Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2019 11 06 /13:56

Vyriausybė nesvarstė traukinių pritaikymo neįgaliesiems

Vyriausybei trečiadienį nepavyko nuspręsti, ar iki 2024-ųjų pabaigos pratęsti išimtį, leidžiančią „Lietuvos geležinkeliams“ nepritaikyti traukinių ir peronų neįgaliesiems. Trečiadienį posėdyje nebuvo nei susisiekimo ministro, nei bendrovės atstovų. Šis klausimas Vyriausybėje jau buvo atidėtas du kartus.
Traukinys
Traukinys / Lietuvos geležinkelių nuotr.

„Klausimo siūloma nesvarstyti – nėra ministro, nėra geležinkelių vadovo, tai artimiausiu metu, kitą savaitę, tikiuosi, jau pagaliau šioje ilgoje istorijoje padėsime tašką“, – posėdyje sakė premjeras Saulius Skvernelis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Saulius Skvernelis
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Saulius Skvernelis

Išimtis, leidžianti netaikyti europinių reikalavimų, baigia galioti šiemet. Pritarus Vyriausybei, įstatymo pakeitimus dar turės patvirtinti Seimas.

Nepratęsus termino, „Lietuvos geležinkelių“ skaičiavimais, tektų skubiai įsigyti 32 traukinius su vagonais, o tai įmonei kainuotų apie 449 mln. eurų. Taip pat didžiulių investicijų reikėtų peronams atnaujinti stotyse ir stotelėse, jų Lietuvoje yra per šimtą. Valstybės valdoma įmonė teigia, kad nepratęsus išimties finansiniai įsipareigojimai taptų nepakeliami.

Projektus pateikusi Susisiekimo ministerija taip pat nurodo, kad finansiškai ir techniškai būtų sudėtinga visose stotyse vienu metu įrengti vietas, kuriose judėjimo negalią turintys asmenys galėtų pranešti apie savo atvykimą ir prireikus sulaukti pagalbos – tokia įranga yra tik pagrindinėse šalies geležinkelio stotyse.

Seimo Neįgaliųjų teisių komisijos pirmininko pavaduotojas Justas Džiugelis sakė, kad „Lietuvos geležinkelių“ ir Susisiekimo ministerijos buvo prašyta pirmiausia projektą pristatyti komisijai, tačiau tai nebuvo padaryta.

„Mes prašėme prieš svarstant šį klausimą Vyriausybėje, kad būtų Neįgaliųjų teisių komisijoje pristatytas projektas, planas, kaip jie planuoja įgyvendinti tą direktyvą. Keista, kad Vyriausybėje planuojama tą daryti apeinant komisiją“, – prieš ministrų kabineto posėdį BNS sakė J.Džiugelis.

Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Justas Džiugelis
Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Justas Džiugelis

Pasak jo, norint atidėti terminą, „Lietuvos geležinkeliai“ ir ministerija turi aiškiai įvardinti argumentus ir įsipareigojimus, ką galima padaryti dar šiemet.

„Tik tada, kai tie žingsneliai bus padaryti, galbūt galėtume kalbėti apie kažkokį atidėjimą, jeigu tai iš tikrųjų nepakeliama finansinė našta „Lietuvos geležinkeliams“. Bet kol bus kalbama, kad tiesiog reikia atidėti, nes nėra pinigų ir nėra bandoma bent jau iš dalies įgyvendinti direktyvą, jokios kalbos apie atidėjimą negali būti“, – sakė J. Džiugelis.

2007-aisiais patvirtintas Europos Sąjungos reglamentas taip pat įpareigoja pritaikyti traukiniuose kelionės informacijos sistemą girdėjimo ar regos negalią turintiems asmenims.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?