Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilniaus mikriukų vairuotojai užtarimo ieško prezidentūroje

Vilniaus miesto vežėjų asociacija, opozicijai miesto taryboje priklausantys politikai prezidentūrai teikia beveik 15 tūkst. vilniečių, nepritariančių sostinės savivaldybės vykdomai viešojo transporto sistemos reformai, pagal kurią nuo liepos mieste įprastais maršrutais nebevažinės mikriukai, parašų.
Maršrutinių taksi vairuotojų akcija Europos aikštėje.
Surinkti parašai prieš maršrutinių taksi naikinimą Vilniaus mieste. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Parašai rinkti maršrutiniuose taksi, viešojo transporto stotelėse. Sulaukę išties gausaus vilniečių palaikymo vežėjai tikėjosi, kad Vilniaus valdžia išgirs jų balsą ir nutrauks ar atidės pertvarką, pagal kurią mikriukai iškeliami į miesto pakraščius. Privatūs vežėjai nori išlaikyti savo pozicijas populiariausiuose maršrutuose, o miesto valdžia tvirtina, kad viešojo transporto sistemoje turi būti ne konkurencija, o bendradarbiavimas.

Vilniaus savivaldybės tarybos Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos atstovas Vidas Urbonavičius teigė, kad šitiek parašų surinkta pirmą kartą, net dėl šiukšlių deginimo gamyklos pasirašiusiųjų buvo mažiau. Tad vilniečių balsas turi būti išgirstas.

„Prezidentūra, atsižvelgiant į aukštą visuomenės palaikymą prezidentei, turi ir moralinę teisę daryto įtaką tam tikriems procesams, kurie yra susiję su gyventojų, šiuo atveju – vilniečių, patogumu ir patogiu susisiekimu, kuris atitiktų jų poreikius, o ne vieno ar kito politiko asmenines ambicijas. Mes sieksime prezidentės palaikymo, kad Vilniaus mieste sistema nebūtų ardoma, o jeigu reformuojama, tai protingai ir atsakingai. Jeigu valdantieji tokio kelio neranda, ji turėtų būti paliekama tokia, kokia yra dabar“, – kalbėjo V.Urbonavičius.

Anot politiko, siūlymai naikinti maršrutinių taksi trasas, prie kurių vilniečiai buvo įpratę, įvesti greituosius autobusus, privežimo maršrutus lems, kad važiuoti iš miegamųjų rajonų į centrą teks su persėdimu, todėl pusvalandinio bilieto neužteks. Vadinasi, kelionės vilniečiams brangs.

„Reformos tikrai reikia, mes seniai kalbame. Bet negali būti taip, kaip daro Zuokas (Artūras Zuokas, Vilniaus m. meras, – aust. past.) – paskelbiu ir po kelių mėnesių viskas keičiasi. TS-LKD, kai dar buvo valdžioje, pradėjo autobusų ir troleibusų parkų sujungimą. Reikalingi žingsniai, kurie gerintų finansinę „Vilniaus viešojo transporto“ situaciją, bet nepablogintų gyventojams susisiekimo“, – sakė V.Urbonavičius, įsitikinęs, kad Vilniaus mero Artūro Zuoko pristatoma pertvarka yra el.bilieto aferos tęsinys.

Vilniaus m. vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis neslėpė, kad iš prezidentūros laukiama palaikymo. „Mes nesitikime, mes neabejojame, kad bus deramai įvertinti tie parašai. Tikimės palaikymo. Manau, kad prezidentūra yra ta institucija, kuri tikrai atkreips dėmesį į esamą situaciją ir, manau, yra atsakingų pareigūnų, patarėjų susisiekimo klausimais. Matysim, kalbėsimės, žiūrėsime“, – kalbėjo vežėjų atstovas.

Jis taip pat teigė, kad vežėjams svarbu, jog visuomenė kuo plačiau sužinotų apie situaciją.

Ketvirtadienį Vilniaus miesto savivaldybėje buvo pristatyta viešojo transporto sistemos pertvarka Vilniuje. Visuomeninio transporto stuburą sudarys greitųjų autobusų maršrutai, o keleivius iki jų veš kitos transporto priemonės. Greitųjų maršrutų bus šeši. Anot A.Zuoko, mieste atsiras daugiau vadinamųjų A juostų, tad autobusai važiuos greičiau ir kelionių trukmė trumpės. Todėl esą ir pusvalandinis bilietas su 10 minučių persėdimo laiku tikrai bus patogus važiuojantiesiems.

Savivaldybė tvirtina, kad sutartys su privačiais vežėjais yra pasibaigusios, tad jos paprasčiausiai nebus pratęstos. Esą ketinta skelbti naujus konkursus privežimo maršrutams, tačiau tarybai nepatvirtinus konkurso aprašo to padaryti negalima. Tad nuo liepos mieste greičiausia nebeliks mikriukų, o vėliau jie, kaip tikimasi, vis dėlto vežios keleivius iš miesto pakraščių.

Skaičiuojama, kad šiuo metu mikriukai vežioja iki 5 proc. visų viešojo transporto keleivių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais