Verslas Rusijoje ​Gediminui Žiemeliui gali tapti kliūtimi investuoti į dar vieną oro uostą Lietuvoje

„Avia Solutions Group“ valdybos pirmininkas Gediminas Žiemelis, pernai rugpjūtį pasirašęs sutartį dėl oro uosto statybų su Rusijos įmone „Rostec“, kurios generalinis direktorius Sergejus Čemezovas JAV yra kaltinamas prisidėjęs prie Rusijos agresijos Ukrainoje, Lietuvoje tampa nepageidaujamu asmeniu. Dėl investicijų Rusijoje G.Žiemeliui nepavyko įkelti kojos į Zoknių oro uostą, jo įsileisti nenori ir S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo direktorius Eugenijus Raubickas.
Gediminas Žiemelis ir  Dmitrijus Šugajevas sukirto rankomis
Gediminas Žiemelis ir Dmitrijus Šugajevas sukirto rankomis

Šiaulių valdžia, gavusi Valstybės saugumo departamento (VSD) pažymą apie G.Žiemelio verslą Rusijoje, neleido jo „Avia Solutions Group“ remontuoti lėktuvų Zoknių oro uoste, kur dislokuoti ir NATO naikintuvai.

S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo direktorius mato baubą

Dabar prieš G.Žiemelį pasišiaušė ir S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo direktorius Eugenijus Raubickas. Žiniasklaidai jis išplatino pranešimą pavadinimu „Kremliaus interesai galimai bando pasiekti Valstybinės reikšmės strateginius objektus“.

Tekste rašoma, kad „Avia Solutions group“ valdybos pirmininkas G.Žiemelis yra siejamas su Rusijos prezidentui Vladimirui Putinui artimais verslininkais.

Pasak E.Raubicko, „dar neseniai žiniasklaidoje pasirodžiusi informacija apie „Avia Solution Group“ valdybos pirmininko Gedimino Žiemelio ryšius su Kremliumi noro bendriems projektams tikrai nepridėjo“.

Jis laiške primena, kad neseniai bendradarbiauti su G.Žiemeliu atsisakė Šiaulių valdžia.

Įdomu, kaip pasielgs naujoji Kauno miesto valdžia, į kurią kreipėsi ši kontroversiškai vertinama kompanija su kitais, savęs įvardinti nedrįstančiais aviatoriais „aktyvistais“, – cituojamas E.Raubickas.

„Šiaulių miesto valdžia atsisakė tokių investicinių projektų. Įdomu, kaip pasielgs naujoji Kauno miesto valdžia, į kurią kreipėsi ši kontroversiškai vertinama kompanija su kitais, savęs įvardinti nedrįstančiais aviatoriais „aktyvistais“, – cituojamas E.Raubickas.

Jis pabrėžia, kad S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas Kaune turi strateginę reikšmę Lietuvos nacionaliniam saugumui.

Pasak E.Raubicko, S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome skrydžius nuolat vykdo Lietuvos kariuomenės karinės oro pajėgos, JAV valstybiniai kariniai orlaiviai, valstybės sienos apsaugos tarnybos Aviacijos rinktinė, Lietuvos kariuomenės, policijos specialiųjų operacijų pajėgos.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Oro uostas
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Oro uostas

„Esant itin pavojingai geopolitinei situacijai, didėjant grėsmei dėl karo Ukrainoje ir Rusijos Federacijai vykdant agresyvią politiką kaimynų atžvilgiu, būtina ir toliau užtikrinti, kad S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas, esantis itin geroje geografinėje padėtyje Kaune, išliktų strateginę reikšmę Lietuvos nacionaliniam saugumui turinčiu įrenginiu, kurio valdymas priklauso valstybei, o nerimaujantiems dėl investicijų vertėtų susimąstyti, ar jos yra aukščiau už valstybės saugumo interesus“, – cituojamas E.Raubickas.

Gediminas Žiemelis: Rusijos korta – asmeniniams interesams tenkinti

G.Žiemelis jau ne kartą girdėjo kaltinimą atstovavimu Kremliui. Atsakydamas į portalo 15min.lt klausimus, jis daug dėmesio E.Raubicko pozicijai neskyrė.

„Šiandien, deja, daug kas bando naudoti Rusijos kortą, siekdami siaurų, asmeninių interesų, neturinčių nieko bendro su realia situacija. Tuo tarpu „Avia Solutions Group“ sėkmingai veikia tokiuose strateginiuose objektuose kaip Didžiosios Britanijos, Lenkijos, Lietuvos ir kitų Europos valstybių tarptautiniai oro uostai, kur esame užsitarnavę tiek privataus sektoriaus, tiek valstybinių institucijų pasitikėjimą“, – portalui sakė G.Žiemelis.

„Avia Solution Group“ priklausanti „Baltic Aviation Academy“, pasak jo, pastaruoju metu aktyviai plečia studijų programas ir nuosavą orlaivių parką, skirtą pilotų mokymui.

Šiuo metu akademija turi  11 vienmotorių ir daugiamotorių lėktuvų, kurie laikomi S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome.

„Pagal patvirtintą bendrovės strateginio vystymo planą planuojama, kad per artėjančius keletą metų orlaivių skaičius padvigubės. Tai natūraliai pareikalaus daugiau vietos patiems lėktuvams bei modernesnės infrastruktūros jų eksploatacijai. Suprantama, nuo aerodromo būklės taip pat priklausys ne tik kokybiškas, bet ir saugus lėktuvų ir sraigtasparnių pilotų mokymo programų įgyvendinimas“, – sakė G.Žiemelis.

Jeigu deryboms su aerodromo vadovybe nepavyks pajudėti iš mirties taško, mums teks permąstyti savo planus, – sakė G.Žiemelis.

Jis pabrėžė, kad su Kauno miesto savivaldybei priklausančiu aerodromu bendradarbiauja jau ne vienerius metus, todėl „Baltic Aviation Academy“, plėsdama savo lėktuvų parką, taip pat yra pasiruošusi prisidėti vystant šio aerodromo veiklą. 

„Tačiau, sprendžiant iš aerodromo vadovybės veiksmų, šiuo metu jie nėra nusiteikę diskutuoti apie investicijas į aerodromo infrastruktūrą. Jeigu deryboms su aerodromo vadovybe nepavyks pajudėti iš mirties taško, mums teks permąstyti savo planus. Tiek Lietuvoje, tiek kaimyninėse šalyse yra dešimtys aerodromų, kurie potencialiai galėtų tapti tolimesnės „Baltic Aviation Academy“ plėtros bazėmis“, – sakė „Avia Solutions Group“ valdybos pirmininkas.

15min.lt papildomai uždavė E.Raubickui klausimų, susijusių su G.Žiemeliu. Pavyzdžiui, klausėme, kaip G.Žiemelis Lietuvoje atstovauja Kremliaus interesams, kodėl direktorius leidžia aerodrome stovėti G.Žiemelio bendrovei priklausantiems lėktuvams, bet nenori leisti investuoti ir pan. Tačiau atsakyti į klausimus E.Raubickas nesiteikė.

„Sprendimus, susijusius su jūsų laiške užduotais klausimais, įstatymų numatyta tvarka išskirtinai priima valstybė“, – laiške 15min.lt teparašė E.Raubickas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis