Susisiekimo ministrą pavaduojantis aplinkos ministras Kęstutis Navickas ir ūkio ministras Virginijus Sinkevičius pasirašė įsakymą, kuriuo yra numatoma parama aviakompanijai už skrydžio iš Vilniaus į Londono Sitį organizavimą.
Kokio tai dydžio parama, nėra nurodoma, tačiau įsakyme skelbiama, kad Vilnius-Londono Sitis yra šalies „ekonominei ir socialinei plėtrai gyvybiškai svarbus maršrutas.“
Viešo konkurso būdu parinktas oro vežėjas turės į Sitį skraidinti ne mažiau nei kartą per dieną (ten ir atgal), ne rečiau kaip 6 kartus per savaitę, bet ne dažniau nei 12 kartų per savaitę.
Skrydis turės būti vykdomas visus metus, nurodomas ir išvykimo iš Londono Sičio oro uosto laikas: nuo 6:00 iki 10:30 val. (vietos laiku) arba nuo 16:00 iki 20:00 val. (vietos laiku).
Oro vežėjas turi užtikrinti ne mažiau kaip 98 sėdimąsias vietas orlaivyje per skrydį.
Kompensacija aviakompanijai bus skiriama iš Ūkio plėtros ir konkurencingumo didinimo programos lėšų.
Konkursą, suderinus sąlygas su Ūkio ir Susisiekimo ministerijomis, skelbs Lietuvos oro uostai, kurie bendru abiejų ministerijų įsakymu bus paskirti kaip administruojančioji institucija, atsakinga už konkurso organizavimą, o nustačius laimėtoją – už teikiamų paslaugų priežiūrą, paaiškino ūkio ministro patarėjas Egidijus Jurgelionis.
Savo pasiūlymus oro vežėjai pateiks per 2 mėnesius nuo konkurso pradžios. Pabrėžtina, kad kompensacijos oro vežėjui suma priklausys nuo lėktuvų užpildymo, tačiau negalės būti didesnė nei numatyta pasirašant sutartį su laimėtoju.
Šiuo metu yra remiami ir kiti maršrutai – parama, vienam vežėjui dėl ES reglamentavimo, negali būti didesnė nei 200 tūkst. eurų, dalijama iš maršrutų plėtros fondo.
Pavyzdžiui, pernai skelbtame kvietime oro bendrovės iš Vilniaus oro uosto buvo kviečiamos vykdyti skrydžius į Tokiją, Lisaboną, Kairą, Almatą, Krokuvą, Tbilisį, Astaną, Prahą, Atėnus, Šardžą, Niujorką bei kitus didmiesčius.
Verslas džiūgauja
Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Valdas Sutkus sakė, kad skrydis į Sitį finansuojamas labai laiku.
„Manau, kad tai yra geras maršrutas, ypač dabar, kai įsibėgėja „Brexit“. Tai mums dabar turėti ryšį su Londonu, su Sičiu, kur telkiasi visi finansai, tame tarpe, finansų centrai, kurie telkiasi europiniame lygmenyje, tai mums ta idėja yra laiku ir gerai“, – 15min sakė V.Sutkus.
Jo nuomone, šis skrydis galėtų būti naudingas Lietuvai.
„Kaip žinia, darbo vietos keliasi iš Londono į žemyninę Europą, Lietuva galėtų pretenduoti į dalies tų darbo vietų perkėlimą pas mus. Manau, kad tau tikrai prasminga“, – sakė verslo atstovas.
Jo manymu, ilgainiui Londone dirbantys finansų specialistai galėtų persikelti į Lietuvą.
„Tam, kad jie persikeltų į Lietuvą ir steigtų čia savo biurus, reikia su jais palaikyti ryšį, reikia su jais bendrauti. Tam ir reikalingi skrydžiai. Ilgainiui jau bus matyt, ar tie centrai persikels čia. Manau, kad dalis vis tiek liks Londone, dalis persikels į žemyninę Europą. Duok Dieve, kad daugiau jų atsirastų Lietuvoje“, – kalbėjo V.Sutkus.
Pinigų duos ir Vilnius
Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius taip pat apsidžiaugė Susisiekimo ministerijos sprendimu ir pranešė, kad pinigų maršrutui skirs ir Vilniaus savivaldybė. Per trejus metus skirs 2,1 mln. eurų.
„Viena esminių sąlygų, kad Vilniuje rastųsi dar daugiau gerų darbo vietų ir tarptautinių įmonių – geras miesto pasiekiamumas oro maršrutais, ypač svarbus patogus tiesioginis susisiekimas su Londonu“, – savo feisbuko paskyroje rašo sostinės meras.
Jis priminė, kad pernai vasarą taryba skyrė pinigus Vilnius-Londonas skrydžio krypčiai.
„Pagal šią programą prisidedame 3 metus po 700 tūkstančių eurų, kad atsirastų tiesioginis skrydis iš London City, Gatwick arba Heathrow oro uostų į Vilnių. Sveikinu Susisiekimo ministeriją, kad pritarė mūsų strateginei krypčiai ir ryžosi skirti paramą šiam išties gyvybiškai Vilniui ir visai Lietuvai svarbiam maršrutui. Tikiuosi, kad jau ateinantį pavasarį sveikinsime pirmuosius keleivius Vilnius-London City skrydyje“, – rašo meras.