Vilniaus oro uoste į taksi įsėdusiai 15min.lt darbuotojai automobilio vairuotojas skundėsi, kad kartais gauna baudą už tai, kad laukia kliento – pastarajam užtrunka ateiti iki automobilio dėl, pavyzdžiui, gausaus bagažo, o jo laukiantis taksi vairuotojas už tai gauna baudą.
Kodėl? Apie problemą plačiau papasakoti 15min.lt paprašė „Smart taxi“ vadovo Vytauto Reiso. Pasak jo, Vilniuje šiuo metu dirbantys taksistai savo darbą atlieka kokybiškai, tačiau koją neretai pakiša tokios, atrodytų, smulkmenos kaip automobiliams prie atvykimo ir išvykimo salių stovėti draudžiantys ženklai ar nelanksti trumpalaikės stovėjimo zonos sistema.
„Situacija paprasta: prie atvykimo salės oro uoste yra numatyta taksi linija, kurioje gali stovėti leidimus gavę taksi automobiliai, tačiau šiuo metu mums joje stovėti ir „marinuoti“ automobilių neapsimoka, nes klientai „Smart taxi“ išsikviečia internetu iš anksto.
Iš atvykimo salės pasikėlę liftu, keleiviai pro duris išeina į lauką, kur turėtų laukti iškviestas taksi automobilis, tačiau ten yra ženklas „stovėti draudžiama“, todėl taksi vairuotojas turi du variantus: paprašyti kliento paeiti iki trumpalaikio stovėjimo aikštelės arba laukti prie oro uosto durų, kaip patogiau keleiviams, tačiau pažeisti kelių eismo taisykles ir gauti baudą“, – pasakojo V.Reisas.
Pasak jo, didžiausias trikdis taksi darbui Vilniaus oro uoste – trumpalaikio stovėjimo aikštelė, kurioje nemokamai statyti automobilį galima tik kartą per 24 val., vėliau, stovint ilgiau nei 15 min., kaskart imamas beveik 3 eurų mokestis.
Pasak jo, supratingi policijos pareigūnai ne vietoje sustojusių taksistų nebaudžia, tačiau pasitaiko ir tokių, kurie fiksuoja pažeidimą net kelioms minutėms sustojus prie išvykimo ar atvykimo durų.
„Viską išspręstų specialių aikštelių tarnybiniam ir aptarnaujančiam transportui įrengimas su aiškia tvarka, ženklais ir leidimais. Daugumą vairuotojų dabar glumina prie išvykimo salės esantis ženklas „tik tarnybiniam transportui“, mat, kaip gauti leidimą, kad taisyklių nereikėtų pažeidinėti – niekas, net baudžiantys pareigūnai, nežino“, – pasakojo V.Reisas.
Pasak jo, didžiausias trikdis taksi darbui Vilniaus oro uoste – trumpalaikio stovėjimo aikštelė, kurioje nemokamai statyti automobilį galima tik kartą per 24 val., vėliau, stovint ilgiau nei 15 min., kaskart imamas beveik 3 eurų mokestis.
„Aikštelėje veikianti automatizuota sistema nuskenuoja automobilio numerį ir pakeliamąjį užkardą atveria tik kartą per parą, bet tai komerciniam transportui – „peilis“, nes tokia tvarka neleidžia teisėtai kelis kartus atvykti paimti taksi laukiančių keleivių. Vidutinė taksi paslaugos kaina iš oro uosto – 7-9 eurai, o už vienkartinį stovėjimą aikštelėje tenka sumokėti beveik 3 eurus“, – skundėsi „Smart taxi“ vadovas.
Kad išvengtų 3 eurų mokesčio, taksistai suka ratus aplink Vilniaus oro uostą, laukdami klientų.
Vilniaus oro uostas pripažįsta, kad sistema neveikia idealiai, tačiau yra nuolat tobulinama.
„Sistema pasiteisino“
Indrė Baltrušaitienė, Lietuvos oro uostų atstovė, priminė, kad nauja taksi automobilių tvarka Vilniaus oro uoste pradėjo veikti 2013-ųjų vasarą. Pagal ją, atvežti keleivius iš miesto į oro uostą gali bet kuris taksi, tuo tarpu taksi automobiliams, atvykstantiems nuvežti keleivius iš oro uosto į miestą, buvo įrengta taksi linija – dažna ir įprasta praktika kituose pasaulio oro uostuose.
Praėjus pusantrų metų nuo šių pakeitimų įdiegimo, matome, kad sistema pasiteisino ir, nors dar neveikia idealiai, tačiau yra pakeliui į visų siekiamą funkcionavimą, – kalbėjo I.Baltrušaitienė.
Į taksi liniją patenka tik tie automobiliai, su kuriais yra pasirašytos sutartys. Pastarosios sudaromos tiek su taksi įmonėmis, tiek su privačiais taksi vairuotojais, kurie atitinka oro uosto iškeltus reikalavimus, svarbius ne tik oro uosto, bet ir visos šalies reprezentavimui bei pirmam įspūdžiui sudaryti: tai galimybė atsiskaityti banko kortele, anglų kalbą mokantis vairuotojas, ne senesnis nei 8 metų taksi automobilis ir t. t. Sudarę sutartis su oro uostu, taksi automobiliai gauna leidimą įvažiuoti į taksi liniją, ir nėra ribojama, kiek kartų tai daro per dieną ar per mėnesį.
„Praėjus pusantrų metų nuo šių pakeitimų įdiegimo, matome, kad sistema pasiteisino ir, nors dar neveikia idealiai, tačiau yra pakeliui į visų siekiamą funkcionavimą. Tvarka peržiūrima ir tobulinama nuolat, siekiant dar labiau pagerinti keleivių patirtį Vilniaus oro uoste. Pavyzdžiui, artimiausiu metu numatyti nauji papildomo ženklinimo darbai tam, kad vairuotojams – tiek taksi, tiek privatiems asmenims – būtų dar aiškesnė oro uosto eismo sistema“, – sakė I.Baltrušaitienė.
Oro uostui nė viena įmonė dėl tvarkos esą nesiskundė.