Kaip rašoma pranešime spaudai, žuvų išteklių stebėsena ir jūrų ekologiniai tyrimai – svarbi šiuolaikinio mokslo sritis. Sėkminga jos plėtra įgyjant vis daugiau žinių apie jūras, vandenynus ir jų gyventojus yra neatsiejama nuo pažangios infrastruktūros.
„Mokslo ir jūrinės pramonės sinergijoms skiriame daug dėmesio, tad išties didžiuojamės galimybe prisidėti prie šio išskirtinio projekto savo inžinerinėmis kompetencijomis. Laivas neabejotinai atliks itin svarbias misijas šiandienos ir ateities aplinkosauginių iššūkių kontekste, suteikdamas vertingos informacijos tyrėjams ir visuomenei“, – kalbėjo VLG įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
Panašių projektų įgyvendinimo patirties Lietuvoje jau turima. VLG įmonių grupei priklausančioje Vakarų Baltijos laivų statykloje Farerų Vyriausybės užsakymu 2019 m. buvo pastatytas laivo korpusas žuvininkystės bei vandenų tyrimo darbams, 2014 m. čia dienos šviesą išvydo Klaipėdos universiteto laivas „Mintis“.
Inicijuodami ir vystydami projektą jėgas sutelkė Vokietijos vandens kelių inžinerijos ir tyrimų institutas, užsakovas Federalinis žemės ūkio ir maisto biuras bei Thüneno institutas, kuriam bus patikėtas laivo naudojimas. Laivas bus didžiausias laivyne, kurį valdo minėtasis užsakovas. Plieninis korpusas ateityje pasipuoš WALTHER HERWIG vardu, taip atiduodant garbę žinomam teisininkui ir Vokietijos žuvininkystės mokslo pradininkui.
„Bendradarbiavimo su Vakarų Baltijos laivų statykla ir koncernu „BLRT Grupp“ ašis yra abipusis pasitikėjimas ir bendras įsipareigojimas kokybiškai laivų statybai. „WALTHER HERWIG“ projektas išryškina mūsų partnerystės stiprybę ir gebėjimą jūrų tyrėjams teikti novatoriškus sprendimus", – pabrėžė „FR. FASSMER GmbH & Co. KG“ vykdantysis direktorius Janas Oskaras Henkelis.
Laivu į misijas galės keliauti per 40 žmonių – jį aptarnausiančių įgulos narių ir mokslininkų. Jame numatyta įrengti daugiau nei 10 laboratorijų, darbinius kranus, specialią sistemą jūrų gelmių tyrimams, daug kitos specializuotos technikos. Laivą projektuojant nestokota dėmesio daugiafunkciam dizainui – patogų tyrėjų komandos darbą užtikrins erdvus denis, konteinerių laikymo vietos.
„WALTHER HERWIG“ bus varomas dyzelinu ir elektra, taip pat numatyta galimybė kaip kurą panaudoti metanolį. Papildomas laivo išmetamųjų dujų apdorojimas užtikrins griežtą aplinkosauginių standartų laikymąsi.
Galutiniai laivo įrengimo darbai bus vykdomi Vokietijoje. Laivą pradėti eksploatuoti planuojama 2027 m. Tyrimų, į kuriuos jis įsitrauks, geografija drieksis plačiai – Šiaurės ir Baltijos jūrose, taip pat Šiaurės Atlante, nuo subtropinių platumų iki pat Grenlandijos.