Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Vilnius veža“ pirmasis gimtadienis: 40 naujų automobilių, tūkstančiai klientų ir konkurentų priekaištai dėl chaoso rinkoje

Prieš metus gana kritiškai vertinta Vilniaus savivaldybės idėja įkurti taksi paslaugas teikiančią bendrovę „Vilnius veža“ nežlugo. Bendrovė veikia ir pirmąjį gimtadienį mini turėdama 40 automobilių ir per 140 darbuotojų. Tačiau tiek sostinės opozicijos politikai, tiek konkuruojančių taksi įmonių atstovai kritikos strėlių įmonei „Vilnius veža“ negaili ir dabar. Esą šios savivaldybės įmonės atsiradimas į rinką įnešė tikro chaoso.
Naujieji taksi automobiliai
„Vilnius veža“ taksi automobiliai

Nauji, tvarkingi automobiliai, moderni įranga juose, galimybė už kelionę susimokėti banko kortele ir jokios erdvės sukčiauti taksistui. Taip kalbėta nuo pat idėjos įkurti Vilniaus savivaldybei priklausančią taksi bendrovę pristatymo.

Per mėnesį – 16 tūkst. keleivių

Bendrovei „Vilnius veža“ jau pusmetį vadovaujantis Benas Renatas Baltusis pirmojo gimtadienio teigė nesureikšminąs, esą įmonė dirba, klientų daugėja, tačiau labai girtis neverta. 

Aurimo Šrubėno nuotr./Benas Baltusis
Aurimo Šrubėno nuotr./Benas Baltusis

Dabar įmonė turi 40 naujų automobilių, iki naujųjų metų turėtų įsigyti dar apie 10, o iki kitų metų vasaros su „Vilnius veža“ logotipu po sostinę važinės 100 mašinų. „Manau, tikrai pagerinome Vilniaus taksi įvaizdį. Jeigu vienas kitas pasitempia, priverčia pasitempti ir kitus, tuos, kurie nori sąžiningai dirbti“, – tikino B.R.Baltusis.

Nuo kovo mėnesio vien sutarčių su įvairiomis įmonėmis padaugėjo nuo 26 iki 161. „Per rugsėjo mėnesį mūsų telefonu 1450 buvo skambinta daugiau nei 19 tūkst. kartų, pervežta apie 16 tūkst. keleivių. Dalis skambina tiesiog pasiklausti, kaip mes dirbame, kiti – dėl darbo. Tačiau tiek vežėme keleivių be tų, kurie važiuoja pagal sutartis ar susistabdo taksi gatvėje“, – pasakojo „Vilnius veža“ vadovas.

B.R.Baltusis taip pat užtikrino nejaučiantis jokių išskirtinių sąlygų, nors bendrovė ir yra sukurta Vilniaus savivaldybės. Esą mokesčių į biudžetą jau sumokėta daugiau, nei gauta investicijų iš savivaldybės.

Miestas skirs papildomų pinigų?

Iš miesto biudžeto eina pinigai tam, kad sukurtume kažką, kas konkuruos su privačiu transportu ir mažins įplaukas į miesto biudžetą, – kalbėjo V.Urbonavičius.

Vilniaus savivaldybės tarybos Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos narys Vidas Urbonavičius neslėpė per metus nuomonės apie mero Artūro Zuoko ir valdančiųjų iniciatyvą kurti taksi įmonę nepakeitęs – esą rinkos iškraipymui jis negalįs pritarti.

„Be to, į tarybą ateina kažkoks klausimas dėl eilinės pinigų porcijos skyrimo, gal čia gimtadienio dovana? Kol kas komitete nesvarstėme, detalių daugiau nežinau, bet atrodo, kad reikia kažkokios sumos pirminiam įnašui perkant naujus automobilius“, – piktinosi V.Urbonavičius.

Politiko teigimu, privatus verslas turėtų imtis tokios veiklos, mokėti mokesčius ir teikti šias paslaugas miestui. „Veikia privatus verslas, generuoja pinigus, sumoka pinigus į biudžetą. O čia vyksta atvirkštinis procesas – iš miesto biudžeto eina pinigai tam, kad sukurtume kažką, kas konkuruos su privačiu transportu ir mažins įplaukas į miesto biudžetą“, – kalbėjo TS-LKD frakcijos narys.

B.R.Baltusio teigimu, Vilniaus savivaldybė įmonei nebent paskolins lėšų, kad būtų galima greičiau įsigyti automobilius.

Kaltina chaoso kėlimu

Taksi paslaugų tiekėjų asociacijos prezidentas ir bendrovės „Standart taksi“ direktorius Ričardas Kriukovas atviras: „Vilnius veža“ įkūrimas įnešė chaoso į sostinės taksi rinką. Anot R.Kriukovo, pasirašant sutartis su klientais ši Vilniaus savivaldybės įmonė dempinguoja kainas, siūlydama pigiausias paslaugas ir tokiu būdu norėdama įsitvirtinti rinkoje.

„Jie dirba ir taip nuostolingai, bet kadangi nuostoliai dengiami iš miesto biudžeto, tai nėra verslo struktūra, tad jie leidžia sau konkuruoti ne kokybe, o mažiausiomis kainomis. Kitos bendrovės yra privačios, tad negali leisti sau malonumo dirbti nuostolingai“, – teigė R.Kriukovas.

„Inchcape“ nuotr./„Vilnius veža“ taksi automobiliai
„Inchcape“ nuotr./„Vilnius veža“ taksi automobiliai

Taksi paslaugų tiekėjų asociacijos prezidentas įsitikinęs, kad yra ir daugiau neigiamų dalykų. Esą galbūt tik taip sutapo, bet būtent įkūrus „Vilnius veža“ savivaldybės Viešosios tvarkos skyrius  pradėjo tikrinti taksi veiklą.

„Tendencingumas visiškas, protokolai surašinėjami visiems, tik ne „Vilnius veža“ taksistams, nors pažeidimų yra nuo pirmos dienos – tiek automobilių apipavidalinimo prasme, net naujų automobilių pristatymo nuotraukose matėsi, kad taksi plafonuose buvo parašyta „taxi“. Kol negavo baudos iš Kalbos inspekcijos, tai nieko ir nedarė, niekas jiems protokolų nerašė. Jau nekalbant, kad apie penkis mėnesius važinėjosi be techninės apžiūros. Jeigu privatininkas tokį dalyką padarytų, būtų labai greitai nubaustas“, – priekaištus žėrė R.Kriukovas.

Tačiau B.R.Baltusis tvirtina, kad „Vilnius veža“ taksistai sulaukia išskirtinio tikrintojų dėmesio: „Liepą buvo diena, kai važiavo 28 mūsų automobiliai. Tai per vieną dieną patikrino visus 28 automobilius, iš kurių tris – net du kartus. Turime keletą vairuotojų, taksi versle dirbančių apie 15–20 metų, tai jie sakė niekada, nors dirbo kitose taksi įmonėse, nematę, kad Viešosios tvarkos skyriaus darbuotojai prašytų susisiekimo ministro 1992 metais išleisto Kelių vežimo taksi automobiliu taisyklių kopijų ir už jų neturėjimą išrašinėtų 25 Lt baudas. Pats konfliktuoju su Viešosios tvarkos skyriumi, nes jie perlenkia lazdą“, – tikino direktorius.

Įtaria dempinguojant kainas

Tendencingumas visiškas, protokolai surašinėjami visiems, tik ne „Vilnius veža“ taksistams, nors pažeidimų yra nuo pirmos dienos, – sakė R.Kriukovas.

Labiausiai, anot R.Kriukovo, piktina tai, kad ši įmonė dirba nuostolingai, o jos nuostoliai kompensuojami iš miesto biudžeto lėšų – vadinasi, iš visų mokesčių mokėtojų, taip pat ir taksi įmonių, pinigų. „Mokama ir iš mano mokesčių, taip atimamas darbas iš manęs dėl to, kad jie dempinguoja įkainius. Viena deklaruoja, kita daro. Tą pajautė visi. Piktumas kyla ir dėl to, jog kai kontroliuoja, jų net nestabdo. Stabdo visus iš eilės, tik ne „Vilnius veža“, – kalbėjo R.Kriukovas.

R.Kriukovo teigimu, nors oficialiai „Vilnius veža“ deklaruoja, kad vieno kilometro kaina važiuojant jų taksi dieną kainuoja 2,39 Lt, o naktį – 2,99 Lt, tačiau pasirašydama sutartis su nuolatiniais klientais esą bendrovė siūlo ir vos 1,80 Lt/km.

Tačiau B.R.Baltusis tikina, kad „Vilnius veža“ kainų tyčia nemažina. Esą net toms įmonėms, kurios per mėnesį už paslaugas sumoka 8–10 tūkst. Lt, taikomos tik nedidelės nuolaidos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos