„Yra galimybė išgelbėti tam tikrus maršrutus, jeigu savivaldybė sutiktų prisidėti“, – Seimo Darbo partijos frakcijos posėdyje pirmadienį teigė viceministrė.
Anot jos, savivaldybėms siūloma prisidėti finansiškai, kai maršrutas labai trumpas arba itin nuostolingas „Lietuvos geležinkeliams“, o savivaldybė mano, kad jis būtinas. L.Maskaliovienės teigimu, nuostolingų maršrutų daugiausia šiaurės Lietuvoje.
Pasak jos, 2023 metais valstybės subsidijoms reikėtų 40 mln. eurų – jos padengia 40 proc. keleivių vežimo išlaidų, o biudžete numatyta 35 mln. eurų: „Jeigu norėtume visus maršrutus išlaikyti, mažiausiai mums dar reikia 9 mln. eurų“.
LTG grupės bendrovės „LTG Link“ vadovas Linas Baužys frakcijos posėdyje sakė, kad už bilietų pardavimą surenkama 15-20 mln. eurų per metus.
„LTG Link“ nuo Naujųjų metų žadant panaikinti dalį nuostolingų traukinių maršrutų ir ieškant būdų, kaip juos išlaikyti, Susisiekimo ministerija sako, kad savivaldybės bent iš dalies nekompensuos nuostolių, vietoj kelių besidubliuojančių maršrutų šiaurės Lietuvoje siūloma vežti vienu nauju maršrutu Mažeikiai–Panevėžys. Jis padengtų didžiąją dalį kelionių šiame regione poreikio.
Toliau išliktų maršrutai Vilnius–Šiauliai, Vilnius–Klaipėda, Kaunas–Šiauliai – šie traukiniai kelis kartus per dieną stoja Šiauliuose ir Radviliškyje. Bus išsaugotas ir maršrutas Klaipėda–Šilutė.
Praėjusią savaitę pranešta, kad Rokiškio, Radviliškio, Šiaulių, Akmenės, Mažeikių, Panevėžio, Klaipėdos ir Šilutės savivaldybės gavo „LTG Link“ laiškus, kuriuose siūloma didinti traukinių keleivių skaičių arba mokėti subsidijas „Lietuvos geležinkeliams“, kad maršrutai liktų.
Pavyzdžiui, norint, jog reisas Radviliškis-Šiauliai liktų, Radviliškio savivaldybė turėtų sumokėti 227 tūkst. eurų.
Tuo metu savivaldybės įsitikinusios, kad išlaidas turėtų padengti valstybė.
„LTG Link“ BNS patvirtino, kad vyksta susitikimai su minėtomis savivaldybėmis dėl keleivių vežimo subsidijavimo kriterijų, galimų sprendimų bei būdų, kaip pritraukti daugiau keleivių. „LTG Link“ rugpjūčio pabaigoje išsiųstame rašte pasidalino vertinimu, koks galėtų būti savivaldybių indėlis, jei jos norėtų išlaikyti maršrutus, kurių nesubsidijuoja Vyriausybė.
Ateityje „LTG Link“ turėtų vežti tik tais maršrutais, kurie bus įtraukti į keleivių vežimo vietiniais maršrutais paslaugų sutartį 2023–2032 metams ir kuriuos subsidijuos valstybė. Sutartį su Susisiekimo ministerija „LTG Link“ tikisi pasirašyti šiemet.