Nuo „Yandex. Taxi“ Živilė nudegė anksčiau, nei apie įmonės grėsmę vartotojams ir net nacionaliniam saugumui pradėjo kalbėti politikai Lietuvoje. Živilė liepos pradžioje iš „Swedbank“ sužinojo, kad 4 kartus buvo atlikti pavedimai iš jos sąskaitos į „Yandex. Taxi“ sąskaitą Nyderlanduose, penktas mokėjimas buvo sustabdytas. Mat Lietuvoje, kur tuo metu ir buvo mergina, „Yandex. Taxi“ neveikė, todėl jos paslaugomis Živilė naudotis negalėjo.
Per keturis kartus į bendrovės sąskaitą Nyderlanduose be Živilės žinios buvo pervesta apie 20 eurų. Tiesa, avansu – bankui neišsireikalavus šios sumos iš „Yandex. Taxi“, jis galėjo pareikalauti pinigų iš Živilės.
Bankas sustabdė tik penktąją operaciją
Liepos 6-osios naktį Živilė gavo žinutę iš „Swedbank“, kad pavedimų operacijos yra sustabdytos.
„Neva aš dariau tuos pavedimus gavėjui „Yandex. Taxi“. Bankas penktąją operaciją sustabdė – keturias jie spėjo padaryti“, – pasakojo Živilė.
Pirmųjų pavedimų sumos buvo labai nedidelės – 0,7 euro, 0,8 euro. Kitos dvi jau buvo šiek tiek stambesnės – 4 eurai ir 15 eurų.
„Kokio dydžio buvo penktasis pavedimas, jie man jau nesakė ir nerodė. Man tik pasakė, kad aš privalau blokuoti savo kortelę“, – pasakojo Živilė. Jai banko konsultantas pasakė, kad tokių kaip jos atvejis yra ir daugiau.
Liepos 6 dieną „Yandex. Taxi“ Lietuvoje dar neveikė, mergina šios bendrovės paslaugomis nesinaudojo ir jokioje kitoje valstybėje.
„Absoliučiai niekada. „Swedbank“ pasiūlė man parašyti elektroninį laišką „Yandex. Taxi“ ir vėliau susirašinėjimą persiųsti bankui. (…) Bankas sako, kad mano duomenys galėjo būti pavogti perkant internetu“, – pasakojo Živilė.
Ji pridūrė, kad bankas jai pinigus grąžino, bet yra nurodyta, kad tai yra pinigai avansu. „Jeigu jie susigrąžina iš gavėjo, tai tada manęs neliečia. Bet jeigu nesusigrąžina, tada jie nuskaitys juos iš manęs“, – aiškino ji.
„Yandex. Taxi“: incidentų pasitaikė
Bendrovės atstovė žiniasklaidai Natalija Žuravliova pripažino, kad iš tiesų girdėjo apie tokius incidentus, kai už paslaugas kažkas bandė atsiskaityti ne savo kortelėmis.
„Mums buvo pranešta apie incidentus Latvijoje ir Estijoje, kai kažkas bandė atsiskaityti svetimomis kortelėmis, kurios priklausė asmenims iš skirtingų Baltijos valstybių“, – aiškino N.Žuravliova.
Kortelių savininkams pateikus pretenzijas, transakcijos buvo sustabdytos, o pinigai – grąžinti.
„Duomenų saugumas yra mūsų prioritetas. Taip pat mes esame pasiruošę padėti vietos policijos pareigūnams, jei tik reikės“, – pridūrė bendrovės atstovė.
Bankas: tai – retas sukčiavimo būdas
„Tai yra retas, bet visgi pasitaikantis sukčiavimo būdas, kai kortelės duomenys, inicijuojant mokėjimo operacijas, yra panaudojami be kortelės naudotojo žinios. Gavėjas gali būti bet kokia bendrovė, o šiuo konkrečiu atveju kalbama apie pavėžėjimo paslaugas teikiančią įmonę“, – 15min sakė „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius.
Pinigų grąžinimas avansu reiškia, kad klientui yra kompensuojami patirti nuostoliai, tačiau jei atlikus išsamų tyrimą visgi paaiškėja, kad operacija buvo atlikta su kliento sutikimu, tuomet klientui pervesta kompensacija nepriklauso.
Pasak jo, Lietuvos Respublikos mokėjimų įstatymas bei tarptautinės mokėjimo kortelių organizacijos nuostatos numato atitinkamas garantijas kortelių naudotojams.
„Todėl, jei vartotojas pastebi, kad taip nutiko jam, jis turi nedelsdamas kreiptis į banką ir pateikti informaciją apie galimai neteisėtas operacijas. Pinigų grąžinimas avansu reiškia, kad klientui yra kompensuojami patirti nuostoliai, tačiau, jei atlikus išsamų tyrimą visgi paaiškėja, kad operacija buvo atlikta su kliento sutikimu, tuomet klientui pervesta kompensacija nepriklauso“, – paaiškino banko atstovas.