Sparčiausias augimas tiek šiais, tiek kitais metais prognozuojamas Rusijoje – atitinkamai 14,1% ir 13,1%, Pietų Amerikoje – 12% ir 9 %, bei Kinijoje – 11% ir 9,8%. Vakarų Europos šalys išlaikys labai nežymų – 0,2% ir 1,1% augimą. JAV reklamos rinka augs 4,9% 2012 m. ir 5,3% 2013 m.
„Bendrą reklamos rinkos augimą pasaulyje šiais metais skatina reikšmingi visuomenei renginiai: Europos futbolo čempionatas, deimantinis Didžiosios Britanijos karalienės valdymo jubiliejus, Olimpinės žaidynės bei būsimi JAV prezidento rinkimai. Spartesnį reklamos rinkų augimą Rusijoje, Pietų Amerikoje bei Kinijoje lemia spartesnis šių regionų ekonomikų vystymasis lyginant su JAV ar Vakarų Europa. Pastarojo regiono reklamos rinkos augimą stabdo ir neužtikrintumas Eurozonoje bei Italijos, Ispanijos, Portugalijos ir Graikijjos reklamos rinkų situacija, kurios 2012 m. trauksis atitinkamai -5%, -8%, -15,4% ir -15,6%“ – tyrimo duomenis komentuoja „Aegis Media“ grupės, Lietuvoje valdančios „Carat“ ir „Vizeum CMS“ reklamos planavimo agentūras, žiniasklaidos direktorius Marius Marčenkovas.
Lyginant skirtingus žiniasklaidos kanalus, sparčiausias išlaidų reklamai augimas 2012 m. bus internete – 17,9%. Pagal reklamos rinkos dalį (15,3%) internetas jau šiais metais aplenks antroje vietoje buvusius laikraščius (14,4%), kurių pajamos iš reklamos šiemet mažės -2,8%. Panašios tendencijos išliks ir 2013 m. – internetas augs 16,4%, o laikraščiai toliau trauksis -1,7%.
Vidurio ir Rytų Europos regionui, kuriam priskiriama Lietuva, 2012 m. prognozuojamas 7,9% reklamos rinkos augimas, o 2013 m. jis bus dar spartesnis – 8,8%.
„Baltijos šalys regiono kontekste atrodo neblogai“ – pažymi M. Marčenkovas. – „Estijai prognozuojamas 6% augimas šiais ir kitais metais, Latvijai – 6% 2012 m. ir 7% 2013. Lietuvoje – augimas mažesnis, bet irgi teigiamas – atitinkamai 3,4% ir 3,7%. Palyginimui, kai kuriose Vidurio ir Rytų Europos regiono šalyse reklamos rinkos šiemet trauksis: Čekijoje – -4%, Slovakijoje ir Vengrijoje – po -3,4%, o Ruminijoje – net -22,2%. Lenkijos rinka išliks tokia pati kaip ir pernai.“
Lietuvoje sparčiausias išlaidų reklamai augimas taip pat prognozuojamas internetui. 2012 m. jis sieks 12%, 2013 m. – 15%. Kiti kanalai taip pat augs, bet ne taip sparčiai: televizija – 3,8% ir 4,5%, žurnalai – 2% ir 1%, radijas – po 2%, išorinė reklama – po 6%, kinas – 8% ir 9%. Laikraščiams šiemet prognozuojamas -1% kritimas, kurį 2013 m. keis 1% augimas.
„Atsižvelgiant į tai, kad šiais metais vyko didieji sporto renginiai, taip pat turėsime Seimo rinkimus, prognozuojamas augimas yra gana kuklus ir daugiau mažiau sutampa su Lietuvos BVP augimo prognozėmis, nors tradiciškai, augant ekonomikai, reklamos rinka auga sparčiau. Ekonominiai įvykiai pasaulyje bei Europoje neišvengiamai turi įtakos ir reklamdavių sprendimams dėl reklaminių biudžetų Lietuvoje. Dėl 2013 m. irgi negalime būti ramūs – įvykus didesnių pokyčių Eurozonoje, Lietuvos reklamos rinka taip pat į juos reaguos“ – teigia M. Marčenkovas.