Ketvirtadienio popietę Vilniaus oro uostas dirbo įprastai, ir iškart negalėtum suprasti, kad liko tik viena diena iki jo uždarymo. Tačiau į akį krinta tai, kad nebėra didžiosios dalies bagažo pridavimo punktų – visu tempu dirbo tik „Novaturo“ klientų bagažo priėmimo vieta. Prie keleivių patikros – eilės. 15min kalbinti žmonės sakė, kad šiandien sustiprinta patikra, mat didžioji dalis įrangos išvežta į Kauną.
Pardavėjai eis atostogauti arba važinės į Kauną
Būsimomis atostogomis ir lengvesniu darbu džiaugėsi ir išvykimo salėje dirbantys prekeiviai. Antrame aukšte įsikūrusios kavinės padavėja teigė, kad rekonstrukcijos metu maitinimo įstaiga nedirbs, ir džiaugėsi, kad pagaliau galės išeiti atostogų.
Pirmame aukšte įsikūrusios gintaro ir suvenyrų parduotuvės pardavėjos irgi atskleidė, kad dalį laiko atostogaus, o po to dirbs kitose įmonės parduotuvėse. Tačiau oro uostas visiškai nenutils. Kiosko „Narvesen“ kasininkė teigė, kad jų prekybos taškas neužsidarys.
„Juk žmonių čia vis tiek bus, tačiau nedirbsime visą parą, kaip iki šiol, tik dienomis“, – teigė ji.
Laikinai nebedirbs ir „Duty Free“ parduotuvės. Pardavėjos važinės į Kauną, kur dirbs ten jau atidarytose naujose parduotuvėse. Trečiadienį Kauno oro uoste jau vyko jų atidarymas.
„Žinoma, prisiimame netekimus dėl laikino parduotuvių uždarymo, nieko čia nepadarysi. Tai veikia visus. Mūsų darbuotojai tą mėnesį važinės į Kauną, kur oro uoste jau veikia mūsų parduotuvės“, – 15min teigė bendrovės „Travel Retail Vilnius“ generalinė direktorė Orinta Ambrazevičienė.
Trečiadienį vokiečių kompanija „Gebr.Heinemann“ ir „Travel Retail Vilnius“ Kauno oro uosto Šengeno terminale kaip tik atidarė dvi naujas „Duty Free“ ir „Travel Value“ parduotuves. Trečioji parduotuvė ne Šengeno terminale duris atvers rugsėjo mėnesį.
Padės susigaudyti oro uoste
Lietuvos oro uostų Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė Indrė Baltrušaitienė 15min sakė, kad Lietuvos oro uosto saugumo darbuotojai, kurie atlieka keleivių patikrą, visas 35 dienas, kol vyks tako rekonstrukcija, taip pat dirbs Kaune. Taip pat papildomai tam laikotarpiui samdomi darbuotojai, kurie padės susigaudyti išsiplėtusiame laikinosios sostinės oro uoste.
„Aviacinio saugumo patikrą atliekantys darbuotojai bus vežiojami į Kauną kiekvieną dieną skirtingai pagal grafikus ir budėjimo laikus. Taip pat mes samdome papildomai apie 140 laikinųjų darbuotojų, kurie padės keleiviams susigaudyti Kauno oro uoste, kuriame bus pastatyti papildomi du laikini terminalai, išplėstos automobilių stovėjimo aikštelės, taip pat verslo klubas persikelia, kurio Kauno oro uoste niekada nebuvo.
Tam, kad keleiviai susigaudytų, turėsime pakankamą kiekį laikinųjų darbuotojų. Taip pat administracijoje dirbantys darbuotojai dalyvauja savanorystės programoje ir apmokomi dirbti terminale, automobilių stovėjimo aikštelėse“, – kalbėjo ji.
Muitininkus ir pasieniečius taip pat vežios
Muitininkai, dirbantys Vilniaus oro uoste, taip pat bus komandiruojami į Kauną. Tai 15min patvirtino Muitinės departamento Komunikacijos skyriaus viršininkė Eglė Cibienė.
„Darbuotojai neis atostogauti, tiesiog tą mėnesį bus nukreipti į Kauno oro uostą, nes ten keleivių srautai padidės ir dirbančių pareigūnų neužtenka. Jie bus oficialiai komandiruojami, bus vežiojami pamainomis, tam oro uostų direkcija skyrė transportą. Taip pat, esant reikalui, bus siunčiami pareigūnai iš kitų postų, atsižvelgiant, kokie lėktuvai, iš kokių šalių leisis“, – sakė ji.
Valstybinės sienos apsaugos tarnybos Prevencijos skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis informavo, kad Vilniuje dirbantys pasieniečiai taip pat keliaus dirbti į Kauną. Tačiau, jo teigimu, nereikėtų pykti, jei teks šiek tiek palaukti, ypač jei pateksite į „piko“ metą.
„Abiejų oro uostų pajėgos dirbs Kaune. Mūsų tikslas – kad keleiviams neužtruktų pasienio kontrolės procedūros. Bet išvengti laukimo bus sudėtinga tais momentais, kai vienu metu nusileidžia, pavyzdžiui, trys lėktuvai. Tada keleiviams neišvengiamai teks palaukti, kaip būdavo ir Vilniuje iki šiol“, – komentavo jis.
Rekonstruos Vilniaus oro uosto taką
Nuo liepos 14 dienos iki rugpjūčio 17-osios Vilniaus oro uostas bus uždarytas ir per tą laiką bus rekonstruojamas jo kilimo ir tūpimo takas. Dauguma oro linijų kompanijų dalį savo skrydžių perkėlė į Kauno oro uostą.
Paskutinis lėktuvas iš Vilniaus pakils ketvirtadienį 21 val. 20 min., o tūps – 20 val. 55 min. Anot jos, pirmoji skrydžius iš Kauno pradės oro bendrovė „Wizz Air“ – jos lėktuvai kils į Oslą, Barseloną, Nicą ir Londono Liutono oro uostą.
Preliminariais skaičiavimais, į Kauną iš Vilniaus bus perkelta iš viso 3,1 tūkst. skrydžių ir 300 tūkst. keleivių. Be to, Kauno oro uostas per šį laiką aptarnaus 460 „savo“ skrydžių ir 75 tūkst. keleivių.
Skrydžių į Kauną neperkėlė vienintelė Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“, o kitos bendrovės perkėlė ne visus skrydžius ir lauks, kol bus atnaujintas eismas Vilniuje.
Kauno oro uoste įrengti du laikini terminalai, išplėsta automobilių stovėjimo aikštelė.
Daugiau nei mėnesį iš Vilniaus į Kauną intensyviau kursuos viešasis transportas: traukiniai kursuos daugiau nei 20 kartų per dieną, važiuos ir vienas naktinis traukinys, dažniau kursuos tarpmiestiniai autobusai, o 29-o maršruto miesto autobusas važinės dažiau, nei įprasta, be to, oro uostą galima pasiekti taksi arba automobiliu.