„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Viceministras: dėl „Lietuvos geležinkelių“ vadovo atsakomybės spręs valdyba

Susisiekimo ministerijai geležinkelio elektrifikavimo konkurso audito medžiagą perdavus prokurorams, dėl „Lietuvos geležinkelių“ vadovo atsakomybės už, anot ministro, netinkamai rengtą didelės vertės projekto rangovo konkursą spręs bendrovės valdyba, sako susisiekimo viceministras.
Valdas Klimantavičius
Valdas Klimantavičius / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Anot Valdo Klimantavičiaus, ministerija valdybai jau pateikė dvejus metus trukusio geležinkelio ruožo Kaišiadorys-Klaipėda ir Vilniaus mazgo elektrifikavimo rangovo konkurso audito medžiagą, kad ši padarytų išvadas.

„Čia yra valdybos kompetencija dėl administracijos vadovo skyrimo arba neskyrimo. Mes nusiuntėme medžiagą institucijoms ir valdybai, kad ji įvertintų situaciją ir pateiktų išvadas“, – BNS sakė V.Klimantavičius.

Be to, pasak jo, ministerija yra pasamdžiusi agentūrą, kuri turės atrinkti keturis naujus nepriklausomus „Lietuvos geležinkelių“ valdybos narius – šiemet, anot jo, baigiasi trijų narių kadencija, o viena vieta yra laisva.

„Valdyba nėra pilnai sukomplektuota, nes vienas narys išėjo. Dabartinės valdybos narių kadencijos baigiasi skirtingai – vienų baigiasi šiais metais, kitų baigiasi už kelių metų, priklausomai nuo to, kada jie buvo išrinkti į valdybą“, – sakė viceministras.

Jis tikino, kad visi keturi nauji valdybos nariai bus nepriklausomi.

Tačiau „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas BNS sakė, kad šių metų gruodį baigiasi visos valdybos, kurioje dirba šeši nariai, kadencija.

„Lietuvos geležinkelių“ valdyboje dabar dirba penki nepriklausomi nariai – jos pirmininkas Romas Švedas, Monika Rimkūnaitė-Bložė, Rolandas Zukas, Alditas Saulius ir Matsas Hansonas bei Susisiekimo ministerijos atstovas Povilas Drižas.

Dar vienas jos narys – vokietis Christianas Kuhnas iš valdybos atsistatydino šiemet kovo 1 dieną.

Visus nepriklausomus valdybos narius, išskyrus M. Hansoną (jis prisijungė pernai rugpjūtį), 2016 metų gruodį ir vėliau paskyrė tuometinis susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Ministerija, atlikusi elektrifikavimo konkurso, kurį laimėjo Ispanijos bendrovė „Elecnor“, auditą, nustatė, kad keli geležinkelio ruožai į vieną projektą apjungti nepagrįstai, tai prailgino projektą ir išaugino jo kainą.

Tuomet ministras Jaroslavas Narkevičius sakė, kad už neefektyvų konkursą ir pabrangusį projektą už nuostolius atsakingi asmenys turės atsakyti, tačiau bendrovės valdybos pakeitimas nesvarstomas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs