tvarkai – sistema veikia ir turėtų prigyti. Vis tik pastebime, kad paslauga nebėra tokia patogi ir patraukli vartotojams kaip anksčiau. Gavome nemažai vartotojų skundų: natūralu, kad tvarų transportą besirenkantys vilniečiai nenori būti diskriminuojami ir baigti kelionę kuo arčiau kelionės tikslo.

Šiuo metu dar analizuojame situaciją, tačiau panašu, kad Senamiestyje, dalyje Naujamiesčio, Užupio ir Šnipiškių, specialių parkavimo vietų tinklas turėtų būti tankesnis.“

B.Jurlovas tegia, kad Lietuvos sostinė, kaip ir daugelis Europos miestų, yra išsikėlusi ambicingą tikslą mažinti kelionių automobiliais kiekį, todėl dalinimuisi skirtų el. paspirtukų prieinamumas ir paslaugos patrauklumas turėtų būti didinamas.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Paspirtukų parkavimas Vilniaus centre
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Paspirtukų parkavimas Vilniaus centre

„Tačiau šiuo metu matome, kad centrinėse Vilniaus dalyse, palyginus su automobilių parkavimui skirtais plotais, el. paspirtukų stovėjimo vietoms yra skiriama nykštukinė dalis“, – sako jis.

Visos paspirtukų parkavimo vietos, kaip ir draudžiamo eismo gatvės bei greičio ribojimo zonos, yra pažymėtos interaktyviame žemėlapyje – El. paspirtukų eismo organizavimas Vilniuje.

Apie netvarkingai paliekamus paspirtukus galima pranešti www.tvarkaumiesta.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų