Artimiausiame Vilniaus tarybos posėdyje, kuris turėtų įvykti liepos 10 dieną, vienas iš klausimų turėtų būti dėl Vilniaus miesto viešojo transporto reformos pavėlinimo. Jį pasiūlė tarybos Socialdemokratų frakcija.
Sprendimo projekte rašoma, kad Vilniaus miesto viešojo transporto reforma turėtų būti įgyvendinama nuo 2015 m. sausio 1 d., patvirtinus 2014–2015 metų Vilniaus miesto savivaldybės biudžete tikslines lėšas vežėjų išlaidoms (negautoms pajamoms), susijusioms su lengvatų taikymu ir nuostolių, patirtų vykdant keleivinio kelių transporto viešųjų paslaugų įsipareigojimus naujuose maršrutuose kompensavimui.
Taip pat Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius privalo pratęsti sutartis su privačiais vežėjais iki 2014 metų gruodžio 31 d., ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 1-osios tarybai pateikti būsimąjį privačių vežėjų konkurso aprašą. Esą iki 2014 m. pabaigos užtektų laiko ir atlikti greitųjų bei privežančiųjų maršrutų eismo organizavimo ir infrastruktūros rekonstrukcijos darbus.
Mūsų pozicija yra visą laiką tokia pati – mes nuo pat pirmo svarstymo sakėme, kad pertvarka reikalinga, ji subrendusi, bet jos įgyvendinimo tempai ir būdai mūsų netenkina, – teigė V.Milėnas.
Kaip 15min.lt sakė sprendimą inicijuojančios Vilniaus tarybos socialdemokratų frakcijos vadovas Vytautas Milėnas, niekas neabejoja, kad reforma būtina, bet ji turėtų vykti palaipsniui. „Mūsų pozicija yra visą laiką tokia pati – mes nuo pat pirmo svarstymo sakėme, kad pertvarka reikalinga, ji subrendusi, bet jos įgyvendinimo tempai ir būdai mūsų netenkina. Todėl mes ir siūlome, per metus ir miestiečiai įprastų, ir transportas, ir infrastruktūra būtų tinkamai pertvarkyta“, – teigė V.Milėnas.
Socialdemokratas nesiryžo ryžtingai kritikuoti pertvarkos vykdytojų, tačiau esą vilniečiai įpratę prie maršrutinių mikroautobusų, tad „atpratinti“ reikėtų palaipsniui. „Mes siūlysime, kad viskas būtų daroma palaipsniui. Ypatingai svarbu visą visuomeninį transportą, taip pat ir mikroautobusus, įtraukti į vieningą bilietų sistemą. Tam mes, be jokios, abejonės pritariame“, – kalbėjo V.Milėnas.
Kitos valdančiosios daugumos frakcijos atstovas, „darbietis“ vicemeras Jonas Pinskus teigė, kad Darbo frakcija kol kas neapsisprendė, ar palaikys socialdemokratų iniciatyvą. Esą savaitgalį numatytas Darbo partijos sąskrydis, kuriame ketinama apie tai diskutuoti. Be to, tarybos posėdis turėtų įvykti tik liepos 10-ąją, tad užteks laiko ir pamatyti, kaip atrodo viešojo transporto sistema prasidėjus permainoms.
„Įvairių nuomonių mūsų frakcijoje buvo, tos nuomonės pakrypdavo tai į vieną pusę, tai į kitą“, – neslėpė J.Pinskus.
Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto projekto optimizavimo koordinatorius Kastytis Lubys 15min.lt teigė, kad šis tarybos sprendimo projektas tėra vienas iš tarybos narių siūlymų. „Tai politinis sprendimas, kaip nuspręs taryba taip ir bus. Tačiau tarybos posėdis vyks po liepos 1 dienos, dėl to optimizavimas vyks, kaip numatyta. Šio sprendimo pateikimas galimas tik liepos pradžioje, nežinia, kiek užtruks visos sprendimo priėmimo procedūros. Dėl to viena aišku – optimizavimas jau bus prasidėjęs. Nuo liepos 1 dienos viešasis transportas dirbs pagal optimizavimo planą“, – teigė K.Lubys.
Nuo liepos 1-osios Vilniaus gatvėse neturėtų likti maršrutinių taksi, pradės važinėti greitieji autobusai. Sumanyti šeši greitieji maršrutai šiomis trasomis: Santariškės-Stotis, Santariškės-Laisvės pr.-Stotis, Fabijoniškės-Oro uostas, Pilaitė-Saulėtekis, Pašilaičiai-Saulėtekis, Naujoji Vilnia-Centras.