„Didžioji take numatytų darbų dalis jau baigta, pavyzdžiui, kilimo ir tūpimo takas šiandien jau išasfaltuotas. Tačiau tai yra ne vienintelis dalykas, kurį turime atlikti, šiuo metu dar vyksta grunto stiprinimo, drenažo ir žiburių sistemų įrengimo darbai, – teigia Vilniaus oro uosto direktorius Olafas Martensas.
Likusias rekonstrukcijos plane nurodytas užduotis statybų aikštelėje plušantys specialistai turėtų baigti rugpjūčio 12–13 d. Tuomet galėsime pradėti vykdyti skrydžių bandymus, kurie padės įvertinti žiburių sistemą ir tako tūpimo įrangos pasiruošimą priimti lėktuvus. Kaip ir planavome, rugpjūčio 18-osios naktį atsinaujinęs takas vėl taps pagrindine Lietuvos oro jungtimi su pasauliu.“
Vilniaus oro uosto vadovas pastebi, kad Lietuvos aviacijos padangėje svarbiausiu pastarojo meto įvykiu vadinamos Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcijos įgyvendinimas pareikalavo ne tik didžiulio įvairių sričių ekspertų indėlio, bet ir gausybės statybinių medžiagų.
Pavyzdžiui, visų take nutiestų naujų elektros kabelių su pirminėmis grandinėmis ilgis siekia 165 km, o tai prilygsta atstumui nuo Vilniaus iki Šakių. Tako lietaus surinkimo latakų nutiesta apie 3 km – būtent tiek, kiek sostinės Gedimino prospektą skiria nuo centrinės stoties. Daugiau nei keturis kartus šių latakų ilgį viršija lietaus ir drenažo nuotekų tinklo ilgis, siekiantis 12,5 km.
Įspūdingas ir bendras tako rekonstrukcijai sunaudoto asfalto skaičius – apie 115 tūkst. tonų. Vien tik liepos 28 d. buvo panaudota 7137 tonos asfalto, o tai jau beveik garsiojo Eifelio bokšto metalinės struktūros svoris.
Rekonstruojant taką planuojama sumontuoti ir apie 1000 žiburių, iš kurių 400 bus įrengti pačioje tako dangoje, bei įrengti 240 šulinių.