„(Vyriausybės sprendimą – BNS) vertinu labai blogai, nes labai neaišku, kokia kaina įvertintos akcijos. Kaip tik dabar kuriamas transporto įmonių holdingas ir kad jis būtų sukurtas, reikalingi įmonių vertinimai. Jei nebus vertinimo, klausimas, ar tai nepažeis vienos ir kitos įmonės akcininkų interesų. Labai įdomu, kaip taip galima didinti įstatinį kapitalą. Čia pasityčiojimas“, – BNS sakė „INVL Asset Management“ fondų investicijų vadovas Vaidotas Rūkas.
LJL vadovas Sigitas Dobilinskas BNS pirmadienį teigė, kad įmonės akcijas ketinama įvertinti artimiausiu metu.
V.Rūkui kilo abejonių, kas nutiktų, jei bus įvertinta, kad LJL akcijų vertė yra lygi nuliui.
„Labai įdomu, kaip bus padidintas „Lietuvos geležinkelių“ įstatinis kapitalas už nulį. Jeigu akcijos vertos nulio, bet prisiimami įsipareigojimai pažeistų geležinkelių kaip įmonės interesus.
Jei (LJL – BNS) turto vertė mažesnė nei įsipareigojimai, tai toks veiksmas mažintų „Lietuvos geležinkelių“ vertę ir tai yra pinigų dovanojimas, kreditorių gelbėjimas“, – komentavo analitikas.
Vyriausybė praėjusį pirmadienį uždarame posėdyje nutarė didinti „Lietuvos geležinkelių“ įstatinį kapitalą, perduodant valstybei priklausančias 56,66 proc. LJL akcijas, kurių kiekvienos nominali vertė yra 0,29 euro ir kurių vertė lygi vidutinei svertinei rinkos kainai per 6 mėnesius iki naujai išleidžiamų „Lietuvos geležinkelių“ akcijų apmokėjimo dienos.
Iš anksto neskelbtas ir rugsėjo 14 dienos pasitarimo (klausimas vėliau priimtas posėdžio režimu) darbotvarkėje nefigūravęs Vyriausybės nutarimas dėl „Lietuvos geležinkelių“ kapitalo padidinimo teisės aktų registre įregistruotas rugsėjo 17 dieną, o įsigaliojo rugsėjo 18 dieną.
5,53 proc.LJL akcijų valdo Danijos DFDS, likusias – smulkūs akcininkai. 100 proc. „Lietuvos geležinkelių“ akcijų turi valstybė.
LJL birželio pabaigoje turėjo 19,8 mln. eurų skolų, pirmąjį pusmetį ji patyrė 4,2 mln. eurų nuostolių.