Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vieningo viešojo transporto bilieto sistema Lietuvoje: pastebimi pirmieji žingsniai

Norint sukurti vieningo viešojo transporto bilieto sistemą Lietuvoje reikia pradėti nuo nacionalinės agentūros įkūrimo, LRT radijui sekmadienį sakė Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovė.
Vasariška šiluma pasiekė Vilnių
Vasariška šiluma pasiekė Vilnių / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Norint sekti kitų šalių, kuriose veikia vieningo bilieto sistema, pavyzdžius, pirmiausiai reikia įstaigos, kuri būtų atsakinga už strategijos planavimą visoje šalyje, sako įmonės viešojo transporto organizavimo skyriaus vadovė Loreta Levulytė-Staškevičienė.

„Planavimas viešojo transporto, bendros bilietų ar bilietų platinimo sistemos – tai turėtų atsirasti kompetencijų agentūra, kompetencijų centras nacionaliniu mastu, kuris reguliuotų, tai veikia kitose šalyse“, – teigė ji.

Vieningo bilieto sistema suteikia galimybę važiuoti įvairiomis transporto rūšimis skirtinguose šalies regionuose naudojant tą patį bilietą – pavyzdžiui, atvažiavus iš Vilniaus į Klaipėdą traukiniu, bilietas galiotų ir uostamiesčio vietinio susisiekimo autobusuose ir pan.

Tokios sistemos kūrimo negalima pavesti savivaldybėms ar kitoms organizacijoms šios užduoties pavesti negalima, sako viešojo transporto specialistė.

„Strateginis planavimas viešojo transporto vieningo bilieto sistemos turėtų atsirasi nacionaliniu mastu, jokiu būdu tai negali būti perduota vežėjams ar kokioms nors kitoms organizacijoms. Lietuvoje mes kol kas neturime agentūros, kuri reguliuotų viešojo transporto strategiją ir nustatytų kryptis, kuriomis turėtų judėti šalis ir savivaldybės viešojo transporto bilietų, kaip vieningos sistemos, atžvilgiu“, – kalbėjo L.Levulytė-Staškevičienė.

Anot jos, pirmieji žingsniai link šios strategijos jau žengti – gaivinama bendra maršrutų ir tvarkaraščių sistema, atliktas viešojo transporto regioninės integracijos tyrimas.

„Susisiekimo ministerija jau daro pirmuosius žingsnius ir siekia atgaivinti sistemą, kurioje bent jau būtų informacija kokiais maršrutais ir kokie tvarkaraščiai galioja. Kitą žingsnį yra padariusi Vidaus reikalų ministerija – yra atlikta viešojo transporto regioninės integracijos studija, joje nurodyta, kaip šalies mastu turėtų būti organizuojamas viešasis transportas“, – sakė L.Levulytė-Staškevičienė.

18-osios Vyriausybės programoje numatytas susisiekimo infrastruktūros jungimas į vieningą ir nacionaliniu mastu skirtingas transporto rūšis integruojantį tinklą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug