Sostinėje prie Neries, netoli Baltojo tilto, „Yandex. Taxi“ pranešė apie veiklos Vilniuje pradžią.
„Lietuva priėmė mus labai šiltai. Tikiuosi, kad paslauga jums bus naudinga“, – lakoniškai „Yandex. Taxi“ pradžią paskelbė Aramas Sargsianas.
Daugiau oficialiomis kalbomis „Yandex. Taxi“ nevargino – negausų susirinkusiųjų būrį pralinksminti bandė nemokamais nealkoholiniais gėrimais ir ledais, įrengė kelias dienas veiksiantį „zip line“ (nuožulnaus nusileidimo sistema), kuriuo galima nemokama nusileisti iš vieno upės kranto į kitą.
Taip pat į renginį pasikvietė žvaigždžių – Mantą Katlerį ir Iglę Bernotaitytę, kurie pirmieji ir išbandė „zip line“.
Apie atėjimą į Lietuvą įmonė paskelbė praėjusią savaitę ir iškart sulaukė aštrios kritikos.
Kreipėsi į VSD
Seimo konservatorius Audronius Ažubalis pranešė kreipęsis į Valstybės saugumo departamento (VSD) direktorių Darių Jauniškį dėl ketvirtadienį Lietuvoje veiklą pradėjusios Rusijos įmonės „Yandex. Taxi“.
Hibridinio karo kontekste bet kokia informacija apie valstybę ir jos piliečius agresoriui gali būti naudinga, todėl ši rusiško kapitalo investicija Lietuvoje neabejotinai privalo būti įvertinta nacionalinio saugumo požiūriu, – pranešime žiniasklaidai cituojamas A.Ažubalis.
„Ne paslaptis, kad Rusija Europos Sąjungos ir NATO erdvėje siekia plėsti savo įtaką įvairiomis priemonėmis, taip pat ir per verslą. Šiuo atveju situacija dar reikšmingesnė, nes šiuolaikinėmis mobiliosiomis technologijomis grįstos pavežėjimo paslaugos gali nesudėtingai kaupti ir sisteminti jautrią informaciją apie keleivius – jų maršrutus, kelionių laikus ir pan. Taksi paslaugos gali taip pat būti išnaudotos ir keleivių nuotaikų bei nuostatų identifikavimui. Hibridinio karo kontekste bet kokia informacija apie valstybę ir jos piliečius agresoriui gali būti naudinga, todėl ši rusiško kapitalo investicija Lietuvoje neabejotinai privalo būti įvertinta nacionalinio saugumo požiūriu“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas A.Ažubalis.
Vėliau VSD nuomonės paprašė ir Vilniaus miesto savivaldybė. VSD nuomonės apie įmonę pareikšti dar nespėjo. Didžiausias gyventojų rūpestis yra dėl duomenų saugumo – baiminamasi, kad jie gali patekti į Rusijos žvalgybos rankas.
Interviu 15min „Yandex. Taxi“ tarptautinės plėtros vadovas Aramas Sargsianas tikino, kad klientas gali neatskleisti net savo vardo pavardės, o duomenys yra saugomi duomenų centre Suomijoje ir vartotojo pageidavimu bet kada gali būti ištrinti.
Kol kas „Yandex. Taxi“ net nėra įsteigusi įmonės Lietuvoje – tą padarys, kai užims pakankamai didelę rinkos dalį. Tuomet įmonė žada pasamdyti iki 15 žmonių. Šiuo metu „Yandex. Taxi“ platformoje registruota apie 300 vairuotojų. Visi jie yra vietos taksi bendrovių darbuotojai, o ne savarankiškai užsiregistravę asmenys, kaip, tarkime, „Uber“.
Nedžiūgauja ir konkurentai
Į Lietuvą „Yandex. Taxi“ atėjo vėliausiai – Latvijoje ir Estijoje ši paslauga jau veikia. A.Sargsianas tikino, kad Lietuva buvo sudėtingiausia rinka Baltijos šalyse – čia nėra ryškaus taksi rinkos lyderio, be „Uber“ ir „Taxify“ netrūksta ir mažesnių rinkos žaidėjų, pavyzdžiui, „eTransport“ ar „eTAKSI“.
„Lietuvoje, kur keleivių vežimo paslaugų kainos ir taip mažiausios Baltijos šalyse, išlaikyti jas dar mažesnes ir iš to uždirbti galimybių nėra. Ilgalaikėje perspektyvoje kainų karas kelia ir tam tikras grėsmes. Šiuo metu rinkoje dirbantys geri vairuotojai gali tiesiog neatlaikyti konkurencijos ir atsisakyti šios veiklos apskritai. Dalis jų galbūt emigruos“, – raštu naujo dalyvio atėjimą komentavo įmonės eTAKSI atstovė Raivara Šemetulskytė.
Lietuvoje, kur keleivių vežimo paslaugų kainos ir taip mažiausios Baltijos šalyse, išlaikyti jas dar mažesnes ir iš to uždirbti galimybių nėra. Ilgalaikėje perspektyvoje kainų karas kelia ir tam tikras grėsmes. Šiuo metu rinkoje dirbantys geri vairuotojai gali tiesiog neatlaikyti konkurencijos ir atsisakyti šios veiklos apskritai. Dalis jų galbūt emigruos, – aiškino eTAKSI.
Ji pasakojo, kad dalis keleivių, besinaudojančių kitų užsienio taksi/pavežimo operatorių paslaugomis, pastebėjo, kad atsiranda naujų vairuotojų iš kitų šalių, kurie ne tik nepažįsta miesto, bet ir nekalba lietuviškai.
„Per devynerius eTAKSI veiklos metus pastebėjome, jog klientui svarbi tapo ne tik kaina, bet ir kokybė. Orientuodamiesi į tikrai kokybišką paslaugą ir toliau išlaikysime aukštą klientų aptarnavimo kultūrą, skaidrią paslaugų kainą, bei greitą atvykimą (šiuo metu Lietuvoje turime daugiau kaip 2000 profesionalių taksi vairuotojų ir pavežėjų komandą)“, – tikino R.Šemetulskytė.