„Turint omenyje ekonominės krizės mastą, galime teigti, kad šiuolaikinio meno rinka demonstruoja didelį atsparumą“, – naujienų agentūrai AFP teigė „Artprice“ įkūrėjas ir vadovas Thierry Ehrmannas.
Nuo 2011 metų birželio iki 2012 metų birželio vykusių aukcionų pajamos siekė 860 mln. eurų – 6 proc. mažiau nei praėjusiais metais, kuomet surinka 915 mln. eurų, kasmetinėje ataskaitoje pažymi „Arprice“, sukaupusi didžiausią pasaulyje šiuolaikinio meno rinkos duomenų bazę.
Šis nuosmukis „susirūpinimo nekelia“, mat tai treti geriausi rezultatai istorijoje. Į ataskaitą įtraukiami viešuose aukcionuose parduodami darbai, kurių kūrėjai gimę po 1945 metų.
Didžiausią apetitą šiuolaikiniam menui pademonstravo Azija, iš kurios atkeliavo 43 proc. pajamų. Europai teko kiek daugiau nei 30 proc.
2011 metų liepą – 2012 metų birželį už didesnę nei 100 tūkst. eurų sumą Azijoje parduoti 662 šiuolaikinio meno kūriniai, Jungtinėse Valstijose – 382, Europoje – 324.
Skirstant pagal šalis, sąrašo viršuje atsidūrė Kinija, prieš metus buvusi trečiojoje vietoje. Jos piliečių pirkiniai sudarė 38,8 proc. aukcionų pajamų.
Jungtinės Valstijos – antra pagal dydį rinka (26,1 proc.), po jų seka Britanija (22,6 proc.).
Ketvirtoje vietoje atsidūrė Prancūzija, kuriai tenka vos 2,5 proc. pasaulinės rinkos.
Ne vieną šimtmetį pasaulinėje meno rinkoje dominavo keletas Europos aukcionų namų, tačiau nauja kolekcininkų iš Pekino ir Šanchajaus karta į pirmąsias gretas pastaraisiais metais išstūmė Kiniją.
Šiuolaikinio meno rinka geriausiais metiniais pardavimais galėjo pasigirti 2007–2008 metais, kai pajamos siekė 977 mln. eurų, teigia „Artprice“.