Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 12 17 /19:48

Profsąjungai linkstant tęsti streiką, R.Šimašiaus atsakas: naujo reikalavimo netenkins

Tikimybė, kad „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) darbuotojų streikas baigsis iki pirmadienio, yra labai maža, jis gali tęstis ir kitą savaitę, sako bendrovės darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius. Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius nurodė, kad su visomis sąlygomis, išskyrus šeštadienį iškeltą reikalavimą sumokėti streikavusiems vairuotojams dalį algos, sutinkama. Esą kompensacijos – neteisingas ir vargu ar įmanomas dalykas. Jį atsiėmus, kolektyvinė sutartis, mero žodžiais, galėtų būti pasirašyta jau sekmadienį.
Vilniaus viešasis transportas streiko metu
Vilniaus viešasis transportas streiko metu / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

Streiko užbaigimo tikimybę šią savaitę jis vadina maža.

„Maža tikimybė, matyt, kad streikas tęsis ir kitą savaitę“, – šeštadienį BNS sakė A.Markevičius.

Anot jo, profesinė sąjunga ir VVT šiandien apsikeitė pozicijomis, tačiau tai rezultato nedavė.

„Vyko konsultacijos, šalys apsikeitė pozicijomis, kaip užbaigti streiką, kokiomis sąlygomis, bendrovė atmetė, profesinė sąjunga streiką tęsia“, – sakė A.Markevičius.

„Vakar vyko derybos, šalys aptarė pagrindinius klausimus, liko keli klausimai, kuriuos profesinei sąjungai reikėjo aptarti taryboje, taryba šiandien buvo susirinkusi, apsvarstė, pateikė savo siūlymus, bendrovė juos atmetė“, – kalbėjo A.Markevičius.

Reikalavimą vadina nesąžiningu

R.Šimašius feisbuko įraše teigė, kad yra svarbių naujienų dėl viešojo transporto vairuotojų streiko.

„Vakar buvo itin konstruktyvus derybų raundas – pagaliau sutarta dėl VISŲ esminių Kolektyvinės sutarties punktų ir streiko reikalavimų. Logiška, nes ir taip pagerintos darbuotojų sąlygos tampa vis geresnės, saugiklių darbuotojams dabar dar daugiau.

Šiandien šį susitarimą aptarė ir naujų pastabų jam neturėjo VVT darbuotojų profesinės sąjungos taryba – todėl mes (VVT ir savivaldybė) iš savo pusės jau esame pasirengę pasirašyti naują Kolektyvinę sutartį. Ji jau parengta, trūksta parašų“ – šeštadienio vakarą parašė Vilniaus miesto meras.

Pasak R.Šimašiaus, šeštadienį profesinė sąjunga iškėlė naują reikalavimą dėl streiko užbaigimo – reikalauja streikuojantiems darbuotojams sumokėti pusę atlygio.

Jo nuomone, tai neteisingas ir vargu ar apskritai beįmanomas reikalavimas dėl kelių priežasčių.

„Pirma, Darbo kodeksas nurodo, kad streikuojantys darbuotojai atlygio negauna (nebent susitaria kitaip – bet mūsų pozicija buvo aiški nuo derybų pradžios). Streikas yra kraštutinė priemonė, jis yra žalingas abiem pusėms, ir darbuotojų profesinė sąjunga tai žinojo prieš jį pradėdama.

Antra, tai nebūtų sąžininga nestreikavusių darbuotojų atžvilgiu, tai būtų demotyvacija jiems.

Trečia, streikas blogina VVT finansinę situaciją (atsiranda baudos dėl nevykdomų maršrutų), o mokėjimai nedirbantiems darbuotojams turėtų didelių neigiamų finansinių pasekmių“, – nurodė jis.

Ketvirta, kaip aiškino R.Šimašius, VVT profesinės sąjungos pirmininkas dar prieš streiką pažadėjo streikuojantiems darbuotojams mokėti kompensacijas (po 40 eurų už dieną). Meras pakvietė laikytis šio pažado.

Esą tuo labiau, kad profesinė sąjunga lėšų tam turi – iš narių mokesčių ir VVT, mero žodžiais, per pastaruosius penkerius metus ji yra gavusi apie 1,5 mln. eurų pajamų.

R.Šimašius rašė, kad dabar puiki proga parodyti rūpestį darbuotojais ir kompensuoti jiems streiko dienas.

Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Remigijus Šimašius
Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Remigijus Šimašius

„Profesinė sąjunga vakar įrodė, kad konstruktyvus pokalbis yra įmanomas. Ačiū jiems. Suderėtos sąlygos tenkina vairuotojus – kviečiu dar šiandien atsiimti naujai atsiradusį reikalavimą sumokėti streikuojantiems darbuotojams.

Kolektyvinę sutartį, kurios visi punktai jau suderinti, esame pasiruošę pasirašyti jau rytoj, kad pirmadienį visi autobusai galėtų išvažiuoti į miestą, o vairuotojai vėl pradėtų gauti atlygį už darbą. Labai tikiuosi, kad profesinė sąjunga šį kvietimą išgirs ir miestiečiai nebeturės nepatogumų keliauti po Vilnių“, – įrašą baigė sostinės vadovas.

Sekmadienį turėjo būti sudėti parašai

VVT vadovas Darius Aleknavičius išplatintame pranešime teigia, kad sekmadienį jau turėjo būti sudėti parašai ant kolektyvinės sutarties projekto.

„Šiandien turėjome gauti patvirtinimą iš profesinės sąjungos dėl bendro paketo, kuriame jau buvo įtraukti penktadienį suderėti punktai. Tuo pagrindu jau rengėme kolektyvinės sutarties projektą ir sekmadienį jis turėjo būti patvirtintas parašais.

Bendrovė sutiko derybose su kompromisais: papildomai skirti lėšų stažo priemokai 700 tūkst. eurų, keisti kokybės priemokos skaičiavimą. Taip pat suderintos pozicijos dėl darbo užmokesčio indeksavimo. Sutarta, kad kartą per kalendorinius metus bus peržiūrėta ir sutarta dėl darbuotojų mėnesinės algos ar valandinių atlygių indeksavimo.

Kadangi vairuotojų trūkumas yra didelis, bendrovė pasiūlė apmokėti papildomus viršvalandžius didesniu tarifu nei numato LR DK, jei darbuotojui sutikus jam bus skirta papildoma darbo diena per savaitę. Pritraukus naujų vairuotojų prie šio klausimo sutarta grįžti ir įtvirtinti aiškų poilsio rėžimą.

VVT patvirtino, kad darbo apmokėjimo sistema bus įtraukta į kolektyvinę sutartį. Sutartas ir kolektyvinės sutarties galiojimo terminas.

Didžiausias netikėtumas yra tai, kad bendrai sutarus dėl šio paketo profesinė sąjunga sutiko nekelti papildomo reikalavimo dėl streikuojančių atlyginimo, tačiau praėjus parai vėl sugrįžo su šiuo reikalavimu“, – sako jis.

Streikas dėl darbo sąlygų

VVT profsąjunga dėl geresnių darbo sąlygų protestuoja beveik dvi savaites, siekdama su įmone sudaryti kolektyvine sutartį.

Bendrovė skaičiuoja, kad viena streiko diena jai kainuoja apie 150 tūkst. eurų negautų pajamų.

VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Keleivių vežimo paslaugas vykdo dar du vežėjai – „Transrevis“, ir „Kautra“, jos keleivius veža įprastu grafiku.

Streikas vyksta jau beveik dvi savaites.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?