Šiuo metu sudėtingiausia padėtis stebima dviejuose pietų Kalifornijos uostuose – Los Andžele ir Long Biče, kuriems tenka trečdalis viso Jungtinių Valstijų importo jūra.
Kasdien apie keturios dešimtys, o kartais ir daugiau konteinerių laivų laukia galimybės prisišvartuoti. Tuo tarpu iki pandemijos retai būdavo, kad eilėje lauktų nors vienas laivas.
Los Andželo uosto vadovas Gene Seroka teigė, jog šią savaitę uostas priims 35 proc. daugiau konteinerių nei įprastai.
Tuo tarpu nuo kitos savaitės uostas planuoja priimti 80 proc. daugiau konteinerių.
„Nemanau, kad padėtis, susijusi su grūstimis didesniuose uostuose, pagerės. Daugelis mano, kad ji tęsis iki 2022 metų vasaros“, – kalbėjo Long Bičo uosto vykdomasis direktorius Mario Cordero.
Tuo pačiu metu, jo nuomone, apkrovos nesumažės ir per kinų Naujuosius metus, kai gamyba Kinijoje dažniausiai sustoja, o atitinkamai – ir tiekimas.
Kiek anksčiau JAV nacionalinė mažmeninės prekybos federacija prognozavo, kad didieji JAV uostai rugpjūtį priims apie 2,37 mln. konteinerių.
Tai yra didžiausias mėnesinis rodiklis nuo 2002 metų.
Federacija skaičiuoja, jog metinis rodiklis sieks 25,9 mln. TEU konteinerių, viršydamas 2020 metais fiksuotą 22 mln. TEU konteinerių skaičių.
Pasak Niujorko ir Naujojo Džersio uostų valdybos vadovo Samo Rudos, padėtis uostuose smarkiai priklauso nuo koronaviruso pandemijos.
„COVID-19 lems tai, kiek tęsis tos problemos, su kuriomis šiandien susiduria uostai“, – pridūrė jis.
Dėl spūsčių visame pasaulyje susidaro konteinerių trūkumas ir auga siuntimo išlaidos, pažymi WSJ.
Dėl šios priežasties JAV įmonės nespėja vykdyti pristatymo įsipareigojimų, o transportavimo išlaidos auga.
Tai paskatino prezidento Joe Bideno administraciją praėjusį mėnesį paskirti prezidento atstovą uostams, kuriam pavesta padėti uostams vykdyti veiklą.