Susisiekimo ministerija siūlo patvirtinti planą elektrifikuoti geležinkelių tinklą, kuris atitiktų Europos Sąjungos (ES) techninius ir vežimų poreikius. Be to, būtų numatytos plėtrai reikalingos teritorijos – visuomenės poreikiams reikėtų paimti apie 5,6 ha žemės.
Skaičiuojama, kad po elektrifikavimo į aplinką išmetamų teršalų sumažėtų 150 tūkst. tonų per metus, 30 proc. sumažėtų degalų ir 40 proc. – krovinių bei keleivių vežimo veiklos sąnaudos.
Bendra geležinkelių elektrifikavimo projekto vertė siekia 349,1 mln. eurų. ES investicijos siektų 224,1 mln. eurų, likusią dalį skirs „Lietuvos geležinkeliai“.
Ministerijos duomenimis, elektrifikuotų geležinkelių ilgis Lietuvoje sudaro 9 proc. viso tinklo. Tai mažiausias rodiklis tarp Europos Sąjungos valstybių, kur vidurkis siekia 52,7 proc.
Elektrifikavus šią liniją, tokių geležinkelių ilgis išaugtų iki 478,8 km – 25,5 proc. tinklo ilgio, o iki 2030 metų Lietuvoje būtų elektrifikuota 35 proc. linijų.
Vyriausybės programoje numatyta iki 2023 metų pabaigos padidinti elektrifikuotų Lietuvos geležinkelių tinklą nuo 7,97 iki 25 proc. viso geležinkelių tinklo.