Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Girtekos“ vairuotojų algos – Vokietijos televizijos akiratyje

Vis daugiau užsienio žiniasklaidos priemonių domisi Lietuvos vilkikų vairuotojų atlyginimų sistema. Pabrėžiama, kad dienpinigiais išmokamos algos padeda vežėjų firmoms konkuruoti ir sutaupyti mokesčių srityje.
Naujas „Girteka“ sunkvežimis
Naujas „Girteka“ sunkvežimis / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Lietuvos transporto įmonė „Girteka“ sistemingai išnaudoja savo vairuotojus ir jiems nemoka teisingo atlyginimo, skelbia Vokietijos visuomeninė televizija ZDF, sukūrusi dokumentinį filmą apie vilkikų vairuotojų problemas. Žurnalistas pakalbino vairuotojus Vilniuje, o „Girtekos“ atstovas atsisakė komentuoti kaltinimus prieš kamerą.

Dokumentiniame filme „Girteka“ pristatoma kaip viena didžiausių Europos vežėjų, konkuruojanti su Vakarų kompanijomis.

Tačiau atlyginimo sistema esą primena išnaudojimą. ZDF žurnalistas atvyko ir į Vilnių, kur susitiko su dviem vairuotojais. Vladimiras Apalinskis iš Baltarusijos teigia iki šiol laukiantis sutarto atlyginimo. Jis vokiečių žurnalistui pasakojo, kad didžiąją dalį pajamų sudaro dienpinigiai, kurie, pasak jo, mokami grynaisiais, o nuo jų nemokami mokesčiai.

ZDF nuotr. /Vladimiras Apalinskis
ZDF nuotr. /Vladimiras Apalinskis

Be to, bendrovė, pasak jo, kartais išskaičiuoja dalį atlyginimo, bet nepaaiškina, kodėl. „Mes turime sutartis, pagal kurias taikomas tik minimalus atlyginimas. Likusi suma sumokama grynaisiais. Tokiu būdu jie patys gali nuspręsti, kiek skirti atlyginimo“, – pasakojo baltarusis.

Pakalbintas Lietuvos vairuotojų profesinės sąjungos atstovas Audrius Cuzanauskas tvirtino, kad nė vienas iš 89 tūkstančių vežėjų Lietuvoje negauna tinkamo atlyginimo. „Tai šiuolaikinė vergija. Net jei susilaužei koją, turi dirbti. Jūs negaunate nei ligos pašalpos, nei socialinio draudimo“, – vardino profesinės sąjungos atstovas.

ZDF nuotr. /Audrius Cuzanauskas
ZDF nuotr. /Audrius Cuzanauskas

Televizijos kanalas ZDF teigia, kad jie negavo jokių konkrečių atsakymų ir paprašė „Girtekos“ paaiškinti, kokiu pagrindu jie naudojasi apskaičiuodami vairuotojų atlyginimą. „Girtekos“ atstovas Kristianas Mortensenas prieš Vokietijos žurnalistų kamerą nesutiko viešai kalbėti.

Vokiečių visuomeninė televizija tiriamajame filme pabrėžė, kad Lietuvos vežėjų firmos sėkmingai konkuruoja su Vakarų kompanijomis, nes gali sutaupyti per mokesčius. Tuo tarpu Vokietijos kompanijoms tenka mokėti visą atlyginimą ir suteikti visas socialines garantijas, o tai didina sąnaudas.

Apie Lietuvos vežėjų atlyginimo sistemą anksčiau kalbėjo ir kitų šalių žiniasklaida.

Vokietijos Federalinio krovinių transporto biuro (BAG) paskelbtoje surinktų kelių mokesčių statistikoje matyti, kad 2019 m. didžiausioje Europos transporto rinkoje išskirtinai stiprias pozicijas išlaiko Lenkijos įmonės, o Lietuvos vežėjai pasiekė sparčiausią – 22,2 proc. siekusį nuvažiuotų kilometrų augimą, skelbia „Verslo žinios“. Lietuvos vežėjai Vokietijoje pagal nuvažiuotus kilometrus yra ketvirti Europoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos