Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kūrėjai ir gamintojai telkia jėgas

„Litexpo“ parodų centre vykstančioje parodoje „Baldai 2012“ penktadienį, š.m. kovo 30 d. rengiamas kūrybinių industrijų ir verslo atstovų susitikimas. VšĮ „Versli Lietuva“ organizuojamame seminare „Sėkminga kūryba – pelninga gamyba” patirtimi ir idėjomis dalinsis mokslo, kūrėjų, valdžios ir verslo atstovai, taip parodydami, kad tema aktuali visoms šalims.
Virtuvė
Virtuvė / Kęstučio Vanago/BFL nuotr.
Temos: 1 Versli Lietuva

Lietuvą pasaulyje garsina būrys talentingų dizainerių, kasmet dizaino studijas baigia nemažai gabaus jaunimo. Mūsų baldų bei interjero elementų gamintojai užsienio rinkose taip pat turi gerą vardą. Tačiau nedaugelis gali pasigirti savais prekiniais ženklais, konkurencingais aukštos pridėtinės vertės produktais.

Suvienijus kūrėjų ir pramonės atstovų jėgas lietuviškiems gaminiams atsiveria naujos galimybės įsitvirtinti mūsų ir užsienio rinkose. „Kūrybos, mokslo ir verslo partnerystės tikslas – tarptautiniu mastu konkuruoti savo kolekcijomis ir naujais prekiniais vardais“, - pabrėžia Rasa Narušaitytė, VšĮ „Versli Lietuva”  projektų vadovė.

Tokio bendradarbiavimo pavyzdžių jau yra. Savo prekinį ženklą pasitelkusios lietuvių dizaino pajėgas sėkmingai vysto baldų įmonės „Virūna“, „Sedes Regia“, „Ergoline“. Jos gamina baldus ir interjero aksesuarus, sukurtus žinomų Lietuvos dizainerių. Nors netiražuojami tūkstančiais, tai standartizuoti, ne vienetiniai gaminiai, turintys paklausą ir namuose, ir svetur.

Dizaino studija „Contraforma“ taip pat turi tokios patirties. Geriausias pavyzdys – dizainerės N.Dervinytės sukurtas užsienyje pripažinimą pelnęs metalinis staliukas, kurį gamina įmonė „Švytėjimas“. Jos pagrindinė produkcija – kelio ženklai ir atitvaros, bet ji jau beveik dešimtmetį dirba ir su „Contraforma“, pasakoja studijos pirkimų ir rinkodaros vadovė Eglė Opeikienė.

„Galima importuoti metalo už 70 litų, ką nors iš jo pagaminti ir parduoti už 100 litų. Tačiau galima parduoti ir už 700 litų. Nesunku suskaičiuoti, kokia pridėtinė vertė sukuriama pirmuoju ir kokia antruoju atveju. Džiugu, kad tai suprantančių, plačiau mąstančių, pasiruošusių investuoti pinigus, laiką ir pastangas gamintojų daugėja“, -  sako E.Opeikienė.

Jau galima įvertinti ir pirmuosius pernai startavusio projekto „Didėja“ vaisius. Ši VŠĮ „Interjero erdvė“ bei dizaino studijos „ALL design“ iniciatyva siekia padėti užmegzti kontaktus jauniesiems kūrėjams ir gamintojams. Jaunųjų dizainerių konkursą (jam pagal 12 gamintojų paraiškas buvo kuriami įvairūs dizaino objektai) laimėję 5 produktai jau turi savo prototipus.

Tie, kurie pelnys vartotojų simpatijas bus tiražuojami, platinami Lietuvoje ir užsienyje, informavo projekto vadovė Dovilė Gabalytė.  Jos teigimu, gamintojų požiūris keičiasi pamažu, bet pirmieji žingsniai skatinant bendradarbiauti verslo atstovus ir dizianerius buvo sėkmingi ir naudingi abiems pusėms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos