Dviems elitinėms civilinių lėktuvų gamintojams pastarosios savaitės buvo išties nelengvos.
Žiniasklaidoje netilo pranešimai apie „Airbus A380“ gedimus, o bandomasis naujojo „Boeing 787 Dreamliner“ skrydis buvo nutrauktas – lėktuvo salone pasklidus dūmams, lėktuvą pilotai nutupdė avariniu būdu. Bet jei dvi aviacijos pasaulio bendrovės-milžinės tikėjosi, jog tai bus visi nemalonumai, jos klydo. Prieš keletą dienų Kinija paskelbė pristatanti šioje šalyje kuriamo lainerio C919 modelį. C919 – tai 156 vietų keleivinis lėktuvas, kuris jau 2016 m. lygiomis teisėmis turėtų konkuruoti su garsiaisiais „Boeing“ ir „Airbus“ lėktuvais.
C919 nebus supergigantiško dydžio kaip, tarkim, naujasis „Boeing 787 Dreamliner“ ar dviaukštis „Airbus A380.“ Tačiau kinų kūrinys konkuruos su „Boeing 737“ ir „Airbus A320“ modeliais. Turint omenyje tai, kad Kinija yra sparčiausiai pasaulyje besiplečianti oro skrydžių rinka, bendrovėms „Airbus“ ir „Boeing“ šis projektas gali tapti pakankamai karčia piliule, kurią reikės kažkaip nuryti.
Kinijai per artimiausius 20 metų reikės daugiau kaip 4 tūkst. oro lainerių, o tai sudaro apie 480 mlrd. JAV dolerių. Kinijos oro transporto rinkos poreikius ir pinigus kol kas sėkmingai dalinosi „Boeing“ ir „Airbus.“ Tačiau šio riebaus torto luito abi bendrovės neteks rinkoje pasirodžius kiniškam C919.