Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Maris Dagis: tarp „startupų“ gyvenimo ir darbo akceleratoriuje eilučių

Susitikti su „StartupHighway“ 2011 m. programos dalyviu ir „startupo“ „Sellfy“ įkūrėju paskatino dvi priežastys. Lieka mažiau nei dvi savaitės, kai galite siųsti verslo idėjas ir dalyvauti atrankoje į „StartupHighway“ akceleravimo programą. Rugpjūtį bus dveji metai, kai į „StartupHighway“ atėjo pirmosios komandos. Todėl tinkamas metas retrospektyviai pažvelgti į tai, kas glūdi tarp jau afišuotų „startupų“ gyvenimo ir darbo akceleratoriuje eilučių?
Maris Dagis
Maris Dagis / "15 min"

Šiandien

M. Dagis užimtas žmogus. Klausiu kodėl, juk „Sellfy“ vartotojų skaičius ir pelnas auga, o skaitmeninių pardavimų platforma pati savaime veikia. Tačiau viskas ne taip paprasta. „Visuomet galima padaryti geriau – tai žino ir konkurentai.“

Gyvenančio Rygoje jaunojo verslininko diena prasideda 6 arba 7 valandą ryto, priklausomai nuo to, ar tądien yra bokso treniruotė. Tada pusryčiai latvių bendradarbystės centre „TechHub Riga“ ir prasideda darbo diena: „Sellfy“ rezultatų apžvalga, tuomet iki 9 valandos klientų aptarnavimas ir užduočių skyrimas programuotojams, iki priešpiečių pagrindiniai dienos darbai, po to seka susitikimai, skambučiai ir „degantys“ reikalai. Darbo dienas baigiasi apie 19.00 valandą. „Kada su savo nuostabia antrąja puse pietauju, žiūriu filmus ir apskritai ilsiuosi, o apie 24.00 valandą – užtarnautas miegas“. Be viso to penktadieniais M. Dagis mokosi groti būgnais.

„Sunku pasakyti, ar dabar, ar akceleravimo programos metu yra didesnis užimtumas. Manau, kad jis panašus. Tiesiog dabar turiu daugiau atsakomybių, o akceleratoriuje apskritai viskas vyko intensyviau“. Taip jau kurį laiką bėga pašnekovo dienos. Prie sustyguotos dienos pridėjus turiningą laisvalaikį, nuolatinį technologijų bei inovacijų pulso tikrinimą ir keliones, išeina įdomi gyvenimo trajektorija.

Birželį bus dveji metai, kai M. Dagis atvyko į Vilnių ir prisijungė prie „StartupHighway“ akceleravimo programos. „Aplinkiniai dažnai manęs klausia, kodėl verta dalyvauti tokiose programose ir kada yra tinkamiausias metas tai daryti? Vieni būgštauja, kad dar „per žali“, kiti – kad ir be akceleratoriaus verslas sėkmingai vystosi. Nesu tikras, ar žinau teisingą atsakymą, tačiau galiu pasidalinti „Sellfy“ istorija“.

Akceleravimo programoje

„„Sellfy“ pradėjau kurti dar tuomet, kai visada stengiausi daryti tai, kas man patinka (juokiasi). Jei rimtai, pradžiai turėjome tris svarbius dalykus: idėją – pakeisti tai, kaip kiekvienas iš mūsų perka ar parduoda elektroninį turinį, marias laiko ir šiek tiek pinigų pragyvenimui. Gera pradžia – pusė darbo, bet tuomet pastebėjau, kad kuo toliau dirbame su savo „startupu“, tuo mažiau atrodo suprantame.“ M. Dagis apibūdina tai kaip: “this was a totally different animal” (liet. tai buvo visiškai kitoks žvėris).

„Pažaboti „Sellfy“ padėjo verslų akceleratorius. Per tris programos mėnesius susitikome su daugiau nei 100 patyrusių ekspertų iš viso pasaulio. Buvo visko – ir teisingų, ir galbūt klaidinančių patarimų, tačiau mūsų reikalas kritiškai vertinti ir atsirinkti tai, kas aktualu. Taip aplink save subūrėme ratą žmonių, kurie iki šių dienų kartu dirba ir pataria. Cristobal Alonso („Telenor DK“ valdybos narys) yra pagrindinis kompanijos mentorius, taip pat savo patarimais padeda Marius Krikštopaitis (Internetinių projektų valdymo specialistas), teisiniais klausimais kreipiamės į Luką Kaminską.

Sakoma, kad jeigu nori ką nors vertingo sukurti, reikia ta idėja pasidalinti su kuo daugiau žmonių, tuomet bus paprasčiau. Į „StartupHighway“ atvykome turėdami veikiantį prototipą, tačiau dar daug dirbome, per dieną susitikdami su dviem ar trim mentoriais, o vakarais sėdėdami prie kompiuterių, kol nugludinom visus produkto kampus. Programos pabaigoje turėjome kuo džiaugtis – veikiantis „Sellfy“ ir kapsintys pelnai. Kita vertus, Vilniuje praleisti trys mėnesiai tai ne tik darbas. Galbūt palyginčiau tai su stovykla: sveika konkurencija, aktyvus socialinis gyvenimas ir palaikanti aplinka.

Paskui, po Demo Day (liet. renginys, kurio metu investuotojams bei žiniasklaidai pristatomi išvystyti verslai) sekė pirmoji investicija. Ne paslaptis, kad ji taip pat atkeliavo, padedant akceleratoriaus komandai. 

http://startuphighway.com/ ir http://www.facebook.com/StartupHighway

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs