„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Vis daugiau šalių stabdo „Boeing 737 MAX 8“ skrydžius

Po „Ethiopian Airlines“ orlaivio „Boeing 737 MAX 8“ katastrofos, per kurią žuvo visi lėktuvu skridę 157 žmonės, įvairios pasaulio šalys suskubo sustabdyti šio vidutinio nuotolio skrydžiams skirto modelio orlaivių skrydžius.
Asociatyvi nuotrauka: „Boeing“
Asociatyvi nuotrauka: „Boeing“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Į Nairobį skridęs orlaivis buvo tokio pat tipo, kaip ir spalį sudužęs Indonezijos oro linijų bendrovės „Lion Air“ lėktuvas. Per tą avariją žuvo 189 keleiviai ir įgulos nariai ir kai kurie pareigūnai tarp dviejų incidentų pastebėjo panašumų.

Šiuo metu visame pasaulyje eksploatuojama maždaug 350 737 MAX 8 modelio lėktuvų. Kai kurios šalys ir oro linijų bendrovės nusprendė sustabdyti šių lėktuvų skrydžius, o kitos ir toliau juos eksploatuoja ir laukia, kada bus baigtas nelaimės tyrimas ir galbūt pateiktos gamintojos – JAV orlaivių gamybos milžinės „Boeing“ – – rekomendacijos.

„Boeing“, kuri nusiuntė savo ekspertus, kad šie padėtų Etiopijoje atlikti tyrimą, tvirtina, jog saugumas yra „didžiausias prioritetas“.

Šalys, kurios sustabdė 737 MAX 8 skrydžius

Singapūras

Singapūro aviacijos reguliavimo institucija antradienį visiškai uždraudė naudoti „Boeing 737 MAX“ orlaivius šalies oro erdvėje.

Singapūro civilinės aviacijos tarnyba (CAAS) pranešė, jog dėl neseniai įvykusių dviejų nelaimių „laikinai stabdo visų „Boeing 737 MAX“ konfigūracijų orlaivių skrydžius į Singapūrą ir iš jo“.

Kinija

Pekinas dėl įvykusių katastrofų vietos oro linijų bendrovėms pirmadienį liepė laikinai nenaudoti „Boeing 737 MAX 8“ orlaivių.

Dviejų incidentų „panašumų“ įžvelgusi Kinijos civilinės aviacijos administracija pareiškė, kad šio modelio orlaivius bus vėl leista eksploatuoti tik po to, kai „bus patvirtintos atitinkamos priemonės, kuriomis bus veiksmingai užtikrintas skrydžių saugumas“.

Kinija yra labai svarbi „Boeing“ rinka, į kurią pristatomas maždaug penktadalis visų „Boeing 737 MAX“ modelių orlaivių.

Indonezija

Indonezija pranešė stabdanti vienuolikos turimų 737 MAX 8 tipo orlaivių skrydžius.

Orlaivių patikra bus pradėta antradienį, o skrydžiai bus atnaujinti tik po to, kai saugumo reguliavimo institucijos leis juos eksploatuoti, žurnalistams pareiškė Susisiekimo ministerijos oro transporto generalinė direktorė Polana Pramesti.

Pietų Korėja

Pietų Korėjos transporto ministerija antradienį pareiškė, jog bendrovei „Eastar Jet“, kuri vienintelė iš šalies oro vežėjų naudoja „Boeing 737 MAX 8“, patarė sustabdyti turimų dviejų šio modelio orlaivių skrydžius. Pigių skrydžių bendrovė sutiko nuo trečiadienio jų nebeeksploatuoti.

Mongolija

Mongolijos civilinės aviacijos tarnyba socialiniame tinkle „Facebook“ parašė, jog valstybės valdomai oro vežėjai „MIAT Mongolian Airlines“ liepė nebenaudoti vienintelio jos parke esančio orlaivio „Boeing 737 MAX 8“.

Australija

Australija antradienį nusprendė neįsileisti „Boeing 737 MAX” orlaivių į savo oro erdvę. Pasak šalies civilinės aviacijos saugumo tarnybos, šis draudimas aktualus tik vienai šio modelio orlaivius naudojančiai oro linijų bendrovei – „Fiji Airways“.

Omanas

Omanas antradienį „iki atskiro pranešimo“ uždraudė „Boeing 737 MAX“ lėktuvams kilti ir leistis šalies oro uostuose.

Jungtinė Karalystė (JK)

Didžiosios Britanijos aviacijos tarnyba antradienį uždraudė „Boeing 737 MAX“ skrydžius šalies oro erdvėje.

JK civilinės aviacijos administracija paskelbė pranešimą, pavadintą „Dėl „Boeing 737 MAX“ orlaivių“, kuriame pažymėjo, jog „atsargumo sumetimais“ nusprendė „sustabdyti visų operatorių visus komercinius keleivinius skrydžius [šio modelio orlaiviais] į JK oro erdvę, iš jos ir per ją“.

Vokietija

Visų „Boeing 737 MAX 8“ modelio orlaivių skrydžius savo oro erdvėje antradienį uždraudė ir Vokietija.

„Scanpix“ nuotr./Vokietijos vėliava
„Scanpix“ nuotr./Vokietijos vėliava

„Svarbiausia yra saugumas. Kol bus išsklaidytos visos abejonės, liepiau nedelsiant uždaryti Vokietijos oro erdvę visiems „Boeing 737 MAX“ lėktuvams“, – televizijos kanalui NTV pareiškė susisiekimo ministras Andreasas Scheueris.

Sprendimą sustabdyti minėto modelio lėktuvų skrydžius taip pat priėmė Pietų Afrika, Brazilija ir Meksika.

Oro linijų bendrovės, kurios sustabdė „737 MAX 8“ skrydžius

„Ethiopian Airlines“

„Ethiopian Airlines“ pirmadienį pranešė iki „tolesnio pranešimo“ sustabdžiusi visų turimų „Boeing 737 MAX 8“ orlaivių skrydžius.

„Nors dar nežinome nelaimės priežasties, saugumo sumetimais nusprendėme imtis papildomos atsargumo priemonės ir sustabdyti atitinkamų orlaivių skrydžius“, – pranešė valstybinė oro linijų bendrovė, kuri yra didžiausia Afrikos žemyne.

„Comair“

Pietų Afrikos oro bendrovė „Comair“ pranešė „nusprendusi pašalinti turimus 737 MAX orlaivius iš savo skrydžių tvarkaraščio“.

„Cayman Airways“

„Cayman Airways“ atšauks turimų dviejų 737 MAX 8 lėktuvų skrydžius, „kol bus gauta daugiau informacijos“, pažymėjo oro bendrovės generalinis direktorius Fabianas Whormsas.

„Gol Airlines“

Brazilijos oro linijų bendrovė „Gol Airlines“ pranešė, jog laikinai stabdo komercinius šių orlaivių skrydžius.

„Aeromexico“

„Aeromexico“, savo parke turinti šešis 737 MAX 8 orlaivius, taip pat paskelbė stabdanti jų skrydžius.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Aeromexico“ logotipas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Aeromexico“ logotipas

„Aerolineas Argentinas“

Argentinos oro linijų bendrovė „Aerolineas Argentinas“ pranešė stabdanti turimų penkių 737 MAX 8 orlaivių skrydžius, kol paaiškės „Ethiopian Airlines“ orlaivio katastrofos tyrimo rezultatai. Kiek anksčiau oro bendrovės pilotai atsisakė skraidyti šio modelio lėktuvais.

„Norwegian Air Shuttle“

Norvegijos pigių skrydžių bendrovė „Norwegian Air Shuttle“ antradienį pranešė stabdanti „Boeing 737 MAX“ orlaivių skrydžius iki tolesnio pranešimo.

Operacijų vadovas Tomas Hesthammeris (Tomas Hestameris) naujienų agentūrai AFP atsiųstame elektroniniame laiške pažymėjo, kad 18 orlaivių nebus eksploatuojami, kol aviacijos tarnybos pateiks naujų gairių.

Šalys, toliau leidžiančios skrydžius

Jungtinės Valstijos

„Boeing“, kuri nusiuntė savo ekspertus, kad šie padėtų Etiopijoje atlikti tyrimą, pabrėžė, jog saugumas yra „didžiausias prioritetas“.

„Tyrimas dar tik pradedamas, tačiau šiuo metu, remdamiesi turima informacija, neturime jokio pagrindo operatoriams teikti naujų gairių“, – teigiama gamintojos pranešime.

JAV federalinė aviacijos administracija patikino esanti pasirengusi imtis „neatidėliotinų“ veiksmų, jei kiltų saugumo problemų.

Oro linijų bendrovė „Southwest Airlines“, valdanti 34 737 MAX 8 modelio orlaivius, pareiškė: „Esame tikri dėl mūsų orlaivių parko, kuriame yra daugiau nei 750 „Boeing“ lėktuvų, saugumo ir tinkamumo skraidyti.“

Vienas informuotas šaltinis naujienų agentūrai AFP patvirtino, kad „American Airlines“ taip pat planuoja toliau naudoti turimus 737 MAX 8 modelio orlaivius, kurių jos parke yra per dvidešimt.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Lėktuvas „Boeing 737-MAX 8“
AFP/„Scanpix“ nuotr./Lėktuvas „Boeing 737-MAX 8“

Rusija

Rusijos oro bendrovė S7 pranešė atidžiai stebinti katastrofos tyrimą ir palaikanti ryšį su „Boeing“, tačiau negavusi jokių nurodymų sustabdyti šio modelio orlaivių skrydžius.

Turkija

Vienuolika „Boeing 737 MAX 8“ orlaivių valdančios oro bendrovės „Turkish Airlines“ generalinis direktorius tviteryje pranešė, jog bendrovės orlaiviai vykdys tvarkaraštyje numatytus skrydžius, ir pridūrė, jog oro bendrovė konsultuojasi su „Boeing“. Jis taip pat pabrėžė, jog svarbiausia yra užtikrinti keleivių saugumą.

Italija

„Air Italy“ pranešė, jog laikysis visų nurodymų, kad „užtikrintų aukščiausią saugos ir saugumo lygį“. Tuo tarpu šio modelio lėktuvai toliau vykdys skrydžius.

Islandija

„Icelandair“ valdo tris „Boeing 737 MAX 8“. Bendrovės veiklos vadovas dienraščiui „Frettabladid“ pareiškė, jog yra „per anksti“ susieti Etiopijoje ir Indonezijoje įvykusias katastrofas.

Dėl vykdomo tyrimo rezultatų tai gali pasikeisti, tačiau „kol kas nėra jokios priežasties bijoti šių mašinų“.

Dubajus

Oro linijų bendrovė „flydubai“ pranešė, jog „stebi padėtį“ ir „yra tikra dėl savo orlaivių parko tinkamumo skraidyti“.

Indija

Indijos aviacijos reguliavimo institucija pirmadienį pareiškė, jog nustatė papildomus „laikinus“ saugos reikalavimus orlaivių įguloms ir antžeminio orlaivių aptarnavimo specialistams, tačiau šio modelio orlaivių skrydžių neuždraudė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs