Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

StartupHighway – „startupų“ akceleratorius. Idėja gera, o niekam neįdomu?

Nepaisant IT idėjų proveržio, šviesos tunelio gale matymo ir kitų metaforų, prieš susitinkant su investuotojais, dažnai yra neparuošiami namų darbai. Tiesa, aplink visi kalba, kad nereikia verslo plano. Sutinkame. Tuomet ko reikia?
Žaidimas „Angry Birds“
Žaidimą kūrusios „Rovio“ kompanijos internetiniame puslapyje skelbiama, jog praeitų metų gruodžio m. „Angry Birds“ sulaukė 263 milijonų aktyvių vartotojų / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Pasiruošimas

Štai tarkim: ėmei staiga ir sugalvojai puikią idėją. Ir norėtum, kad lietuviai ir visa Europa ją pastebėtų ir vertintų, kaip suomiai vertina ir jau nacionaline sporto šaka vadina visiems gerai žinomą kompiuterinį žaidimą „Angry Birds“ (liet. Pikti paukščiai). Žaidimą kūrusios „Rovio“ kompanijos internetiniame puslapyje skelbiama, jog praeitų metų gruodžio m. „Angry Birds“ sulaukė 263 milijonų aktyvių vartotojų. Tiesiog šedevras! Verslo kalboje tai vadinama – dideliu produkto patrauklumu rinkoje – apie kurį mėgsta klausti ir kalbėti investuotojai. Kitaip tariant, pagalvokite, kuo žmonėms galėtų būti patrauklus jūsų produktas.

Svarbu mokėti trumpai ir aiškiai perteikti verslo idėją, nes tau reikia sudominti ne noru degantį investuoti, o dažniausiai nuobodžiaujantį, gal pavargusį ir apskritai idėjomis persisotinusį verslininką. Vadinasi reikia teisingai įpakuoti idėją – geriausia į vieno sakinio mintį, kuri trauktų dėmesį ir kuria norėtų dalintis jūsų potencialūs fanai bei investuotojai.

Antra vertus, „Twitter“, daugiau nei 500 milijonų vartotojų turintis socialinis tinklas, diktuoja tendenciją, jog žinia pasauliui gali būti puikiai perduota šimtu keturiasdešimčia simbolių – tiek jų galima rašyti „Twitter“ žinutės lauke. Viena aišku: jei rašysi prozą, verslo pasaulyje jos niekas neskaitys. 

Paskutinis, bet ne mažiau svarbus namų darbas – tai prezentacija. Keletoje skaidrių galima papasakoti apie patį produktą, apie jau minėtą jo patrauklumą rinkoje, taip pat apie ateities planus ir komandą. Tiesa, papasakoti kaip susikūrė komanda, pridedant kokią nors kartu patirtą istoriją, yra svarbu, nes apie tai įdomu klausytis, be to, tai atskleidžia komandos „susižaidimą“.

Tiesiausias kelias link investicijų

Investuotojų yra įvairių: verslo akceleratoriai linkę išklausyti šimtus startupų idėjų, kiti investuotojai pasiekiami tik gavus rekomendacijas iš verslo akceleratorių ar kitų verslininkų, kurie gerai pažįsta investuotojus.

Situacija tokia, nes idėjų yra daug, laikas brangus, o startupo kūrimo procesas sudėtingas, todėl investuojant daugeliu atveju pasikliaujama autoritetais. Pagalvokite, jeigu jums nepavyko įtikinti, pavyzdžiui, verslo akceleratoriaus investuoti, tuomet kokie jūsų šansai, kad pritrauksite darbuotojus į savo kompaniją, kad įtikinsite žmones pirkti, galiausiai, kad gausite kitas investicijas. Todėl dažnai akceleravimo programose dalyvaujama tam, kad pasiruošti aukšto kalibro investiciniams sandoriams. 

Žinoma, yra ir kitų variantų, kuomet gera idėja pastebima be aplinkinių pagalbos. Tai labai paprasta – kreipkitės į rizikos kapitalo fondus, kurių Lietuvoje taip pat yra. Pastarųjų internetiniuose puslapiuose nurodomi investavimo kriterijai, kuriuos įvykdę galbūt tapsite „įdomiais“ verslininkais. Tai tiek tų namų darbų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs