Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Verslios Lietuvos“ vadovas: 2012-aisiais bus įmanoma didinti eksportą

Lietuvai, palyginti mažai šaliai, yra galimybių auginti eksportą netgi ir stojant Europos Sąjungos (ES) rinkai, tačiau reikės sugebėti agresyviau pardavinėti savo produktus, teigia eksporto ir verslumo skatinimu užsiimančios įstaigos „Versli Lietuva“ generalinis direktorius Paulius Lukauskas.
Atmetus sezono įtaką pramonė augo 2,9 procento
Kitąmet vėl turėsime remtis į eksportą. / Kęstučio Vanago/BFL nuotr.

„Kol kas oficiali statistika eksporto lėtėjimo nerodo, tačiau faktas, jog 2012 metis pagreitis lėtės. Kitąmet vėl turėsime remtis į eksportą. Lietuvai kitos alternatyvos nėra, vien iš vidaus rinkos neišsilaikysime. Manau, 2012 metais galima būtų tikėtis pozityvaus rezultato. Apie įspūdingą augimą nebekalbame – 2012 m. iššūkis bus turėti didesnį eksportą nei šiemet. Augimo tikėtis leidžia padidėjęs mūsų įmonių konkurencingumas. Bet pasiekti šį tikslą nebus lengva“, – teigė „Verslios Lietuvos“ vadovas.

Jo teigimu, kitąmet reikės agresyviau pardavinėti.

„Pardavimas ir rinkodara – mūsų eksportuotojų Achilo kulnas. Būtent į šiuos dalykus mūsų įmonėms reikėtų kreipti itin daug dėmesio. Konkurencingumo studijos rodo, kad mūsų įmonės sukuria per mažai pridėtinės vertės pardavimo ir rinkodaros funkcijomis. Tai yra mes šiandien neparduodame savo produktų už tokią kainą, už kokią galėtume parduoti, jei geriau ir efektyviau dirbtų mūsų pardavėjai. Šiandien nemažą kąsnį pridėtinės vertės atiduodame tarpininkams – aktyviems skandinavams, olandams ar vokiečiams, kurie čia atvažiuoja, nuperka produktus, parduoda kur nors kitur ir pasiima nemažą maržos dalį“, – sakė P.Lukauskas.

Jo nuomone, jei Lietuvos gamintojams pavyktų dirbti be tarpininkų, atsirastų ir daugiau lėšų inovacijoms, technologijoms tobulinti. Taip pat rekomenduojama dar kartą įvertinti JAV.

„Tai didžiausia pasaulyje importuotoja. Be to, turėdami omeny euro zonos problemas neatmeskime galimybės, jog JAVdoleris gali sustiprėti ir ta rinka darytųsi dar patrauklesnė mūsų gamintojams. Kiti pranašumai: ten galime susikalbėti anglų kalba, JAV turime didžiulę lietuvių diasporą – žmonių, kurie mūsų įmonėms galėtų padėti iš entuziazmo ir patriotiškumo jausmo. Manau, JAV turime naudotis kaip atsvara Europai, todėl su šia rinka ketiname dirbti aktyviau“, – sakė P.Lukauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos