Siekėme Lietuvai pasiūlyti naujovę
Jaunosios verslininkės teigė, jog svajonę užsiimti savo nuosavu verslu turėjo jau seniai, tačiau tam reikėjo vizijos – verslo idėjos. Mintis įkurti natūralaus jogurto ledainę pirmiausia kilo V.Žilėnaitei, išvydus panašaus tipo kavinę Ispanijoje. „Grįžus į Lietuvą pradėjome dairytis, kurti savo koncepciją“ – teigia Vilma. Kadangi verslo idėja, pritaikyta vienoje šalyje, nebūtinai gali „prigyti“ kitoje, A. Žilėnaitės teigimu, teko nemažai pasukti galvas, kaip šią idėją pasiūlyti Lietuvos vartotojams: „Užtrukome vienerius metus, kol sukūrėme savo konceptą, adaptavome idėją Lietuvos rinkai“.
„Siekėme ieškoti dalykų, kurių nėra Lietuvoje. Taigi, atveždamos Forzen Yogurt idėją į Lietuvą, mėginome pasiūlyti kažką naujo“ – teigia Audra.
„Siekėme ieškoti dalykų, kurių nėra Lietuvoje. Taigi, atveždamos Forzen Yogurt idėją į Lietuvą, mėginome pasiūlyti kažką naujo“ – teigia Audra. Kuriant koncepciją, idėjiniu epicentru tapo šis šaltasis jogurtas ir jo pagrindu gaminami kokteiliai bei įvairūs delikatesai. Kas yra šis šaltasis jogurtas? Audra atsako: „Tai yra švieži, minkšti, ką tik pagaminti kreminiai ledai“.
„Mes orientavomės į natūralumą“ – kalbėdama apie produkto išskirtinumą teigė Vilma – „Šiandien yra daug galimybių gaminti šį produktą iš miltelių ir vandens, tačiau mes gaminame iš visiškai natūralaus lietuviško jogurto. Tai – svarbiausias dalykas vartotojui“. Audra papildė, jog norint išlaikyti visas būdingąsias produkto savybes, siekiama jogurtą saldinti minimaliai. Tačiau smaližiams, kurie mėgsta valgyti saldžiau, „Yogis“ siūlo įvairius priedus ( karamelę, sezonines uogas ir kt. ).
Iššūkiai verčia mokytis kasdieną
Merginos prasitarė, jog ledainės įsteigimo pradžioje sunkiausia buvo prisitaikyti prie šio specifinio verslo ypatybių. „Plėtra nėra tokia greita, kokios norėtųsi. Kaip žinote, tai –sezoniškas darbas“, - teigia Audra ir su šypsena priduria, - „Ledų verslo, kaip sezoniškos veiklos, pavyzdys yra pateikiamas daugumoje vadovėlių.“ „Žiemos metu, dienomis, kuomet šaltis siekia - 20 C, norinčiųjų valgyti ledus – nėra dauguma“ – priduria Vilma, - „Tenka sukti galvą, ką galima šiuo laikotarpiu pasiūlyti į ledainę užsukantiems klientams“.
Verslininkės taip pat pastebi, jog tenka atsižvelgti ir į siūlomų priedų prie šaldyto jogurto poreikius, kadangi jie, priklausomai nuo metų laiko, kinta. „Vasarą žmonėms norisi vaisių, o žiemą - saldžios karamelės“ – pastebi Audra. Taigi, siekiant patenkinti klientų pageidavimus, reikia pasitelkti kūrybą bei nuolat ieškoti įdomių pasiūlos sprendimų. Tačiau idėjų merginos nestokoja: šąlantiems vilniečiams bei klaipėdiečiams žiemos metu ledainė gali pasiūlyti keksiukų, spurgų Donuts bei įvairių šiltų arbatų (pavyzdžiui, Bubble Tea).
Paklaustos, ar universitete įgytos žinios padeda spręsti su verslu susijusius sunkumus, merginos sutartinai sutinka: „Žinios, kurias gavome TVM, yra pagrindas, bazė. Jeigu nebūtų bazės, atsirastų spragos, viskas būtų dvigubai sunkiau“. Jaunosios verslininkės džiaugiasi, jog aukštojoje mokykloje įgytas žinias sėkmingai pavyksta suderinti su pačių vykdoma praktine veikla. „Jeigu nori eiti į priekį, turi mokytis kiekvieną dieną“ – teigia Vilma.
Šiandien – daug daugiau galimybių
„Atsižvelgiant į dabartines verslo tendencijas, daug jaunų žmonių imasi verslo iniciatyvos“ – teigia Vilma. Anot pašnekovės, šiandien yra daug daugiau galimybių įgyvendinti savo idėjas nei ankščiau, kadangi yra gausa projektų, konsultacinių įmonių, galinčių suteikti būtiną pagalbą veiklos pradžioje. A.Žilėnaitė priduria, jog pačios merginos daug pagalbos sulaukė iš VŠĮ „Versli Lietuva“ konsultantų. „Jie ne tik suteikia būtiną pirminę informaciją, bet ir padeda jaunoms įmonėms gauti finansavimą, o tai reiškia, jog ir palūkanos, ir keliami reikalavimai joms yra palankesni“ – teigia Audra.
Be to, plečiantis internetinei rinkodarai, atsiranda vis daugiau būdų be didelių finansinių išteklių pasiekti vartotoją. Pagrindine reklamine terpe pasirinkusios socialinių tinklų portalą Facebook, merginos čia sėkmingai pristato ne tik siūlomus ledainės gaminius, bet ir įvairias akcijas bei žaidimus, kurių metu klientas gali išlošti tam tikrą siurprizą. Plečiantis verslui ir klientų ratui, vis daugiau žmonių prisijungia prie Facebook sukurto įmonės profilio bei pritraukia savo draugus ir artimuosius. Vilmos pastebėjimu, šiuo metu „Yogis“ turi daugiau nei 14000 gerbėjų. Taigi, net ir verslui, neturinčiam didelio reklamos biudžeto, yra daug galimybių savo veiklą pristatyti pasauliui. Svarbiausia – turėti idėją ir labai norėti ją įgyvendinti.