Vilnius kol kas – dyzelinių autobusų miestas
Kiekvieną darbo dieną į Vilniaus gatves vežti keleivių išvyksta apie 340 vien bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) autobusų. Nors senųjų, kokius matėme dar prieš kelerius metus vos puškuojančius į miesto kalnus ir leidžiančius juodus dūmus, jau kuris laikas nebėra, vis dėlto daugumą naujųjų autobusų irgi nepavadinsi ekologiškais – jie varomi dyzelinu.
Šiuo metu savivaldybės bendrovė sako turinti penkis elektrinius autobusus ir 252 troleibusus. Taip pat, kaip informavo bendrovė, vykdomas pirkimas dar dėl 101 troleibuso (pirmiausia planuojama įsigyti 50).
„Bendrai naujiems troleibusams skirta 94,5 mln., o iki 2025 m. planuojama iš viso nupirkti 159 troleibusus“, – informavo VVT.
2020 m. VVT įsigijo ir 50 ekologiškų naujų suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų autobusų.
Dyzeliniais autobusus keleivius sostinėje veža ir atskiriems maršrutams konkursus laimėjusi „Transrevis“. Įmonės puslapyje nurodoma, kad „62 nauji vidutinės talpos „Isuzu Citybus“ bei 50 ilgųjų „Scania CityWide LF“ autobusų aptarnauja 22 privežamuosius ir pagrindinius maršrutus Vilniaus mieste“.
Siūlo Aplinkos ministerijai keisti tvarką
Šios bendrovės vadovai sako matantys galimybių pakeisti savo transporto priemones ekologiškesnėmis nelaukdami, kol baigsis dabar jų laimėto konkurso laikas – tačiau tam reikia finansinių dotacijų. Tarkim, iš dabar jau veikiančių programų, per kurias remiamas naujų elektrinių ir kitų ekologiškų viešojo transporto autobusų pirkimas.