Pavėlavo į kitą lėktuvą, nes neveikė sistema
„Sekmadienio ryte, spalio 21-ąją, Vilniaus oro uoste buvo chaosas, visiškai neveikė keleivių ir bagažo registracijos sistema. Viską darbuotojai darė rankiniu būdu, eilės prie registracijos langelių buvo milžiniškos. Vėlavo lėktuvai, darbuotojos rankiniu būdu skirstė vietas ir žymėjo keleivius į lėktuvus“, – skundėsi 15min skaitytoja Laura (vardas ir pavardė redakcijai žinoma).
Ji teigė apie pusvalandį praleidusi autobuse, nes nebuvo gautas leidimas leisti keleivių į lėktuvą. Dėl sutrikimo sistemoje ji pavėlavo į jungiamąjį skrydį.
„Mano skrydis buvo jungiamasis Varšuva-Briuselis. Susėdus į lėktuvą, pilotas pranešė, kad asmenys, kurie turi jungiamuosius skrydžius, turės pasiimti lagaminus Varšuvoje ir juos iš naujo perregistruoti jungiamiesiems skrydžiams. Mano lėktuvas dėl šių priežasčių vėlavo valandą laiko, todėl nespėjau į Briuselio lėktuvą“, – skundėsi skaitytoja.
Varšuvoje jai teko rinktis skrydį į Veneciją, o iš ten į Briuselį.
Gedimas – Prancūzijoje, poveikis – Vilniuje
Vilniaus oro uosto Komunikacijos skyriaus vadovas Marius Zelenius pripažino, kad praėjusį sekmadienį, nuo 3:52 val. iki 10:28 val. dėl paslaugos tiekėjo SITA infrastruktūroje Prancūzijoje sugedusio bevielio tinklo maršrutizatoriaus įvyko CUTE sistemos sutrikimas.
„Dėl to Vilniaus oro uoste neveikė vieninga oro linijų bendrovių programinių įrangų sistema ir platforma, kurioje vykdomos skrydžių registracijos ir laipinimo procedūros. Nurodytu metu visas keleivių registracijos bei laipinimo procedūras teko vykdyti rankiniu būdu, o tai lėtino procesus“, – informavo Vilniaus oro uosto Komunikacijos skyriaus vadovas Marius Zelenius.
Jo teigimu, po šio incidento Vilniaus oro uostas su SITA turi ir rezervinę ryšio liniją. „Tikimės, kad panašūs nesklandumai nebepasikartos“, – vylėsi oro uosto atstovas.
Vėlyvi keleiviai pasiklydo
Į komišką situaciją pateko ir spalio 14-ąją, sekmadienį, prieš vidurnaktį, reisu iš Paryžiaus nusileidę keleiviai. Autobusu jie buvo atgabenti iki oro uosto vartų, tačiau ten jie pasiklydo.
„Skrendu ne pirmą kartą ir žinau, kad oro uostas grįžtantiems iš Šengeno zonos šalių yra painokas. Bet šįkart buvome įleisti per kitas duris ir oro uoste ilgokai blaškėmės ieškodami išėjimo atsiimti bagažo. Komiškas vaizdelis, kai lėktuvo keleiviai su vaikais bando oro uoste rasti atrakintas duris“, – pasakojo 15min skaitytojas Tomas.
Galiausiai keleiviai pateko į jau uždarytų parduotuvių zoną, bet ten irgi rado užrakintas duris. „Laimei, buvo viena užsilikusi tvarkytoja, kuri mus išlydėjo per visai kitas duris. Blaškėmės ilgai, o oro uoste – jokių nuorodų, kur eiti. Kokį mes įvaizdį kuriame turistams, kurie nusileidžia vėlyvais reisais Vilniuje?“, – piktinosi iš Paryžiaus grįžęs keleivis.
Oro uosto Komunikacijos skyriaus vadovas teigė, kad atvykusiems keleiviams išėjimo kelias žymimas nuorodomis, „kurios paprastai intuityviai nuveda link bagažo pasiėmimo juostų bei išėjimo“.
„Labai atsiprašome keleivių dėl jų patirtų nepatogumų. Kiekvienas incidentas nuodugniai vertinamas ir ieškoma sprendimų, kad tokios situacijos nesikartotų“, – teigė M.Zelenius.
Netolimoje ateityje planuojama nauja oro uosto rekonstrukcija, po kurios žadama, kad keleiviai greičiau galės pasiekti bagažo skyrių.