Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilkikų eilės Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje nemažėja ir vežėjams neša nuostolius

Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje dėl galimo Muitinės darbuotojų trūkumo ir stringančios tranzito kontrolės sistemos jau savaitę formuojasi kilometrinės vilkikų eilės, o jose įstrigusiems vairuotojams laukti tenka beveik savaitę. Verslas dėl prastovų patiria didžiulius nuostolius ir ragina Muitinės departamentą bei kitas atsakingas institucijas problemą spręsti iš esmės, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vilkikai
Vilkikai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Pasienio kontrolės punktų direkcijos prie Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiuo metu ilgiausia eilė norinčių išvykti į Baltarusiją – Šalčininkų pasienio kontrolės punkte (PKP), kur po 35 val. laukia 169 krovininiai automobiliai. Raigardo PKP po 20 val. laukia 100 krovininių automobilių, o Medininkų PKP po 18 val. laukia 82 krovininiai automobiliai.

Dar didesnės kilometrinės eilės driekiasi ir Baltarusijos pusėje, nes iš čia vairuotojai su vilkikais nepraleidžiami, neatlikus būtinų muitinės procedūrų. Didžiausios eilės Baltarusijos pusėje driekiasi Beniakonių PKP šalia Šalčininkų – čia laukia 880 krovininių automobilių, Katlovkos PKP šalia Lavoriškių – 660, Privalkos PKP šalia Raigardo – 600 krovininių automobilių, šalia Medininkų esančiame Kamenyj Log pasienio kontrolės punkte (PKP) laukia 580 krovininių automobilių.

Bendrovės „Telmento transportas“ vadovo, „Linavos“ prezidiumo nario Artūro Telmento teigimu, kiekvieno krovinio pristatymas turi konkrečius terminus, o už nepristatymą laiku gresia didelės baudos.

„Dirbame su kolegomis Kazachstane ir jau dabar matome, kad dėl eilių pasienyje vėluosime pristatyti dalį prekių, todėl mūsų įmonei gali tekti gerokai patuštinti piniginę. Didelių nepatogumų patiria ir tolimųjų reisų vilkikų vairuotojai, kurie yra priversti po kelias paras, o kartais ir savaitę laukti, kol galės pajudėti. Laukdami jie neturi normalių sąlygų nei išsimiegoti, nei pavalgyti, nei nusiprausti“, – sako A.Telmentas.

Be to, Baltarusijos pasienyje jau kuriasi ir smulkusis verslas, kurie siūlo vietoje būtinas paslaugas įstrigusiems vairuotojams – atveža į vietą maistą ir kitų būtinų prekių.

Asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas tvirtina, kad dėl nesibaigiančių eilių Lietuvos vežėjai patiria vis didesnius nuostolius, nes prekių užsakovams nerūpi kilometrinės eilės, jiems svarbu laiku pristatyti kroviniai.

„Jau ne kartą kreipėmės į Muitinės departamentą, Finansų ministeriją ir kitas atsakingas šalies institucijas ragindami iš esmės spręsti eilių pasienyje problemą. To prašome ir vėl – būtina užtikrinti reikiamą darbuotojų skaičių pasienyje, geriau organizuoti darbą ir atstatyti stringančias patikros sistemas, kurioms neveikiant pilnu pajėgumu vėluoja muitinės patikros procedūros, dokumentų tvarkymas. Dėl laiku nepristatomų prekių nuostolius patirs ne tik vežėjai, bet per surenkamus mokesčius tai atsilieps ir valstybei“, – sako Z.Buivydas.

Pasak jo, jau kreiptasi ir į Baltarusijos ambasadą su prašymu nedelsiant spręsti su asmenine higieną iškilusius klausimus, nes vairuotojai laukdami Baltarusijos pusėje neturi galimybės naudotis biotualetais, nes jų tiesiog nėra.

Z.Buivydo teigimu, dėl eilių pasienyje nuolat tariamasi su Muitinės departamento atstovais, kokių veiksmų imtis, kad eilių pasienyje neliktų ir vilkikai greičiau pasiektų kelionės tikslą. Vežėjai nepraranda vilties ir tikisi, kad problema bus operatyviai sprendžiama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?