Apie juos nuolat diskutuojama, rašomi straipsniai, kuriuose patyrę specialistai kalba įdomius dalykus. Sako, pavyzdžiui: geriau prašyti atleidimo, o ne prašymo. Įdomiai šneka. Tik tai taip pat nekonkretu, kaip pasakyti: jeigu įveiksi visas kliūtis – tau pasiseks. Taigi, pakalbėkime konkrečiau.
Esminis dalykas – tai kūrimas paslaugos ar produkto, kuris yra reikalingas žmonės.
Jeigu galvoje jau turite visiems rūpimą problemą – susipažinkite su didžiausiomis startupų klaidomis, kurių išvengdami sukursite sėkmingus verslus. Beje, lengviau pagauti save darant ką nors blogai, nei prisiminti, ką reikėtų daryti, todėl ir rašome apie klaidas, o ne apie „receptus“.
Komandos reikšmė
Ryškiausias požymis, skiriantys sėkmingą startupą nuo nesėkmingo, yra žmonės, kurie jį kuria – komanda. Taigi, norėtųsi regėti tą požymį, kaip pasakytų medikai, aiškiau išreikštą. Jeigu komandoje esi pats vienas, deja, dabartinė diagnozė nieko gera nežada.
Vadinasi, tau nepavyko įkalbėti nė vieno draugo kartu pradėti verslą. Peršasi išvada, jog geriausiai tave pažįstantys žmonės mano, jog idėja prasta, arba tu nepatikimas, tad sėkmingo verslo tikėtis neverta. Žinoma, tai nebūtinai teisinga išvada.
Tarkime draugai klydo – turi „verslininko gyslelę“ ir idėja iš tikrųjų yra gera. Netgi esant tokioms aplinkybėms, vienam kurti startupą yra per sunku. Atsakomybės jausmas sakantis, kad negali nuvilti draugų, komandos narių ar tiesiog tavimi tikinčių žmonių, yra kur kas stipriau palaikantis nei svajonės apie maišą pinigų ir pasaulinę šlovę.
Perdėtas užsispyrimas
Apskritai užsispyrimas geras bruožas, ypač siekiant Olimpinio medalio. Šokimo per kartį rungtyje tikslas aiškus – iššokti kuo aukščiau, todėl reikia užsispyrimo nuolatos treniruotis. Startupų reikalai klostosi kiek kitaip. Jie labiau primena mokslininkus nei sportinikus, ieškodami įvairių problemos sprendimo kelių ir būti pasiruošę savo geniales idėjas keisti kitomis geresnėmis idėjomis.
Todėl viena dažniausiai pasitaikančių klaidų – per didelis prisirišimas prie pradinės vizijos. Kaip rodo praktika, sėkmingiausi startupai didelia dalimi pasikeičia nuo akceleravimo programos pradžios. Pavyzdžiui, viena iš „StartupHighway“ komandų „dragdis“ tik po trijų bandymų galutinai išsigrynino problemos sprendimo būdą. Akceleravimo programos metu vaikinai įgyvendino net dvi problemos sprendimo idėjas, bet supratę, kad iš to nieko gero nebus, neprisirišo prie pradinės vizijos ir galiausiai sukūrė perspektyvų startupą.
Konkurencijos vengimas
Didelis jaunųjų verslininkų galvos skausmas – konkurentai, kurie diktuoja rinkos sąlygas ir apsunkina startupo augimą.Tačiau pavojingiausias dalykas – ne jie. Iš tiesų, vengti konkurencijos save ribojant smulkiais projektais.
Tokia taktika primena laikus, kuomet dar būdami maži, gaudydavome kamuolį – užsimerkę ir prisidengę rankomis tikėdamiesi atsitiktinai jį pagauti. Tai vadinama savisauga.
Deja, kuriant startupą ši taktika neveiksminga. Geriausios, pasaulį keičiančios internetinio verslo idėjos neišvengiamai traukia konkurentus. Pavydžiui, populiariausia paieškos sistema „Google“ turi eilę konkurentų – „Microsoft Bing“, „Yahoo“, „AOL“ ir kt. – ieškančių būdų įveikti rinkos lyderį. Kol kas nesėkmingai, kaip žinia „Google“ užima apie 70proc. rinkos, tačiau lyderiai gali keistis.
Apie kitas „startupų“ klaidas skaitykite ateinantį ketvirtadienį.