Rugsėjį, apklausus 16–25 metų amžiaus atrankos kriterijus atitinkančių moksleivių ir studentų, paaiškėjo, kad net 83 proc. jų norėtų įsteigti savo verslą. Labiausiai jaunimą vilioja IT, pramogų ir turizmo verslas.
„Mus labai džiugina žinia, kad netolimoje ateityje savo verslo ketina imtis didžioji dalis dabartinio jaunimo. Tam, kad ketinimai virstų tikrove, jiems reikės įgyti labai daug žinių. Tikėtina, kad jaunosios kartos verslas bus skaidrus, paremtas pagarba partneriams ir vartotojui bei socialiai atsakingas“, – sakė ūkio ministras Rimantas Žylius.
Dovydas Varkulevičius, VšĮ „Versli Lietuva“ Verslumo departamento direktorius, pridūrė, kad tokie kaip šis – konsultuojantys, švietėjiški, padrąsinantys ir skatinantys pradėti savo verslą ir jį plėsti, renginiai bus reikalingi ir ateityje, nes vis dėlto tyrimas parodė, kad 16 proc. jaunų žmonių nenorėtų pradėti verslauti, o 7 proc. atsakė, kad svajonių verslo apskritai neturi, nes idėja būti verslininku jiems nepatraukli.
Verslesni Lietuvoje yra vaikinai – 89 proc. jų ir 79 proc. merginų nurodė, kad norėtų turėti savo verslą, 20 proc. merginų verslininkėmis būti nenorėtų. Be to, verslą drąsiau steigtų tie jaunuoliai, kurių tėvai turi savo verslą – 36 proc. jų jau norėtų turėti savo verslą po 4–5 metų.
Verslumas priklauso ir nuo gaunamų pajamų – jaunuoliai, turintys mažiausią perkamąją galią – iki 600 litų vienam šeimos nariui per mėnesį – dažniau nurodė, kad dar nėra apsisprendę, kada ketintų imtis savo verslo.
Tyrimo duomenys patvirtino, kad vaikinų ir merginų svajonės ir ketinimai steigti verslą skiriasi – IT, statybų ir automobilių verslai patraukliausi atrodo vaikinams, apie juos svajoja atitinkamai 30 proc., 11 proc. ir 12 proc. vaikinų, o merginoms patraukliausi pramogų (18 proc.), turizmo (12 proc.) ir mados (9 proc.) verslai. Vienas procentas apklaustųjų nurodė, kad jau turi savo verslą.