35 dienas tarptautiniame Vilniaus oro uoste gaudė ne orlaivių, o ekskavatorių ir traktorių varikliai. Kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija pagaliau baigta ir penktadienio naktį sostinėje nusileis pirmasis keleivinis lėktuvas.
Ketvirtadienį vyko oficiali tako atidarymo ceremonija.
Ilgiau nei mėnesį Kaunas buvo tapęs Lietuvos aviacijos sostine, o iš Karmėlavos buvo vykdoma dauguma perkeltų skrydžių.
Vilniaus oro uosto vadovybė rekonstrukciją vadina sudėtingu projektu, teko dirbti ir naktį, ir dieną be jokių pauzių. Ir taip 35 paras. Žemėje šalia tako dar net nepradėjo dygti žolė, tad oro uostas dabar primena gerai išlygintą lauką. Baimintasi, kad darbai gali vėluoti, tačiau takas nutiestas laiku. Tiesa, šalia tako dar yra likusios technikos, ką tik baigti žemės lyginimo darbai.
„Oro sąlygos nebuvo geriausios, tačiau sudėtingi projektai jau tampa Lietuvos vizitine kortele“, – po raudonos juostelės perkirpimo sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Beje, jis teigė, kad takas turėjo būti jau anksčiau tiesiamas, tačiau tam vis pritrūkdavo politinės valios, sutrukdė ir rinkimai.
Rekonstruojant taką Vilniuje buvo pakeista senoji danga ir sutvirtinta skrydžių juosta, įrengtos naujos lietaus surinkimo ir drenažo sistemos, rekonstruota žiburių sistema. Darbus atliko latvių „A.C.B.“ ir lietuvių „Autokaustos“ įmonių konsorciumas, darbų vertė – daugiau kaip 18 mln. eurų.
Oro uosto vadovybės teigimu, paskutinį kartą prieš du dešimtmečius rekonstruotas takas buvo smarkiai nusidėvėjęs ir artėjo prie avarinės būklės.
Į Vilnių skubės grįžti ne visos oro bendrovės
Jau penktadienio naktį iš Vilniaus pakils pirmasis lėktuvas naujai atidarytame oro uoste. Vėliau skrydžius iš Kauno į sostinę sugrąžins dauguma aviakompanijų. Tačiau skubės ne visi. Pavyzdžiui, pigių skrydžių kompanija „Ryanair“ į Vilnių pilnai sugrįžti žada tik rugsėjį.
Uždarius Vilniaus oro uostą rekonstrukcijai, „Ryanair“ į Kauną net neperkėlė skrydžių į Birmingamą, Brėmeną, Chaniją, Lidsą, Liverpulį, Madridą bei Maltą. Skrydžiai iš Vilniaus bus atnaujinti tik rugsėjo pirmomis dienomis, rodo bilietų pardavimo sistema.
Per rekonstrukciją „Wizzair“ taip pat laikinai atsisakė skrydžių į Paryžių ir Kijevą, tačiau lėktuvai iš Vilniaus į šiuos miestus pakils tik antroje rugsėjo pusėje.
Tačiau dauguma kitų avialinijų skrydžius perkels per artimiausias dienas.
Pataria pasitikrinti bilietus
Nors jau rugpjūčio 18 d. dauguma skrydžių iš Kauno sugrįš atgal į Vilniaus oro uostą, tačiau keleiviai perspėjami būti itin atidūs.
„Penktadienį dalis skrydžių dar nebus perkelti į sostinę ir bus vykdomi iš Kauno oro uosto. Naktį į rugpjūčio 18 d. kai kurie lėktuvai praleis Kaune, todėl iš ten keleiviai ir gali būti skraidinami. Dėl to prašome žmones atkreipti dėmesį į biliete nurodytą oro uostą“, – pataria Vilniaus oro uosto vadovas Olafas Martensas.
Naujo oro uosto idėja
Lietuvoje jau svarstoma idėja statyti naują oro uostą, tam atliekama analizė. R.Masiulis teigė, kad net ir po rekonstrukcijos Vilniaus oro uostas negalės priimti transatlantinių lėktuvų. Tam reikėtų taką ilginti. „Reikėtų iškelti tūkstantį gyventojų“, – portalui sakė ministras.
Vilniaus oro uosto tūpimo ir nusileidimo takas net nepailgėjo, tad esminių pokyčių priimant lėktuvus Vilniuje nebus.
Dėl tako rekonstrukcijos nuo liepos 14-osios į Kauno oro uostą iš Vilniaus 35 dienoms perkelta didelė dalis skrydžių.