Pasak VLG vadovo Arnoldo Šileikos, didinti dokus būtina, siekiant išlikti rinkoje ir būti konkurencingais.
„Pastačius naujus dokus, Klaipėda taps labai rimtu remonto rinkos europinio lygio žaidėju. Galėsime konkuruoti rinkoje kartu su didžiausiomis Lenkijos, Vokietijos, Olandijos laivų remonto įmonėmis“ , – BNS sakė jis.
Anot jo, du iš trijų iki šiol naudotų mažesnių plaukiojančių dokų keičiami į didesnius, nes laivybos kompanijos naudoja vis didesnius laivus, netelpančius į dabartinius dokus, be to į didesnį doką galima vienu metu pastatyti du ar net tris mažesnius laivus.
„Įmonė buvo pastatyta prieš 50 metų ir tuo metu buvo sukurti laivų remonto pajėgumai, skirti daugiau remontuoti to meto laivus, o kintant laivybos rinkai, didėjant laivų parametrams, dabartinių dokų gabaritai tapo per maži, kad patenkintume rinkos tendencijas“, – sakė A.Šileika.
A.Šileikos teigimu, investicijos į projektą per 5 metus sieks apie 100 mln. eurų.
„Investicijų pareikalavo tikrai labai didelių ir milžiniškų, nes yra pačių dokų vertė ir jų atgabenimas, yra ir investicijos į būtiną technologiją, įrangą, skirtą laivų dokuose remontui. (...) Nuo 2016 metų, iki kol pilnai užbaigsime projektą, esame numatę apie 100 mln. eurų, bet šita suma gali šiek tiek kisti laike, įvertinus dabartine situaciją, kuri vyksta pasaulyje“, – teigė jis.
Dokai yra VLG teritorijoje, pietinėje Klaipėdos uosto dalyje, Malkų įlankos rytinėje pusėje.
Iki 2019 metų laivai buvo remontuojami trijuose plaukiojančiuose dokuose, tačiau pernai vienas jų parduotas ir išvilktas į Norvegiją. Dar vienas dokas parduodamas ir jį taip pat ruošiamas išvilkti iš Lietuvos. Vietoj jų numatoma naudoti įsigytus naujus dokus.
Pasak A.Šileikos, abu naujieji dokai yra įmonės teritorijoje. Vienas jų – įsigytas prieš ketverius metus Juodkalnijoje, kitas – pernai Rygoje, šį pirmadienį jis pasiekė VLG.
„Vienas 27 tūkst. tonų keliamosios galios dokas lieka, mes jį pasiliekame. Prieš tai jis buvo didžiausias, dabar pagal savo svorio parametrus jis bus pats mažiausias“, – teigė VLG vadovas.
Birželio pabaigoje – liepą naujuose dokuose tikimasi priimti ir pirmąjį laivą.
Plaukiojančiuose dokuose atliekami laivo išorinės apkalos keitimo, deformuotų ir pažeistų vietų atstatymo, valymo, remonto, dažymo ir kiti laivų remonto darbai, kurių negalima arba kuriuos sudėtinga atlikti laivui stovint prie krantinės.
Registrų centro duomenimis, konsoliduotos VLG grupės pardavimo pajamos 2018 metais siekė 95,26 mln. eurų – 9 proc. daugiau nei 2017 metais, o grynasis pelnas – 7,12 mln. eurų – 5,4 proc. daugiau.