Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuviškas mikro dovanų verslas atsisuko į verslo įmones

Lietuvos įmonė „Gifty“, jau gerą pusmetį mobiliųjų telefonų vartotojams siūlanti programą, kuria pasinaudojus galima siųsti tikras dovanas kad ir kitame mieste esantiems draugams ar artimiesiems, žengė dar vieną plėtros žingsnį. Gavusi finansavimą iš investuotojo „Practica Capital“ ir sutarusi su juo bendradarbiauti 5 metus, savo produktą ji pritaikė ir verslo įmonėms kaip modernią, niekur iki šiol nenaudotą marketingo priemonę. Tad įvairių įmonių paslaugomis besinaudojantys žmonės neturėtų nustebti, kaip klientai mobiliuoju telefonu gavę malonių dovanėlių.
Lietuvos įmonė „Gifty“
Lietuvos įmonės „Gifty“ paslaugos

Taip nuo malonios galimybės privatiems mobiliųjų telefonų (pritaikyta „Android“ „iOS“ bei „Windows Phone“ sistemoms) savininkams pasiekti seniai nematytą draugą, pasveikinti kitame mieste gyvenantį artimą žmogų gimtadienio proga ar atsiprašyti, tarkim, už pažado nevykdymą dovanėle, pereita prie dar vienos paslaugos, skirtos paskatinti verslo įmonių ir jų klientų abipusiai malonų ir naudingą bendravimą. Tokiu būdu įmonės dabar turi naują galimybę pakelti bendravimo su savo klientais kultūros lygį, parodyti jiems, kad yra gerbiami ir vertinami.

Dovanojimo mechanizmas yra labai paprastas. Sutartį su „Gifty“ sudariusios verslo įmonės gauna prisijungimo leidimą prie „Gifty“ svetainės, kurioje yra sukurtas specialus siūlomų dovanų katalogas. Jame šiuo metu daugiau nei pusšimtis malonių, smulkių, universalių dovanėlių, kurių kaina prasideda nuo 5 litų. Verslo įmonei tereikia turėti paruoštus klientų telefonų numerių sąrašus, kuriuos įvedus į sistemą ir pasirinkus norimą dovaną, praktiškai per keliasdešimt minučių ji yra pristatoma į bet kurią Lietuvos vietą. Apdovanoti žmonės gauna dovanas įteikiančios įmonės laišką žinute su specialiu kodu, su kuriuo sau patogiu laiku galima ją atsiimti nurodytose parduotuvių, kavinių ar barų tinkluose. Šiuo metu „Gifty“ katalogui dovanas yra pasiūliusios 20 įmonių (tokios, kaip „Vero Cafe“, „Charlie pizza“, „Forum cinemas“, „Valentino ledai“, „Pomodoro“, „Yogis“, „Presto“, „AJ šokoladas“) ir jų sąrašas sparčiai plečiamas. Dovanas jau galima atsiimti 130 vietų visoje Lietuvoje.

Vienas iš „Gifty“ vadovų Arnas Grigaliūnas savo įmonę vadinantis „mikrodovanų kompanija“, teigia, kad jų siūlomos dovanos vadinamos „mikro“ ne tiek dėl dydžio, bet dėl to, kad tai yra paprasta, greita, nebrangu: „Anksčiau verslo įmonės neturėjo tokios galimybės, kurią dabar siūlome. Su „Gifty“ jos gali padovanoti, pavyzdžiui, kavos puodelį, šokolado, pyragaitį, alaus, ledų, nuotoliniu būdu išsiųsti gėlių. Šiandien verslo įmonės savitarnos būdu, internetu prisijungusios prie mūsų svetainės per 10 minučių vienu metu savo dovanomis pasieks šimtus, tūkstančius savo klientų Lietuvoje“.

„Verslo viniai“ A.Grigaliūnas pasakojo, kad jie turintys griežtą politiką, taikomą mikro dovanai: „Mūsų siūloma dovana turi būti aktuali kuo platesniam ratui žmonių. „Vero Cafe“ siūlomo ištaigingo puodelio kavos ar porcijos „Valentino ledų“ gali norėti daug žmonių. Žmogus gavęs tris ar keturias tokias dovanas, galės lengvai jas suvartoti, jos nenusibos. Mat mikro dovanos parinktos tokios, kurios yra vartojamos kiekvieną ar kas antrą dieną. Nereikia rūpintis, ar ta dovana tiks, nes beveik tikrai galima būti tikram, kad ji patiks. Ypač tai svarbu verslininkams, kurie dažnai kliento nepažįsta. Be to, gavęs tokią dovaną klientas, kuris pats jos nenori vartoti, gali ja pavaišinti draugę ar draugą, perleisti ją kitam. Jis vis tiek liks patenkintas“.

