Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

StartupHighway – „startupų“ akceleratorius. Jauno verslininko portretas: sėkmę lemiantys charakterio bruožai (2 dalis)

Šiuo straipsniu tęsiame praeitos savaitės straipsnio „Jauno verslininko portretas: sėkmę lemiantys charakterio bruožai" temą, toliau remdamiesi StartupHighway patirtimi.
TV Backstage komanda – Arūnas  ir Nerijus M.
TV Backstage komanda – Arūnas ir Nerijus M. / „StartupHighway“ nuotr.
Temos: 1 TV

LANKSTUMAS

Startupo „withEvent.com“ įkūrėjas Daugilas Kakaras net ir kalbėdamas apie kompanijos planus pataria nesivadovauti senu posakiu: „niekada nepaleisk savo svajonės“. Paklaustas, kodėl jis taip mano, Daugilas K. paaiškina, jog startupo kūrimas yra nestereotipinis verslas, nes veiklą ir sprendimus kartais lemia intuicija bei emocijos ir ne visada racionalus ekonominis mąstymas.

Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad internetinių verslų idėjos dažnai keičiasi, nes iš esmės startupas yra dinamiškas ir kintantis verslas, nesuvaržytas biurokratinės velniavos ir korporatyvinių taisyklių. Tai yra privalumas prieš dideles kompanijas, bet kartu ir iššūkis „startupo“ kūrėjams.

Įsivaizduok, ilgą laiką nešiojaisi genialią startupo idėją ir, kai galiausiai nusprendei ja pasidalinti su likusiu pasauliu, staiga – lyg Pilypas iš kanapių – strykteli kitas tamsta (mentorius ar komandos narys) su dar genialesne mintimi. Tuomet tenka kukliai nutilti ir kaip Daugilas K. pataria „Kill your darling“ (liet., „atsisakyk savo svajonės“).

Kalbant apie privalumus, startupo kūrėjai patys kuria darbo taisykles, kurios paprastai atspindi horizontalų kompanijos valdymo modelį. Tai reiškia, kad, pavyzdžiui, programuotojas tiesiogiai bendrauja su vadovu, todėl idėjos pasiekia sprendimus priimančius darbuotojus, o nepasimeta biurokratijos labirintuose.

DRAUGIŠKUMAS

Jei žiūrėtume į savo patirtį, ko gero mokykloje iškrėsta išdaiga ar universitete rašytas kursinis darbas – tai įvykiai, kuriuos išgyvenote su tuo metu jums buvusiais artimais žmonėmis. Nieko labai naujo ir stulbinančio startupų kasdienybė kol kas neparodė – sėkmingi verslai kuriami žmonių, kurie mažų mažiausiai jaučia vienas kitam simpatiją, o geriausiu atveju yra draugai.  

Jeigu reikėtų vienu žodžiu įvardinti, kuo „startupo“ kūrimas skiriasi nuo tradicinių verslų, atsakyti galima būtų trumpai: visapusišku pasitikėjimu. Tai ne koks sutarties pasirašymas ar akcininkų susirinkimas, o tikras žmonių komunikavimas, reikalaujantis tarpusavio supratimo, empatijos ir solidarumo.

Pasak „Fox Business“ portalo, apie pusė startupų yra įkurti draugų, šeimos narių ar sutuoktinių. Ar tai geras sprendimas? Yra įvairių nuomonių. Pavyzdžiui, sena patarlė sako, jog  „nori netekt draugų – paskolink pinigų“, panašiai manančių yra ir apie bendrą verslo kūrimą. Juk draugams keliame didesnius reikalavimus, o pastarieji iš mūsų tikisi supratimo, kuomet dėl asmeninių priežasčių neatlieka darbų. Kita vertus, patirtis rodo, kad komandos, kurių narius sieja bendra istorija, turi mažesnę riziką iširti dėl simpatijų ar tarpusavio supratimo trūkumo. 

Taigi išeitis yra viena: draugiškumas, paremtas pasitikėjimu.

Pavyzdžiui, „TV Backstage“ „startupo“ įkūrėjai, Nerijus ir Arūnas, jau nuo studijų laikų kartu kuria įvairius projektus. Arūnas pasakoja, jog  tai didelis privalumas, nes „pažįstant vienas kita, sklandžiau vyksta bendravimas, kitaip sakant, esam susidirbę. Taip pat gerai žinau, tiek savo, tiek Nerijaus trūkumus ir privalumus, kas padeda mums išlikti ne tik verslo partneriais, bet ir draugais“. 

Jei turite savo klausimą, tuomet užrašykite jį čia, komentaruose, arba siųskite StartupHighway e-paštu agne@startuphighway.com.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos