Kai R.Masiulis Ūlos upėje gaudė kiršlius, „valstiečių“ frakcija Seime ėmėsi ieškoti „kabliukų“ valstybės įmonėje „Kelių priežiūra“, kurią prižiūrėjo R.Masiulis, būdamas ministru. „Valstiečiai“ remiasi Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) tyrimu.
Kai lieka laisvo laiko, buvęs ministras paskaito žiniasklaidoje apie save, kad gali jungtis prie vienos ar kitos partijos. Iškeltos versijos, kad jis gali jungtis ir prie naujai kuriamos krikščioniškos partijos, kad jam pažadėtas antras numeris konservatorių rinkiminiame sąraše. „Mažiau gandais reikia tikėti“, – duodamas interviu 15min šypsosi R.Masiulis, bet apie ateitį kalbėti vis dar nenori.
„Valstiečiai“ pasitelkė STT tyrimą
Trečiadienį Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcija išklausė STT agentų ataskaitą dėl padėties akcinėje bendrovėje „Kelių priežiūra“.
„Kelių sektoriuje padėtis nėra tokia gera, kaip mėgdavo viešai deklaruoti buvęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis“, – sako frakcijos narys Valius Ąžuolas.
Jo teigimu, iš STT tyrimo matyti, kad „2016–2018 m. kelių tvarkymo priežiūra buvo atliekama netinkamai, įmonės veikloje trūksta skaidrumo“. Taip pat teigiama, kad valstybei priklausanti „Kelių priežiūra“ sudarė sąlygas laimėti konkursus kai kuriems asmenims ir „sąmoningai su jais nekonkuravo“.
STT medžiaga atskleidė, pasak „valstiečių“, ir daugiau įmonės, kurią prižiūrėjo R.Masiulio ministerija, nuodėmių.
„Per trejus metus niekas nepasikeitė. „Kelių priežiūra“ konkursuose nedalyvauja ir negali pasakyti, kodėl“, – piktinosi V.Ąžuolas.
Gavo ir tyrimą, ir apdovanojimą
Įdomu tai, kad rugsėjo 13 dieną šiuo metu atostogaujantis R.Masiulis savo feisbuko paskyroje pranešė apie STT jam skirtą apdovanojimą už antikorupcinę veiklą. Šalia įrašo – nuotraukos kartu su STT vadovu Žydrūnu Bartkumi.
Taip R.Masiulis savotiškai užbėgo už akių „valstiečiams“, kurie STT tyrimo metu nustatytas problemas bando suversti buvusiam ministrui.
„Atsakingas už visa tai, žinoma, buvęs ministras“, – sako „valstietis“ V.Ąžuolas.
R.Masiulio vadovavimo ministerijai metu daug kritikos ir kaltinimų yra sulaukusios kelių tiesimo įmonės, nes paaiškėjo, kai daugumoje ruožų asfaltas yra plonesnis nei turėjo būti arba panaudotos ne tos medžiagos, kurios nurodytos.
Tačiau „valstiečiai“ sako, kad 2018 m. lygiai tokia pati situacija susiklostė su R.Masiulio prižiūrima „Kelių priežiūra“.
STT agentai esą nustatė, kad 2018 m. „Kelių priežiūra“ įsipareigojo įrengti viensluoksnį pagrindą iš dolomitinės skaldos, tik ne 15 cm storio, kaip numatyta viešojo pirkimo dokumentuose, bet 10 cm (atitinkamai kiekis – ne 2 235 m2, o 1502 m2).
„Jeigu taip yra, tai yra didelės pinigų sumos“, – pastebėjo frakcijos narys Virgilijus Poderys.
R.Masiulis: tai kabinėjimasis
Buvęs susisiekimo ministras pastaruoju metu vengė bet kokių komentarų. Interviu 15min – po ilgo laiko tarpo. Populiarus politikas atsakė ir į klausimus dėl „Kelių priežiūros“.
– Pone Masiuli, jus apdovanojusi STT atliko tyrimą ir „valstiečiai“ sako, kad „Kelių priežiūroje“, kuri buvo jūsų pavaldume, ne viskas buvo skaidru. Kaip tai vertinate?
– Keista, kad valdantieji bando buvusį ministerijos darbą parodyti neigiamai – kad mes kažką blogai darėme. Tai kabinėjimasis. STT tyrimas apima 2016-2017 metus, kai pati „Kelių priežiūra“ buvo reorganizuojama. Mes patys kėlėme tuos klausimus, atlikome savo vidinį tyrimą, pagal kurį STT ir padarė savo tyrimą. STT su mūsų pagalba išsiaiškino, kokie yra trūkumai šioje įmonėje, ką reikia taisyti. Jei pati „Kelių priežiūra“ ėmėsi keisti tvarką, tai kaip ją galime kaltinti, kad kažką blogai darė?
– Bet ar sutinkate, kad toje įmonėje ne viskas buvo gerai?
– Mes patys valėmės viduje, ir tai vyko visą laiką, kol buvau ministru. O dabar bando rasti kažką. Dar 2017 metais įvyko pirmas susipriešinimas dėl kelių priežiūros, tad reikėjo kažką daryti. Apskritai, šis STT tyrimas apima gerokai senesnę praeitį, bet ne mūsų laiką. Labai keistai skamba, kai mane kaltina medžiaga, kurią mes patys STT ir davėme, STT naudojo mūsų surinktą medžiagą. Mane stebina, kad kabinėjamasi prie tokių smulkmenų.
– STT ir „valstiečiai“ teigia, kad „Kelių priežiūra“ nedalyvavo konkursuose, nors turi visą įrangą ir žmones. Kodėl?
– Tai reikia pačios įmonės klausti. Pasikartosiu, kad įmonė nuo 2017 metų išgyvena pereinamąjį laikotarpį, mes sujungėme visas kelių priežiūros įmones į vieną, ir taip daug sutaupėme. Priminsiu, kad vieni reikalaudavo, jog „Kelių priežiūra“ dalyvautų konkursuose, kiti sakė, kad ne. Pramonininkai rašydavo laiškus – nedalyvaukite konkursuose, nekonkuruokite su verslu. Įmonė buvo tarsi tarp girnų.
– Pone Rokai, pakalbėkime apie jus. Gal jau nusprendėte, ką rinksitės – politiką ar verslą?
– Šio klausimo nenoriu komentuoti. Dar anksti.
– Bet kalbama, kad jus kviečia įvairios politinės partijos – tiek nauja buriama krikščionių demokratų partija, tiek konservatoriai. Prezidentas Gitanas Nausėda jus taip pat mato politiniame judėjime.
– Reikia mažiau gandų klausytis. Sulaukiu pasiūlymų tiek iš verslo, tiek partijų, tačiau atsakymo jums negaliu pateikti. Reikia pailsėti, pagalvoti, ką veiksiu.
– Tai kurie pasiūlymai – iš politikos ar verslo – atrodo patrauklesni?
– Visus pasiūlymus svarstau, o kai priimsiu sprendimą, būtinai informuosiu. Manau, per porą savaičių tikrai pranešiu apie savo apsisprendimą.