Atliktas tyrimas atskleidė, kad Čilės kompanija CSAV, Japonijos bendrovės „K Line“, MOL ir NYK bei bendra Norvegijos ir Švedijos kompanija WWL-EUKOR šešerius metus priklausė karteliui, kuris nustatė kainas ir dalijosi klientais lengvųjų automobilių, sunkvežimių ir kitų transporto priemonių gabenimo jūra paslaugų rinkoje.
Tuo tarpu „Bosch“ ir „Continental“ priklausė grupei įmonių, kurios sudarė kartelinį susitarimą dėl uždegimo žvakių ir stabdžių sistemų.
„Padidindami dalių ar transportavimo paslaugų kainas karteliai galiausiai pakenkė Europos vartotojams ir konkurencingumui Europos automobilių rinkoje, kurioje Europos Sąjungoje dirba apie 12 mln. žmonių“, – pareiškė ES konkurencijos komisarė Margrethe Vestager.
Apie kartelio egzistavimą pranešė MOL, kuri dėl to išvengė baudos.
Uždegimo žvakių karteliui priklausiusi „Bosch“ gavo 46 mln. eurų baudą, o Japonijos kompanija NGK turės sumokėti 30 mln. eurų. Šio kartelio narės susitarė nekonkuruoti tarpusavyje dėl tradicinių klientų ir keistis jautria informacija bei tartis dėl kainų.
„Bosch“, „Continental“ ir amerikiečių kompanija TRW taip pat susitarė dėl stabdžių sistemų tiekimo bendrovėms BMW ir „Volkswagen“.