Nors mikro dovanų kompanija pradėjo veikti tik pernai, o paslaugas teikia tik pusmetį, šiuo metu ja jau naudojasi 30 verslo klientų, tarp kurių „Bitė“, „DNB“, „Piniginė.lt“, „Open 24“ ir kitos. A.Grigaliūno manymu, įmonės jų teikiama mikro dovanos paslauga gali naudotis atsidėkojant klientams, išreiškiant dėkingumą už pasirašytą sutartį, atvestą klientą, užsisakytą paslaugą, perėjus iš kito paslaugos tiekėjo, įsigijus kažką papildomai. Taip pat tai gali būti graži kompensacija ar mažas atsiprašymas, užglaistant, taisant situaciją, kai sutrinka paslaugų tiekimas ar įvelta klaida dokumentuose, sąskaitoje. Tai tinkamas būdas kurti santykius ir juos palaikyti su klientais.

„Tai ypač aktualu tiems, kas turi mažai produktų tiesiogiai bendrauti su klientu, pavyzdžiui, draudimo bendrovėms. Klientus su „Gifty“ galima prisiminti jų gimtadienio proga, įvairių kalendorinių švenčių metu, pavyzdžiui, Šv.Kalėdų proga. Taip pat „Gifty“ tinka atsidėkoti klientui už tai, kad naudojasi paslauga ir yra lojalus daugybę metų. Dovanos gali būti siunčiamos ir verslo partneriams. Įmonė tokiomis dovanėlėmis gali savo dėmesį parodyti ir savo pačios darbuotojams. Net telekomunikacijų kompanijoms „Gifty“ gali pasitarnauti skatinant pardavimus, skelbiant akcijas. Pavyzdžiui, užsisakyk planą X ir laimėk vieną iš 1000 (kavos, picą, bilietus) dovanų. Nereikia nieko organizuoti, tartis – viskas jau padaryta“, – aiškino A.Grigaliūnnas.

Nors minima kompanija dar jauna, tačiau A.Grigaliūnas teigė, kad jie jau pajuto, kaip sistema veikia praėjusios Kovo 8-osios, Velykų ir net Užgavėnių progomis. Pasirodo, per Užgavėnes į juos kreipėsi įmonė, kuri norėjo pavaišinti savo po visą Lietuvą išsibarsčiusius klientus blynais. „Gifty“ beregint surado, kur galima gauti blynų, įdėjo juos į katalogą ir klientas galėjo dovanoti blynus.

„Mums dažnai sako, kad įmonė pati gali susitarti tiesiogiai su pardavėju, gauti nuolaidą. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad taip, tačiau individualiai tai sunku padaryti, nes pardavėjas neturi veikiančios kodų apskaitymo ir tikrinimo sistemos, neišspręsta pakartotinio panaudojimo rizika. „Gifty“ kodas unikalus, niekur kitur antrąkart jo nepanaudosi. Verslo įmonės gali rinktis, kam ir ką dovanoti pagal kainą, geografiją, kliento segmentą ir tai padaryti labai greitai. Pati įmonė to nesuorganizuos arba tai bus brangu ir imlu laikui“, – tvirtino A.Grigaliūnas.

Dabar „Gifty“ planuose – kuo greitesnė plėtra. Projektui sėkmingai pradėjus veikti Lietuvoje, mikro dovanų įmonė jau žengia į Latvijos rinką. Mat, kaip tvirtina A.Grigaliūnas, tokios paslaugos verslui jie neradę niekur – nei Lietuvoje, nei Baltijos šalyse, nei Europoje. Latvijoje, kur jau dirbama su bankais, telekomunikacijų bendrovėmis, greitųjų kreditų įmonėmis taip pat sparčiai ieškoma dovanų tiekėjų, kuriamas dovanų tinklas. Po to ketinama judėti į Estiją, kuriami plėtros planai į Centrinę ir Rytų Europą. 

„Ši paslauga Lietuvoje gali laisvai gyvuoti, tačiau ten, kur yra didesni atstumai, kur sunkiau pasiekti savo klientą, ten problema, kaip klientui parodyti dėmesį, yra aktualesnė. Ten matome šios paslaugos didesnę perspektyvą“, – sakė A.Grigaliūnas.„Gifty“ vadovas Ilja Polivanovas žiniasklaidoje jau yra pristatęs įmonės plėtros planus ir minėjo galimybę plėstis į Lenkiją ir Rusiją. Tolimesniuose planuose, pasitelkus papildomą finansavimą iš Vakarų fondų, neatmetama galimybė žengti ir į Vakarų rinkas.

Pavadinimas
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?