„Klausimo siūloma nesvarstyti – nėra ministro, nėra geležinkelių vadovo, tai artimiausiu metu, kitą savaitę, tikiuosi, jau pagaliau šioje ilgoje istorijoje padėsime tašką“, – posėdyje sakė premjeras Saulius Skvernelis.
Išimtis, leidžianti netaikyti europinių reikalavimų, baigia galioti šiemet. Pritarus Vyriausybei, įstatymo pakeitimus dar turės patvirtinti Seimas.
Nepratęsus termino, „Lietuvos geležinkelių“ skaičiavimais, tektų skubiai įsigyti 32 traukinius su vagonais, o tai įmonei kainuotų apie 449 mln. eurų. Taip pat didžiulių investicijų reikėtų peronams atnaujinti stotyse ir stotelėse, jų Lietuvoje yra per šimtą. Valstybės valdoma įmonė teigia, kad nepratęsus išimties finansiniai įsipareigojimai taptų nepakeliami.
Projektus pateikusi Susisiekimo ministerija taip pat nurodo, kad finansiškai ir techniškai būtų sudėtinga visose stotyse vienu metu įrengti vietas, kuriose judėjimo negalią turintys asmenys galėtų pranešti apie savo atvykimą ir prireikus sulaukti pagalbos – tokia įranga yra tik pagrindinėse šalies geležinkelio stotyse.
Seimo Neįgaliųjų teisių komisijos pirmininko pavaduotojas Justas Džiugelis sakė, kad „Lietuvos geležinkelių“ ir Susisiekimo ministerijos buvo prašyta pirmiausia projektą pristatyti komisijai, tačiau tai nebuvo padaryta.
„Mes prašėme prieš svarstant šį klausimą Vyriausybėje, kad būtų Neįgaliųjų teisių komisijoje pristatytas projektas, planas, kaip jie planuoja įgyvendinti tą direktyvą. Keista, kad Vyriausybėje planuojama tą daryti apeinant komisiją“, – prieš ministrų kabineto posėdį BNS sakė J.Džiugelis.
Pasak jo, norint atidėti terminą, „Lietuvos geležinkeliai“ ir ministerija turi aiškiai įvardinti argumentus ir įsipareigojimus, ką galima padaryti dar šiemet.
„Tik tada, kai tie žingsneliai bus padaryti, galbūt galėtume kalbėti apie kažkokį atidėjimą, jeigu tai iš tikrųjų nepakeliama finansinė našta „Lietuvos geležinkeliams“. Bet kol bus kalbama, kad tiesiog reikia atidėti, nes nėra pinigų ir nėra bandoma bent jau iš dalies įgyvendinti direktyvą, jokios kalbos apie atidėjimą negali būti“, – sakė J. Džiugelis.
2007-aisiais patvirtintas Europos Sąjungos reglamentas taip pat įpareigoja pritaikyti traukiniuose kelionės informacijos sistemą girdėjimo ar regos negalią turintiems asmenims.