Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilkikų eilės pasienyje žaibiškai ilgėja: prašoma pagalbos, siūloma rinktis alternatyvius maršrutus

Lenkijai uždarius paskutinį kontrolės punktą Baltarusijos pasienyje, vis labiau ilgėja eilės bei laukimo laikas Lietuvos ir Baltarusijos pasienio kontrolės postuose, per kuriuos į Lietuvą atvyksta Europos Sąjungos (ES) ir trečiųjų šalių vežėjai, rašoma „Linavos“ pranešime žiniasklaidai.
Vilkikų eilės
Vilkikų eilės / Skirmanto Lisausko / 15min nuotr.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ kreipėsi į Finansų ir Susiekimo ministerijas bei Lietuvos muitinę prašydama kuo greičiau spręsti krizinę situaciją – skirti daugiau pagalbos pasienyje dirbantiems muitinės pareigūnams, siųsti mobilias ekspertų komandas, kas leistų didinti pralaidumą.

Naujausiais duomenimis, šiuo metu ilgiausias laukimo laikas – apie 44 val. – yra Medininkų pasienio kontrolės punkte, kur laukia 460 vilkikų. Šalčininkų pasienio kontrolės punkte laukimo laikas – apie 21 val., kur šiuo metu laukia 219 vilkikų, Raigardo pasienio kontrolės punkte laukia 123 vilkikai, o laukimo laikas – 13 val. Trumpiausias laukimo laikas – 3 val. – Lavoriškių pasienio kontrolės punkte, kur laukia 30 krovininių automobilių eilėje.

Kol situacija pasienyje blogėja, keleivių ir krovinių vežėjams bei lengvaisiais automobiliais vykstantiems žmonėms rekomenduojama rinktis alternatyvius maršrutus, pavyzdžiui, per Latvijos muitinės postus ar per Lavoriškių pasienio kontrolės punktą, kuris yra mažiau apkrautas. O jei nėra tokios galimybės, pasirūpinti, kad eilėse laukiantys vilkikų vairuotojai turėtų kuo patogesnes sąlygas, perspėti juos apie situaciją pasienyje.

Asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas atkreipia dėmesį į tai, kad ES ir trečiųjų šalių tolimųjų reisų vilkikų vairuotojai yra priversti vis ilgiau ir vis ilgesnėse eilėse laukti, kol galės atlikti reikiamas procedūras ir bus praleisti per muitinę.

„Už kilometrinėse eilėse įstrigusių vilkikų vairų – tolimųjų reisų vilkikų vairuotojai iš Europos Sąjungos ir trečiųjų šalių, kurie sunkiasvores transporto priemones vairuoja, norėdami užsidirbti, išlaikyti šeimas, o uždirbtus pinigus siunčia šeimoms. Dabar jie yra priversti, esant žiemai ir šalčiui, laukti vis ilgėjančiose eilėse, kol galės atlikti reikiamas procedūras ir galės būti įleisti į Lietuvos teritoriją su savo gabenamais kroviniais. Pasienyje nėra patogių sąlygų nei miegoti, nei gamtinius reikalus atlikti, nei maudytis, nei valgyti“, – sako Z.Buivydas.

Nepaisant to, Lietuvos pasieniuose dirbančių muitinės darbuotojų skaičius išlieka toks pats. Padidėjus eilėms nėra galimybės tinkamai ir laiku vykdyti įsipareigojimų. Dėl to nukenčia ir vežėjai, ir valstybė, nes neveikiant sklandžiai sistemai nebus surenkami mokesčiai į valstybės biudžetą, kiek būtų surenkami jai veikiant sklandžiai.

„Siekiant išsaugoti ir taip sunkiomis sąlygomis veikiančius verslus bei užtikrinti valstybės interesus surenkant į biudžetą kuo daugiau lėšų, prašome imtis priemonių ir naudotis vidiniais rezervais užtikrinant, kad Lietuvos ir Baltarusijos pasienio postuose būtų įdarbinta daugiau muitinės darbuotojų“, – rašoma asociacijos „Linava“ rašte.

Tokia situacija jau buvo Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje, kai praėjusią savaitę Lenkija uždarė Bobrovnikų–Berestovicos kontrolės punktą – ilgėjo eilės ir laukimo laikas jose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais